Toon posts:

[Win2000 server] Gebruikers instelling ad ontoegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heeft een gebruiker een computernaam dezelfde naam gegeven als de server naam. Op 1 of andere manier kan ik in de active dir. de gebruikers eigenschappen niet meer raadplegen. De server geeft een foutmelding en breekt dan de opdracht af en gaat terug naar het buro blad. Via een werkstation inloggen als admin en dan bv de eigenschappen bekijken van een share om zo bij de gebruikersinstellingen te komen lukt namelijk ook niet.
Kan ik ergens het gebruikersbestand vinden en vervangen door een andere? Of is er nog een omweg.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi Nienhuis,

Het zou handig zijn als je ons wat meer informatie geeft.

Wat is bijvoorbeeld de foutmelding en wat staat er in de Event-viewer ?
Krijg je de melding dat het domein "blabla.local" niet gevonden kan worden ? Check dan even je dns-instellingen goed :)

Heb je op Google en www.eventid.net en in de GoT Search met die meldingen kunnen vinden ?

Ook is het wel makkelijk om te weten wat voor rechten je op het domein hebt, zeker specifiek op de OU waarin de gebruikers zitten waarvan je de attributen wilt bekijken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
de melding moet ik even schuldig blijven. Gebruikers die ingelogd zijn kunnen overal bij, zodra deze afmelden en weer aanmelden lukt dit niet meer.
DNS werkt prima dhcp ook alleen de gebruiker kan niet meer inloggen door het corrupte gebruikers bestandje.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:39:
de melding moet ik even schuldig blijven. Gebruikers die ingelogd zijn kunnen overal bij, zodra deze afmelden en weer aanmelden lukt dit niet meer.
DNS werkt prima dhcp ook alleen de gebruiker kan niet meer inloggen door het corrupte gebruikers bestandje.
Hmm... we schieten niet veel op zonder die melding. De database van Active Directory wordt opgeslagen in \%SystemRoot%\ntds\ntds.dit' op de domeincontroller. Via een aantal processen waar ik je nu maar even niet mee ga vermoeien :+ Dat kan je in je Active Directory boeken vinden ;)

Dit bestand terugplaatsen kan je ook niet zomaar doen. Zie hier vast wat info over de werkwijzen : [google=restore ntds.dit]

Kan je je term "Corrupt gebruikersbestandje" eens gedetailleerder beschrijven ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
misschien een checkdisk uitvoeren??

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding had te maken met de principal name. Deze ontbreekt of is niet toegankelijk.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

en dan bv de eigenschappen bekijken van een share om zo bij de gebruikersinstellingen te komen lukt namelijk ook niet
misschien vergezocht, maar lijkt op blaster virus...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1