[WC]Inbouw van mijn WC setje.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb gistere en vandaag mijn watercooling ingebouwd, was flink wat werk. Mijn kast zit nu ook overvol, maarje, het gaat mij om de stilte en de koelte. Later komt het casemodden nog wel, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Eerst had ik een foto van mijn koelblokjes genomen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/508.jpg

Toen ik alles bekeken had en ik zeker wist hoe ik alles ging doen ging ik alles in elkaar zetten in de badkamer om te testen. Ik had het setje aangesloten maar hij lekte heel erg. Nadat ik teflontape had gebruikt (thnx to Syzzer) was hij helemaal waterdicht, voor de zekerheid had ik hem een nacht laten lopen, maar de volgende ochtend was de krant nog droog.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/509.jpg

En daarna kon het inbouwen beginnen. Omdat mijn kast te klein is om de radiator in de kast te bouwen heb ik hem maar bovenop de kast gezet. Ik heb achterin mijn kast een gat gedremelt voor de slangen die naar mijn radiator gaan en weer terug de kast in.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/510.jpg

Ik heb de blokjes bevestigt aan mijn cpu, nb en vga. En toen kwam het lastige, alle kabeltjes weer aansluiten op het Mobo, maar het de handleiding van het mobo was het wel makkelijk, alleen ik heb bij het opstarten nog wat fouten, maar da los ik wel een keer op. Ik heb mijn reservior zelfgemaakt, was een bakje van 3 euro bij de blokker, en was precies goed voor mijn pompje.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/511.jpg

Er zit wel veel tape om maar dat had ik voor de zekerheid gedaan, ook bij het eerste keer aanzetten van mijn wc setje had ik op de pc onderdelen keukenpapier gelegt voor het geval het toch nog ging lekken. Hieronder staat een plaatje van de blokjes op het mobo en de vga.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/507.jpg

Mijn WC setje bestaat uit:
-Hydor L20 waterpomp 700l/u
-Airplex evo 240 10mm aansluiting
-Zalman ZM-WB2 waterblock
-Graph-O-matic chipset/vga rev 1.0
-Dangerden Z-Chip chipset koeler

Het setje koste rond de 250 euro inclusief verzendkosten en slangen, slangklemmen, Zerex Supercoolant 4oz en Gedemirasiseert water (5 Liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zijn de prestaties ervan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Waarom heb je op zo'n set bezuinigd op een resevoir?
voor de rest ziet het er top uit wat zijn de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice... niet donderend WC maar tis een begin :)
Nu wat modde!
Maar goed dat wis je zelf ook al..

Een vraagje: Hoe vindt je die Wc-blok voor je VID kaart presteren? Lukt het met de warmte enzo??? Wat voor kaart is het? en heb je hem geOCed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Waarom heb je voor 3 totaal verschillende blokjes gekozen?
Ziet er wel nice uit allemaal :)

offtopic
Is dat een h600/h700 kast 8)

[ Voor 19% gewijzigd door T-Blizzard op 08-01-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er netjes uit geen knikken in je slangen niks enkel zou ik nog wat aan die cablemesh doen dan ziet het er gelijk een stuk gelikter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

w00t! Ik sta in z'n post :D .

ok, ontopic:
Het is een netjes setje, maar je moet wel ff snel zorgen voor geld voor fans op je radiator, want met 1 80mm fanntje schiet dat niet op natuurlijk ;) .

Mijn tips:
Rounded ata cables en minder tape ;)

Edit:
Ohwjah, ook nog calemesh :p (thnx, Mr Hard)

[ Voor 11% gewijzigd door Syzzer op 08-01-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:55:
En wat zijn de prestaties ervan??
Er draait inplaats van 2x120mm fans, 1x80mm fan op, morge ff 2 fans halen, maar idle rond de 30, en stressed rond de 38. Hopen dat er door de 120mm fans de temp's nog lager worden.
idioteque schreef op 08 januari 2004 @ 22:56:
Waarom heb je op zo'n set bezuinigd op een resevoir?
voor de rest ziet het er top uit wat zijn de prestaties?
Omdat ik reserviors veel te duur vind, en 3 euro vind ik veel beter.
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:57:
Nice... niet donderend WC maar tis een begin :)
Nu wat modde!
Maar goed dat wis je zelf ook al..

Een vraagje: Hoe vindt je die Wc-blok voor je VID kaart presteren? Lukt het met de warmte enzo??? Wat voor kaart is het? en heb je hem geOCed?
Ik vind het koelblokje voor de vga redelijk preseren, iniedergeval beter als met lucht, maar ik denk dat er nog wel betere te krijgen zijn. Ik heb een Sapphire Radeon 9800 NP (oced op lucht rond de 18400 3dmark01se punten).
T-Blizzard schreef op 08 januari 2004 @ 22:59:
Omdat ik niet van elk ding het duurste wil, ik heb gekeken naar reviews over bepaalde producten en ik ben op dit uitgekomen.
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:01:
ziet er netjes uit geen knikken in je slangen niks enkel zou ik nog wat aan die cablemesh doen dan ziet het er gelijk een stuk gelikter uit!
:D , Ja indd, ziet er niet uit, maar ik ben van plan om de draden in te tapen, dus komt goed ;).
Syzzer schreef op 08 januari 2004 @ 23:02:
w00t! Ik sta in z'n post :D .

ok, ontopic:
Het is een netjes setje, maar je moet wel ff snel zorgen voor geld voor fans op je radiator, want met 1 80mm fanntje schiet dat niet op natuurlijk ;) .

Mijn tips:
Rounded ata cables en minder tape ;)

Edit:
Ohwjah, ook nog calemesh :p (thnx, Mr Hard)
Jij had het goede idee om teflon tape te gebruiken nadat ik nie wist hoe ik dat ooit waterdicht zou moeten krijgen ;) .

Ja fans komt voor elkaar.

Die ronde kabels is wel een goed idee, en dat tape heb je gelijk in, maarja ik moest er zeker van zijn dat alles vast zat :P.

[ Voor 3% gewijzigd door darkdesign op 08-01-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 08 januari 2004 @ 23:08:
[...]

:D , Ja indd, ziet er niet uit, maar ik ben van plan om de draden in te tapen, dus komt goed ;).
jonge koop en paar rounded cables of round hem elf heb ik ook nog is gedaan, gewoon met een stanlymes ff je IDE allemaal in kleine reepjes snijden, je snijd zelf maar 1cm en de rest kan je zo voorzichtig doortrekken (trekken vond ik zelf veiliger als snijden omdat je nogal makkelijk uitschiet iig makkelijker als dat je ineens onwijs hard trekt zonder dat het de bedoeling was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:12:
[...]

jonge koop en paar rounded cables of round hem elf heb ik ook nog is gedaan, gewoon met een stanlymes ff je IDE allemaal in kleine reepjes snijden, je snijd zelf maar 1cm en de rest kan je zo voorzichtig doortrekken (trekken vond ik zelf veiliger als snijden omdat je nogal makkelijk uitschiet iig makkelijker als dat je ineens onwijs hard trekt zonder dat het de bedoeling was.)
Ik had het over de draden die uit mijn voeding komen ;). Maar ik zal da is proberen met die IDE kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 08 januari 2004 @ 23:14:
[...]

Ik had het over de draden die uit mijn voeding komen ;). Maar ik zal da is proberen met die IDE kabels.
wel voorzichtig he gewoon tussen de kleine rondingjes in met je stanlymes zodat er geen cabel zelf bloot komt te liggen enkel het plasti om de draadjes heen, allemaal doortrekken, beetje bij elkaar brengen op de manier dat het beste resultaat geeft, tywraps of tape eromheen en hijs rounded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:28:
[...]

wel voorzichtig he gewoon tussen de kleine rondingjes in met je stanlymes zodat er geen cabel zelf bloot komt te liggen enkel het plasti om de draadjes heen, allemaal doortrekken, beetje bij elkaar brengen op de manier dat het beste resultaat geeft, tywraps of tape eromheen en hijs rounded :)
ik doe het altijd met een aardappelschil mesje, schiet je minder snel uit doordat hij ietsje dikker is. En toch kom je er gemakkelijk door heen. Op die manieer ben ik geen enkele keer uitgeschoten, doordat die stomper is als een stanly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t!mP schreef op 08 januari 2004 @ 23:50:
[...]

ik doe het altijd met een aardappelschil mesje, schiet je minder snel uit doordat hij ietsje dikker is. En toch kom je er gemakkelijk door heen. Op die manieer ben ik geen enkele keer uitgeschoten, doordat die stomper is als een stanly.
kan ook maarja denk niet dat je snel de fout in gaat ik vond mijn stanlymes iig zo veilig omdat je geen kracht hoeft te zetten doordat hij zo scherp is en je minder snel uitschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
Ken je nog wat plaatjes schieten van hoe je Rad zit?
En wat zijn je temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ziet er netje's uit.. Maar zou je kunnen kijken of je ook nog wat foto's kunt maken die niet zo bewogen zijn want dit doet gewoon pijn aan m'n ogen :)

Ik zou inderdaad ook een ander reservoir kopen of zelf maken want dit doet een beetje afbreuk aan het mooie geheel

Verder denk ik dat je niet echt heel veel lager uit gaat komen met 2x 120 mm fans... Alleen maar een hoop herrie meer..

Je hebt maar een normaal waterkoelingssetje geen peltiers o.i.d dus het water warmt zoveel op en weer af in je rad dat dat ene 80 mm fannetje ook voldoende is waarschijnlijk

Keep up the good work!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik heb hier dezelfde rad en merk zeer duidelijk het verschil tussen mijn 2*120mm fans zó dat ze net draaien (praktisch onhoorbaar) en op volle toeren (42 vs. 37 graden op een 2500+ @ 3200+ @ 1.65V + NB + VGA). Gewoon fancontrollertje erbij en klaar is darkie.

Edit:
zijn stressed temps BTW.

[ Voor 7% gewijzigd door Syzzer op 09-01-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53

Epsilon

Buzz_NL schreef op 09 januari 2004 @ 08:15:
En wat zijn je temps?
Airplex evo 240, kosten: 49,- :)
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/apevo/ape240total_500.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 09-01-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 09 januari 2004 @ 12:10:
[...]

Airplex evo 240, kosten: 49,- :)
[afbeelding]
Waar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ik denk www.aqua-computer-systeme.de gezien de eigenschappen van het bovenstaande plaatje

*edit
Bij tweakstore kost ie 56 euro

[ Voor 19% gewijzigd door Race Eend op 09-01-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

56 euro bij tweakshop

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Buzz_NL schreef op 09 januari 2004 @ 08:15:
En wat zijn je temps?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/512.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/513.jpg

Ik denk dat ik met 2x120 fans betere temps berijk dan met 1x80, want mij lijkt dat het water nu sneller opwarmt.
apen-nootjes schreef op 09 januari 2004 @ 08:57:
Ziet er netje's uit.. Maar zou je kunnen kijken of je ook nog wat foto's kunt maken die niet zo bewogen zijn want dit doet gewoon pijn aan m'n ogen :)
Zou kunnen, als ik een betere cam van jou krijg ;).

[ Voor 28% gewijzigd door darkdesign op 09-01-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Ziet er netjes uit :)

1e keer waterkoeling inbouwen ging bij mij ook niet gelijk om de afwerking maar hier op GOT zijn mensen (gelukkig) kritisch

@TS, je sig. stiekem reclame maken?

Maar je hebt gelijk hoor...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
2Cool2Rule schreef op 09 januari 2004 @ 16:50:
Ziet er netjes uit :)

1e keer waterkoeling inbouwen ging bij mij ook niet gelijk om de afwerking maar hier op GOT zijn mensen (gelukkig) kritisch

@TS, je sig. stiekem reclame maken?

Maar je hebt gelijk hoor...
Ik had eerst een andere sig met kritiek op een winkel, maar ik werd gebeld met het verzoek dat te verwijderen. Dus daarom heb ik Tweakstore er maar ingezet omdat die alles WEL netjes gelevert had en ook het goede. Dus daarom, ook een beetje sarkastisch (of ik weet nie welk word ik moe gebruiken).

Enne thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:53

Epsilon

Doe trouwens wat aan die kabels, want dit is geen porum. ook dat ene fannetje is niets bovenop.

Maar er 2x120mm fans op met fanguards, ziet er een stuk verzorgder uit !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Epsilon schreef op 09 januari 2004 @ 16:56:
Doe trouwens wat aan die kabels, want dit is geen porum. ook dat ene fannetje is niets bovenop.

Maar er 2x120mm fans op met fanguards, ziet er een stuk verzorgder uit !!
Lees het topic is goed ;).

"Er draait inplaats van 2x120mm fans, 1x80mm fan op, morge ff 2 fans halen, maar idle rond de 30, en stressed rond de 38. Hopen dat er door de 120mm fans de temp's nog lager worden."

" :D, Ja indd, ziet er niet uit, maar ik ben van plan om de draden in te tapen, dus komt goed :)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet wel leuk uit!

Alleen nog die 120mm fans en de kabelboel opruimen en dan is hij zekers mooi. Zkr als je bedenkt dat ut je 1e keer is met waterkoeling :Y)

Suc6 ermee, ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:22:
Ziet wel leuk uit!

Alleen nog die 120mm fans en de kabelboel opruimen en dan is hij zekers mooi. Zkr als je bedenkt dat ut je 1e keer is met waterkoeling :Y)

Suc6 ermee, ziet er mooi uit!
Dankja, ja ik ga dalijk even 2 fans halen, en ik was gistere mun IDE kabels aan het rounde, maar ik snee een zo'n draadje door dus moet ik een nieuwe kabel halen.
T-Blizzard schreef op 08 januari 2004 @ 22:59:

offtopic
Is dat een h600/h700 kast 8)
Jup, dat is een H600B kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 10 januari 2004 @ 10:32:
[...]

Dankja, ja ik ga dalijk even 2 fans halen, en ik was gistere mun IDE kabels aan het rounde, maar ik snee een zo'n draadje door dus moet ik een nieuwe kabel halen.
Hoe krijg je dat voor elkaar dan :? 8)7
Maarja haal dan maar gelijk een Rounded he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik ben nu klaar met cables rounden:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/514.jpg

Ik heb ook mijn NB sinkje in 9e stukjes gedremelt, die stukjes zet ik nu op mijn vga mem.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/516.jpg

Edit, nu nog mijn reservior mooier maken.

[ Voor 9% gewijzigd door darkdesign op 10-01-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 10 januari 2004 @ 17:03:
Ik ben nu klaar met cables rounden:

[afbeelding]

Ik heb ook mijn NB sinkje in 9e stukjes gedremelt, die stukjes zet ik nu op mijn vga mem.

[afbeelding]

Edit, nu nog mijn reservior mooier maken.
maak nog is een foto recht van de zijkant volgens mij zit ht 8er die cd-rom spelers vol met cables, nee het ziet er al beter uit zeker !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je voortaan even of je camere stil houden of je camera op makrofunctie zetten? dat is namelijk een stuk prettiger kijken naar jouw foto's voor ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:40:
Kan je voortaan even of je camere stil houden of je camera op makrofunctie zetten? dat is namelijk een stuk prettiger kijken naar jouw foto's voor ons...
Nee dat kan ik niet. We hebben niet allemaal een cam van 200 euro. Het is een webcam van 3 jaar oud, het gaat toch om het idee, ik zelf zie goed genoeg wat alles is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op 10 januari 2004 @ 17:52:
[...]

Nee dat kan ik niet. We hebben niet allemaal een cam van 200 euro. Het is een webcam van 3 jaar oud, het gaat toch om het idee, ik zelf zie goed genoeg wat alles is hoor.
Sorry het leek gewoon op slechte fotografeer skills :)
Wel mooie pics dan voor webcam van 3 jaar oud :)

Keep up the good work!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 23:15:
[...]

Wel mooie pics dan voor webcam van 3 jaar oud :)
Ja het is ook geen digicam van 200E maar het was een webcam van 450Gulden 3 jaar geleden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Leuke setup. Misschien is het een idee om een grote case te kopen en daar je radiator in te modden. Ik weet niet of je naar LAN party's gaat , maar met zo'n radiator op de bovenkant van je kast weet ik zeker dat het niet prettig vervoert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb nu geprobeert om van die heatsinkjes op het vga geheuge te plakken met zalman adesif, maar det blijft niet echt goed zitten, nu heb ik dus aan de bovenkant van die sinkjes gezet maar aan de onderkant niet omdat het niet blijft zitten hoelang ik ook wacht. Ik doe er een normale hoeveelheid op maar het werkt gewoon niet echt. Weet iemand wat ik fout doe? Of moet ik gewoon even het geheuge flink overclocke dat het geheuge een beetje heet word zodat het blijft plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien dat je je geheugen eerst goed vet vrij moet maken met thinner ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja je moet ff met je lucifer die sinks zo warm maken dat je je vingers verbrandt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Nee dat was het nie :D. Ik was vergete de 2 tubes te vermengen met elkaar :$. Tja ik wist niet dat het moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb uit mijn oude NB blokje vga geheuge sinkjes gemaakt, en die hebbik er vandaag opgeplakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/518.jpg

En de onderkant:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dduploader/images/519.jpg

Nu word mijn geheuge niet meer zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint er allemaal al meer op te lijken jongen! :)
Ik zou inderdaad zoals eerder gemeld echt die radiator ergens anders modden, doe anders net als bij mijn CiP je voeding voorin en mod dan een paar mooie gaten in de bovenkant waar de radiator in past.
Verder heb ik nog niet zoveel te melden, maar ik wens je verder veel suc6 met het toonbaar maken van je case. :*) B)
Pagina: 1