aanschaf nieuwe case

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03
Weet niet of ik hier op de juiste plek ben maar ik waag het er maar op.

Mijn huidige kast is een kast die ik aan het begin van het ATX-tijdperk heb gekocht, zo ongeveer toen de pentium 2 net uitkwam. Wat dat betreft wel weer eens aan vervanging toe. Ik heb in deze kast eigenlijk altijd al hitteproblemen gehad maar mijn huidige Athlon XP2000+ steekt er wel met kop en schouders boven uit, 60 graden (en meer dan 70 in de zomer) is niet vreemd. Ondanks dat ik alles op een goede manier heb ingericht wat betreft airflow en over zo'n 7 fans beschik.
Ik heb hem volgestopt met Paxmate anti-geluidsmatten omdat het anders helemaal als een stofzuiger klinkt.

Mijn voeding heeft het vandaag begeven, en dit bracht me op het idee om maar eens te kijken naar een nieuwe kast. Maar de lokale computerboer heeft zó veel verschillende kasten in de aanbieding (stuk of 150) dat ik me geen raad meer weet.

Eigenlijk zit ik dus met een paar problemen die opgelost moeten worden, een kast met een stevige voeding (die ook P4 geschikt moet zijn ivm eventuele upgrade), goede airflow en als het kan wat minder luidruchtig. Een fanhole oid aan de voorkant is dus wel gewenst.. Formaat midi-tower (3 x 5,25".. 3,5" gebruik ik niet).
En wat betreft kleur vind ik zwart, metallic zilver of metallic blauw erg mooi.

Probleem is alleen dat je dan ook weer aan het spuiten van de DVD-ROM+RW componenten vast zit.. :{

Hebben de casemodders misschien een mooie aanrader voor mij?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Zelf een kast kopen en die overspuiten in de gewenste kleur
iets zoals dit?:
MIDI TOWER ATX A600 300W ALUMINIUM

offtopic:
waarom geen 3,5" drives? Ik vind zo'n integrated cardreaders en een 3,5"Diskdrive toch nog best handig hoor.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

hoeveel heb je kun je ervoor uitgeven?
Ik ben zeer tevreden over mijn Lian-Li pc61, hier moet je wel een losse voeding bij kopen.
Ik zou ook eens op google naar een paar reviews zoeken.

Kijk hier eens staan een paar kasten tussen:
http://www.tomshardware.com/howto/20030804/index.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:30 . Reden: linkje ]

• ScuL
Hayfork schreef op 08 januari 2004 @ 22:26:
Zelf een kast kopen en die overspuiten in de gewenste kleur
iets zoals dit?:
MIDI TOWER ATX A600 300W ALUMINIUM
offtopic:
waarom geen 3,5" drives? Ik vind zo'n integrated cardreaders en een 3,5"Diskdrive toch nog best handig hoor.
qua inhoud komt die wel overeen maar het uiterlijk spreekt me niet aan.

floppy's gebruik ik niet meer en de digitale camera gaat via USB.. heb verder geen CF nodig. .... toch bedankt :)
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:29:
hoeveel heb je kun je ervoor uitgeven?
Ik ben zeer tevreden over mijn Lian-Li pc61, hier moet je wel een losse voeding bij kopen.
Ik zou ook eens op google naar een paar reviews zoeken.

Kijk hier eens staan een paar kasten tussen:
http://www.tomshardware.com/howto/20030804/index.html
mwa.. niet overmatig veel. moet zeker niet boven de 200 euro komen. weet niet wat een beetje kast doet tegenwoordig :)
ik kreeg net ook al een tip van iemand over de lian-li pc60. zal zo de 61 eens opzoeken.

ik vond het lastig om goede case reviews te vinden, zeker hier op tweakers schoot de search wat tekort maar bedankt voor de link!

[ Voor 40% gewijzigd door ScuL op 08-01-2004 22:35 ]

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Zo'n Chieftec. Niet voor niets een van de meest verkochte kasten. Ze zijn leverbaar in vrij veel verschillende kleuren (waaronder die jij noemt) en de Chieftec voedingen zijn best oké (hoewel die er vaak niet standaard bij zitten).

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
ik kan de antec sonata aanbevelen, stil, niet erg duur, en ziet er goed uit (mijn eigen mening) en er zit al een 380 watt voeding in en de kast is ong 100 euro (schat ik ff)

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Chieftech is inderdaad een goeie optie maar als je meer van uiterlijk houd dan zou ik Lian Li nemen of Iets van Coolermaster tegenwoordig zijn die ook wel erg leuk gemaakt. Check op www.coolermaster.nl :)

Veel succes verder.

Verwijderd

Topics over computerkasten die niet gemodificeerd zijn, over voedingen en over UPS'en horen dus niet in CME, maar kunt je in Overige Hardware plaatsen. Bron: CME Policy
Move naar Overige Hardware dus.

Al moet je er wel rekening mee houden dat een beetje zelfonderzoek wel degelijk tot de vereiste behoort. - en besef: over smaak valt niet te twisten, de enige die keuzes kan maken over smaak ben jezelf.

• ScuL
ThaKiller schreef op 08 januari 2004 @ 22:38:
ik kan de antec sonata aanbevelen, stil, niet erg duur, en ziet er goed uit (mijn eigen mening) en er zit al een 380 watt voeding in en de kast is ong 100 euro (schat ik ff)
die antec ziet er inderdaad best gelikt uit!... tot nu toe heb ik in ieder geval wat meer vergelijkinsmateriaal. ik ga even snuffelen

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
-ScuL- schreef op 08 januari 2004 @ 22:52:
[...]

die antec ziet er inderdaad best gelikt uit!... tot nu toe heb ik in ieder geval wat meer vergelijkinsmateriaal. ik ga even snuffelen
Laagste prijs in de pricewatch is op dit moment 120 euro. Heb je meteen wel een hele goede voeding erbij (Antec TruePower 380 watt) die normaal zo'n 90 euro kost!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik zou gaan voor een aluminium case, voor mij om de simpele reden dat het er vaak gelikt uitziet (denk aan lian li, coolermaster). En drives kun je natuurlijk altijd stealthen, dat lijkt me niet zo'n probleem.

offtopic:
TS: welke pcboer heeft 150 cases staan, ik woon in dezelfde regio, maar ben hem nog niet tegengekomen en zoek nu eentje met veel "kijk en aanzit" aanbod

• ScuL
deze vind ik toch ook wel erg mooi (helemaal met blauw front)
en is maar 55 euro.. scoort ook nog eens hoog in de review:

http://www.tomshardware.com/howto/20030804/case-19.html
toeter schreef op 08 januari 2004 @ 23:01:
offtopic:
TS: welke pcboer heeft 150 cases staan, ik woon in dezelfde regio, maar ben hem nog niet tegengekomen en zoek nu eentje met veel "kijk en aanzit" aanbod
ze hebben ze ongetwijfeld niet allemaal staan, maar van de website wordt je duizelig... één van de leveranciers van t.net aka CTW (je weet wel wie).

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
thx, kende de afkorting niet, maar google gelukkig weer wel :D

die gamespy (of bomb geloof ik) is niet helemaal mijn ding, maar goed. Veel andere tweakers denken van wel, dat wil ook wel wat zeggen vind ik.

Verwijderd

Ikzelf heb net de antec PlusView1000AMG aangeschaft. Prijs zit net onder de 100 rollende eurootjes
(link:
http://www.antec-inc.com/...nclosure.php?ProdID=90510 )
Kunnen 5 casefans in (alle 80 mm, 2 bij kast geleverd). Verder vind ik juist dat klepje voor je drives wel handig, zie je tenminste niet al die verschillende kleuren van cd rom's enzo.

By the way, heb alles erin gebouwd en het klopt wat mensen in reviews vermelden. ALs er een orkaan door je huis gaat is deze kast het enige wat blijft staan >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 23:11 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:22
Ik ben persoonlijk nogal weg van die iCute dingen...
Helaas stopt de leverancier ermee... Lokale compuboer heeft nog het showmodel voor 25 eurootjes inclusief std 300Watt voeding...

Het is een compacte kast (kleiner dan MIDI), zeg maar dat de voeding redelijk dicht boven het mobo zit en dat boven de voeding de kast ophoudt...
Biedt intern 4x3.5", extern 2x3,5" (kan je ook gebruiken voor je 5e en 6e HDD) en extern 4x5,25"

Kwa koeling: voorin 4x80mm fans (2x2) voor de HDDs en achterin 2x80mm fans tussen je voeding en je vidkaart...

Nieuw waren de kasten 70-80 euro inclusief voeding van 40 euro (300 Watt std voeding)... Maar ze waren toen ook te krijgen met grotere/betere/stillere voedingen... (of zonder)...

Zo eentje dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.casepower.com.tw/english/Products/SL/images/introduct/0306/0306--1.jpg

2 fans achter, 4 fans voor (alle 80 mm, alle std geleverd)
Afbeeldingslocatie: http://dansdata.com/images/gtr0301/inside640.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door GarBaGe op 08-01-2004 23:21 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1