Toon posts:

DVD speler --> Geluidskaart --> MP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD speler gekocht, de Pioneer DV-565A
deze heb ik coaxiaal verbonden met de Soundblaster Audigy 2 Platinum Ex.
Het geluid van audio cd's is vele malen beter dan via m'n dvd speler in m'n computer.

nu wil ik van al m'n cd's opnieuw MP3 maken door de muziek op te nemen en om te zetten naar MP3.

Is er een programma die zelf verschillende tracks eruit filtert zodat ik niet telkens na elk liedje hoef te stoppen met opnemen en telkens een nieuwe opname te maken van elk nummer.

ik wil dus een cd opzetten, en als de cd klaar is dat het programma de verschillende tracks afzonderlijk opslaat.

kan dit of heeft iemand een andere mogelijkheid voor dit "luxe probleem".

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-02 08:28

Flotter

Pelipper!

luxeprobleem?

Ik weet niet hoe jij je mp3's gemaakt hebt, maar normaal gesproken rip je cd's gewoon digitaal (via de ide-kabel van je cd/dvdrom speler). Dat geeft minstens dezelfde kwaliteit en is tig keer sneller, en de tracks zijn standaard al allemaal losse wave/mp3-files.

De beste resultaten krijg je met EAC (Exact Audio Copy) en LAME (LAME Ain't an MP3 Encoder).
Daar is genoeg over te vinden met de search ([search=eac lame]) en hier staat een handige snelstart handleiding :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Ik rip met CDEX, deze maakt gebruik van de LAME codec

ik gebruik quality mode R3Mix preset met een variabele bitrate tussen de 96kbits en 224kbits.

kwaliteit is prima

alleen lijk ik een veel voller geluid te hebben als ik gebruik maak van de externe dvd speler.

ik heb als computer dvd speler een Pioneer 120S (slot in)
maak gebruik van digital audio extraction
want de SB Audigy 2 Platinum Ex heeft een cd rom audio ingangen op de kaart.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-02 08:28

Flotter

Pelipper!

Waarschijnlijk zijn de DACs van je externe dvdspeler gewoon beter dan die van je geluidskaart...

En wat betreft die cd-ingangen: die worden als't goed is niet gebruikt bij het rippen, dat zou via de IDE-kabel moeten gaan (anders zijn snelheden boven 1x ook niet mogelijk).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter