Heey
Ik zit met een stel vragen,
Het gaat om het volgende...
Ik ben die gratis, slome, hosting providers en rare domeinnamen zat.
en twijfel nu om of een domeinnaam aan te vragen (betaald) of zelf een server op te zetten op mijn pctje.
ik ga voorlopig voor de laatste optie, omdat het toch maar voor de hobby is en het website bouwen zelf wil ook nog niet erg lukken
zoals ik al zei,.. het is maar een hobby, en aangezien ik voorlopig wat tijd over heb wil ik weer het een en ander gaan proberen.
het is mij al gelukt om apache2 te instaleren, en om me website daarop te laten draaien. dus het gaat aardig moet ik zeggen. oke het werkt dan wel met alleen http:\\ip-adress maar toch. het is voor de hobby zoals ik al zei.
maar ik had een mapje gemaakt op mijn D schijf en daar apache op geinstalleerd en het werkte dus, geen probleem.
maar hoe veilig is dat?
ik heb de firewal van xp aan staan en ik heb sygate firewall draaien. kunnen ze nu nog mijn hele d schijf doorzoeken?
en me c?
of alleen dat mapje waar apache in draait?
is het misschien beter om een aparte schijf te nemen voor me server gedeelte? of is dit ook niet veilig genoeg? (dus dat ze nog in me andere schijven kunnen komen?
(ps ik heb in die config file van apache niks veranderd, maar toch deed me website het van http:\\ip-adress)
En dan wat vragen over Xoops.
Hoe krijg je dit in godsnaam geinstalleerd?
(ps alle bestanden van xoops, had ik in mijn dir neergezet waar ik ook de index.html neerzet van me website, dit is goed neem ik aan)
Er staat dit in een install guide:
To install XOOPS for the first time, you'll need to have the minimum following server software pre-installed:
* HTTP Server (Apache or IIS) "Note, XOOPS only officially supports Apache"
* PHP 4.1.0 and higher (4.1.1 or higher recommended)
* MySQL Database 3.23.XX
moet ik nu apache en php en mySQL installeren?
zo ja... in welke map moet ik die installeren? gewoon in de map van me server, naast apache? of in een of ander mapje van de apache dir?
ik had laatst alle drie die proggies geinstalleerd, in mijn server dir. (dus naast apache) en probeerde zoals in de install guide van xoops staat http:\\yoursite.com en dan moet er een installatie scherm van xoops komen maar er komt niks....
dat installatie scherm kreeg ik wel, na langzoeken. maar dat hele scherm ligt door de war, .. dus het ziet er niet zo uit als in de install guide zegmaar.
en dit staat er ook nog in de install guide:
Before starting the install, be sure to have:
* Setup the HTTP, PHP and database server properly.
* Create a database for your XOOPS 2 installation
(Have your hosting company create one if you can't. The install script does provide this capability with the proper privileges).
* A user account with the proper database permissions.
* The ability to set the following directories and files world writeable: uploads/, cache/ and templates_c/ and the file mainfile.php
* Turn cookie and JavaScript? support in your browser on.
moet ik aan een van deze punten nog aandacht besteden?
(p.s. ja ik ben een onwijze n00p op dit gebied)
ik had nog wat vragen maar die schieten me zo wel weer te binnen hoop ik....
alvast bedankt,
Ik zit met een stel vragen,
Het gaat om het volgende...
Ik ben die gratis, slome, hosting providers en rare domeinnamen zat.
en twijfel nu om of een domeinnaam aan te vragen (betaald) of zelf een server op te zetten op mijn pctje.
ik ga voorlopig voor de laatste optie, omdat het toch maar voor de hobby is en het website bouwen zelf wil ook nog niet erg lukken
het is mij al gelukt om apache2 te instaleren, en om me website daarop te laten draaien. dus het gaat aardig moet ik zeggen. oke het werkt dan wel met alleen http:\\ip-adress maar toch. het is voor de hobby zoals ik al zei.
maar ik had een mapje gemaakt op mijn D schijf en daar apache op geinstalleerd en het werkte dus, geen probleem.
maar hoe veilig is dat?
ik heb de firewal van xp aan staan en ik heb sygate firewall draaien. kunnen ze nu nog mijn hele d schijf doorzoeken?
en me c?
of alleen dat mapje waar apache in draait?
is het misschien beter om een aparte schijf te nemen voor me server gedeelte? of is dit ook niet veilig genoeg? (dus dat ze nog in me andere schijven kunnen komen?
(ps ik heb in die config file van apache niks veranderd, maar toch deed me website het van http:\\ip-adress)
En dan wat vragen over Xoops.
Hoe krijg je dit in godsnaam geinstalleerd?
(ps alle bestanden van xoops, had ik in mijn dir neergezet waar ik ook de index.html neerzet van me website, dit is goed neem ik aan)
Er staat dit in een install guide:
To install XOOPS for the first time, you'll need to have the minimum following server software pre-installed:
* HTTP Server (Apache or IIS) "Note, XOOPS only officially supports Apache"
* PHP 4.1.0 and higher (4.1.1 or higher recommended)
* MySQL Database 3.23.XX
moet ik nu apache en php en mySQL installeren?
zo ja... in welke map moet ik die installeren? gewoon in de map van me server, naast apache? of in een of ander mapje van de apache dir?
ik had laatst alle drie die proggies geinstalleerd, in mijn server dir. (dus naast apache) en probeerde zoals in de install guide van xoops staat http:\\yoursite.com en dan moet er een installatie scherm van xoops komen maar er komt niks....
dat installatie scherm kreeg ik wel, na langzoeken. maar dat hele scherm ligt door de war, .. dus het ziet er niet zo uit als in de install guide zegmaar.
en dit staat er ook nog in de install guide:
Before starting the install, be sure to have:
* Setup the HTTP, PHP and database server properly.
* Create a database for your XOOPS 2 installation
(Have your hosting company create one if you can't. The install script does provide this capability with the proper privileges).
* A user account with the proper database permissions.
* The ability to set the following directories and files world writeable: uploads/, cache/ and templates_c/ and the file mainfile.php
* Turn cookie and JavaScript? support in your browser on.
moet ik aan een van deze punten nog aandacht besteden?
(p.s. ja ik ben een onwijze n00p op dit gebied)
ik had nog wat vragen maar die schieten me zo wel weer te binnen hoop ik....
alvast bedankt,