Toon posts:

[Bios] 9700 naar Pro (weer ja)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik word er nu wel een beetje moe van... ik heb nu al 4 topics doogelezen:

Radeon 9700 naar 9700 Pro?

9700 naar 9700 PRO

etc etc

ik weet HOE ik moet flashen, ik weet waarmee ik moet flashen (prog), maar nog steeds niet de goede BIOS die bij mn wensen hoort:

Een Bios die ervoor zorgt dat mn radeon, nu nog non-pro, herkent word in Windows als een Radeon 9700 Pro. Ik heb wel de Warp11 maar das de N-P die dan overclockbaar is

ik wil gewoon van mn Radeon 9700 een "standaard" 9700 Pro maken.

Ik heb een: Club3D Radeon 9700 NON-PRO Infineon 3.3 ns

ook heb ik 8 custom ram heatsinks "voor het veilige gevoel"

Er word in de topics wel zo vaak over gesproken maar niemand post een link naar die bios die ik zoek.

Na zelf uren zoeken:

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php

op deze site zie ik dan staan:

Club3D 9700 Pro 128MB 2003/01/22 13:52 325 / 310 Samsung 2.8

ATI Radeon 9700 Pro 128MB 2002/12/16 21:39 325 / 310 Infineon

aangezien ik Infineon geheugen heb denk ik zelf aan de 2e... iemand ervaringen hiermee of kan iemand mij nu ECHT DUIDELIJK vertellen met een link welke bios ik moet hebben... ik word al uren van het kastje naar de muur gestuurd :'(

EDIT:

ik kom er net achter dat mijn net gekregen Radeon std niet locked is ?

ik draaide net 3dmark03 3x achter mekaar met 350 GPU / 640 Mem

5000 3d marks gemiddeld ,... is het dan eigenlijk wel handig om em te flashen ? of krijg ik er nog extra opties bij ?

is 5000 veel voor een AMD - 2000+ / pc2700

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:26 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

5000 duizend is best een aardige score voor jouw setup :)

Verder is een radeon nooit locked, itt de cpu's natuurlijk. Met dat flashen kan in principe weinig fout gaan, ik zou ook voor de infineon bios gaan. Of je echt meer voordeel hebt van die bios is nog maar afwachten. Met de xt bios krijgen mensen er wel zomaar 500 punten bij op onverklaarbare wijze ;)

Dus wellicht krijg je nog meer winst :) Good luck.

Deze schijnt te werken :)

[ Voor 12% gewijzigd door AaroN op 09-01-2004 17:50 ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
AaroN schreef op 09 januari 2004 @ 17:29:
5000 duizend is best een aardige score voor jouw setup :)

Verder is een radeon nooit locked, itt de cpu's natuurlijk. Met dat flashen kan in principe weinig fout gaan, ik zou ook voor de infineon bios gaan. Of je echt meer voordeel hebt van die bios is nog maar afwachten. Met de xt bios krijgen mensen er wel zomaar 500 punten bij op onverklaarbare wijze ;)

Dus wellicht krijg je nog meer winst :) Good luck.

Deze schijnt te werken :)
nou wat ik in veel threads had gelezen was het feit dat zodra mensen gingen overclocken zonderaanpassingen aan de bios dat zij BSOD zagen, zodra ze puur de Mhzen omhoog gooiden bijv met RivaTuner... ik draai het nu al een tijdje @ 9800 (pro) setting bijna wel met flinke cooling, al is het maar voor de zekerheid...

Verwijderd

ik wil dit ook gaan doen maar ik zie er een beetje tegenop
aangezien ik met rivatuner e.a. al gelijk fouten (bsod vpu recover, etc) krijg
ik heb dezelfde kaart maar ik weet niet welk geheugen ik erop heb zitten

iig de club3d radeon 9700 non pro, hij wordt namelijk herkent als een 9500pro/9700 :S en ik zou graag zien dat hij gewoon op hogere clock werkte :)

maar ja morgen ist weer dag dan kijk ik wel ff goed

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
oke ik heb een club3D radeon 9700np (met 3.3ns infineon) en heb allebei de biossen geprobeerd, de samsung bios doet t stukken beter bij mij, en die is stabiel op pro clocks ook.

Ik snap dat fabeltje dus niet van dat je perse dat type geheugen moet flashen, daar zeurde niemand over in de tijd van de 8500 en toen had je ook hynix, samsung en infineon.

Ik heb iig al meerdere type's samsung geflashed op me kaart met succes.

btw je kan ze dus allebei proberen, maar de samsung heeft dus meer succes in mijn ervaring.

ohh ehh.. ik vind 5000 veel jah voor die setup ik haal minder, maar dan is dat ook op 315/310 clocks

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 22-01-2004 01:57 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

weet je ook waar dat bios wat jij gebruikt heb te halen is? of heb je dat nog ergens?

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Een Bios die ervoor zorgt dat mn radeon, nu nog non-pro, herkent word in Windows als een Radeon 9700 Pro. Ik heb wel de Warp11 maar das de N-P die dan overclockbaar is

Bij het bios van Warp11 wordt hij dan toch ook herkent als 9700 pro door windows.
Dat is toch wat je wilt?

[ Voor 80% gewijzigd door datkanveelbeter op 22-01-2004 02:06 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 23:41:
ik draai het nu al een tijdje @ 9800 (pro) setting bijna wel met flinke cooling, al is het maar voor de zekerheid...
Kun je je 9700np tot 9800pro flashen? hoe doe je dat dan als ik vragen mag, wist niet dta dit kon. Kan ie dan ook niet toevallig naar 9800XT, of is dat wat te veel voor een 9700?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Turismo
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 01:58:
weet je ook waar dat bios wat jij gebruikt heb te halen is? of heb je dat nog ergens?
Ik heb toevallig deze week een gloednieuwe bios gekregen van iemand die van Sapphire afkomt.
datum van de bios: 09-01-2004 gloedjenieuw dus.
Deze werkt perfect bij mij, hiervoor had ik de mufu 9700pro samsung bios, maar dies ouder, en deze nieuwer :D.

hiers de downloadlink:
9700 PRO Samsung bios

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 22-01-2004 10:44 ]

Verwijderd

Turismo schreef op 22 januari 2004 @ 10:19:
[...]

Ik heb toevallig deze week een gloednieuwe bios gekregen van iemand die van Sapphire afkomt.
Deze werkt perfect bij mij, hiervoor had ik de mufu 9700pro samsung bios, maar dies ouder, en deze nieuwer :D.

hiers de downloadlink:
9700 PRO Samsung bios
Waar kan ik die mufu bios vinden want ik heb al heel veel gezocht op rage3d enz. maar kan m niet vinden zou je hem misschien kunnen linken of iets... Thnx

Weet Iemand waarom het ocfaq.com het niet meer doet??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 08:21 ]

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zelfde probleem hiero, ik dacht vandaag ook weer 's opnieuw te gaan proberen of ik m'n 9500 kaart nog wat kon opvoeren maar ocfaq.com doet het bij mij niet en voor de rest kon ik geen recente mod-site vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Flipmo2K op 24-01-2004 09:10 ]

• Turismo
hier is de Mufu Radeon 9700 pro samsung/hynix bios dan

Mufu 9700 PRO Samsung bios

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
Turismo schreef op 22 januari 2004 @ 10:19:
[...]

hiers de downloadlink:
9700 PRO Samsung bios
heb zojuist mijn gigabyte radeon 9700 pro met deze sapphire bios geflashed, het is versie nr: 8.015
werkt perfect btw :)
enig idee wat de changelog van deze bios is ?

• Turismo
taz3d_nl schreef op 24 januari 2004 @ 13:59:
[...]

heb zojuist mijn gigabyte radeon 9700 pro met deze sapphire bios geflashed, het is versie nr: 8.015
werkt perfect btw :)
enig idee wat de changelog van deze bios is ?
ATI biossen hebben niet echt changelogs :s, althans het word niet bekend gemaakt door de makers ervan, hijs wel cker een veel hogere versie, die van mufu bios is 8.004 en deze is idd 8.015

[ Voor 21% gewijzigd door Turismo op 24-01-2004 15:16 ]

• datkanveelbeter

Van een 9700 n-p een standaart 9700pro maken > is volgens mijn weten geheel onmogelijk.
Je kunt hem wel laten herkenen als een 9700pro (warp11) maar dan loopt hij nog altijd als een 9700 n-p.
Maar na een softwarematige overclock(na bios mod) kun je de klok-Freq. gelijk laten lopen aan een 9700pro.
Mijn advies > bios mod , dan softwarematig overclocken(powerstrip)

Of begrijp ik het nu helemaal verkeert?
Weet je niet welke bios je in je kaarrtje moet flashe? > Post je org. > dan mod ik hem wel ef voor je.

Verwijderd

Nu ik dit topic lees bedacht ik me dat ik miss. mijn Club 3d Radeon 9700np moet overklocken. Maar ik heb dus echt geen idee hoe :S.
Weet iemand miss. een How-To of zou iemand het mij duidelijk kunnen uitleggen, incl. welke progs ik moet gebruiken.
En zouden jullie mij ook kunnen vertellen hoe ik de oude bios van mijn video kaart zou kunne trug zetten voor als het toch niet lekker loopt met de nieuwe drivers, of zit er een soort reset op?

Mijn video kaart is dus:
Club 3d Ati Radeon 9700 met het 3.3ns infineon geheugen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 19:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:11:
Nu ik dit topic lees bedacht ik me dat ik miss. mijn Club 3d Radeon 9700np moet overklocken. Maar ik heb dus echt geen idee hoe :S.
Weet iemand miss. een How-To of zou iemand het mij duidelijk kunnen uitleggen, incl. welke progs ik moet gebruiken.
En zouden jullie mij ook kunnen vertellen hoe ik de oude bios van mijn video kaart zou kunne trug zetten voor als het toch niet lekker loopt met de nieuwe drivers, of zit er een soort reset op?

Mijn video kaart is dus:
Club 3d Ati Radeon 9700 met het 3.3ns infineon geheugen.
Download het progie atiflash http://www.ati-news.de

download daarvandaan dan ook een bios met bij voorkeur pal versie (pal is tv-out eurpese standaard) anders werkt dat niet meer ntsc mag ook maar...

vervolgens zet je het allemaal op diskette.
Zorg dat booten op diskette aan staat in de bios doe de opstart disketten van win95/98/me erin kies voor opstarten in dos modus> als dat geldaden is doe je de disk met atiflash en de bios er in dir zodatje de naam kan zien van je bios
en dan> atiflash -p 0 (biosnaam.bin (kan ook .rom of .getallen zijn)) druk enter en hij flashed vervolgens krijg je zien hoeveel kb's en n code van de instruktie of iets en dan gaat ie door en zie je weer> A:/

Dit is de safe mode flashing je heb ook nog forced flashing dat is> atiflash -p -f 0 (biosnaam.bin of enz..) als je je oude wilt opslaan is t volgens mij> atiflash -s 0 (biosnaam) voor n overzicht van alle instrukties tik> atiflash

en dan moet je je drivers als t goed is opnieuw installeren en rivatuner installeren en dan kan je daar bij>main >kies Customize > enable low level hardware overclocking en probeer met stapjes van +- 5mhz moet je zelf uit proberen maar niet te grote stappen nemen

Ik ben geen leraar dus echt perfect kan ik t niet uitleggen :+
suc6

Verwijderd

Thnxzz
Ik denk dat ik het wel snap, dus ik ga het zo maar eens proberen.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen het safe mode flashen en het forced flashing?
Zo lang ik het nog niet weet gebruik ik voor de zekerheid maar de save mode (de naam zegt het al).

Verwijderd

Het is gelukt, ik draai nu op een Radoen 9700 PRO.
Omdat safe mode flashing niet lukte heb ik maar forced flashing gedaan.
Bij 3dmark 2k3 heb k een winst van 800 punten (4904 punten, is dit hoog?).
Nogmaals THNXZZ.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 22:50:
Het is gelukt, ik draai nu op een Radoen 9700 PRO.
Omdat safe mode flashing niet lukte heb ik maar forced flashing gedaan.
Bij 3dmark 2k3 heb k een winst van 800 punten (4904 punten, is dit hoog?).
Nogmaals THNXZZ.
Dit is een normale score ik zit ietsjes hoger maar mijn systeem is ook iets sneller...

• datkanveelbeter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:21:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen het safe mode flashen en het forced flashing?
Bij forced flashing forseer je de flash, omdat de men bv de checksum is vergeten aan te passen in het gemodde bios, maar dit is niet zo erg zolang men verder het bios goed heeft gemod.

Nog een vraagje, op welke frequ. laat je je core en geheuge nu lopen?

Verwijderd

datkanveelbeter schreef op 25 januari 2004 @ 14:08:
[...]

Bij forced flashing forseer je de flash, omdat de men bv de checksum is vergeten aan te passen in het gemodde bios, maar dit is niet zo erg zolang men verder het bios goed heeft gemod.

Nog een vraagje, op welke frequ. laat je je core en geheuge nu lopen?
Ik denk dat hij (syconn) ze op de pro instellingen heeft staan dus (core/mem) 324/310 gezien de score en dat hij niets verteld dat ie iets met rivatuner heeft gedaan dus waarschijnlijk alleen naar n pro geflashed...

bij mij draait ie op dit moment of 345/310 heeft iemand enig id hoe en of je je kaart naar n 9800 kan flashen of dat je alleen de naam veranderd in de bios zodat ie m ziet als n 9800? want ik lees soms dat iemand m gemod heeft (bios) naar n 9800 :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 14:21 ]

• Maverick
Maverick schreef op 22 januari 2004 @ 02:13:
[...]

Kun je je 9700np tot 9800pro flashen? hoe doe je dat dan als ik vragen mag, wist niet dta dit kon. Kan ie dan ook niet toevallig naar 9800XT, of is dat wat te veel voor een 9700?
Ik quote mezelf maar ff, niemand die hierover iets weet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:18:
[...]

Ik denk dat hij (syconn) ze op de pro instellingen heeft staan dus (core/mem) 324/310 gezien de score en dat hij niets verteld dat ie iets met rivatuner heeft gedaan dus waarschijnlijk alleen naar n pro geflashed...

bij mij draait ie op dit moment of 345/310 heeft iemand enig id hoe en of je je kaart naar n 9800 kan flashen of dat je alleen de naam veranderd in de bios zodat ie m ziet als n 9800? want ik lees soms dat iemand m gemod heeft (bios) naar n 9800 :?
Klopt, ik heb hem alleen geflashed. Ik heb (nog) niks gedaan met rivatuner oid.
Maar ik zou ook graag meer weten over het flashen van een 9700 naar een 9800(PRO). Weet iemand hier meer van af? Zou diegene dan ook kunnen vertellen hoe en wat?

Misschien is het verstandig als een van ons hier een topic over opent?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 15:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 15:19:
[...]

Klopt, ik heb hem alleen geflashed. Ik heb (nog) niks gedaan met rivatuner oid.
Maar ik zou ook graag meer weten over het flashen van een 9700 naar een 9800(PRO). Weet iemand hier meer van af? Zou diegene dan ook kunnen vertellen hoe en wat?

Misschien is het verstandig als een van ons hier een topic over opent?
Heb een topic geopend 8)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/865844

Verwijderd

Hm.. ik lees daar dat het niet mogelijk is.... :'(
Jammer :/ , maar we kunnen altijd nog proberen })
Heeft iemand niet toevallig nog een oude radeon 9700 liggen :P ?

Verwijderd

Mn vorige topix "hoe flash ik een 9700 naar een 9800"is te vroeg gesloten heb nu een 9800xt bios op mn kaart staan :D test moet ik nog uitvoeren:D

(sorry is idd xt iet te snel getikt in mn enthausiastme 8)7 )

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 11:48 ]

Verwijderd

:|
Zou je mij kunnen vertellen hoe je dit hebt gedaan?
Waar je de bios vandaan hebt?
Of het GOED werkt?
en... wat is een tx, xt ken ik wel, maar tx niet

• Maverick
Hm, ik ben ook benieuwd :)

(tx is denk gewoon een typo)

Verwijderd

en typo is een soort namaak versie?

Verwijderd

Dr bestaat wel een 9700 TX (speciaal voor dell geloof k, ben em verder niet tegengekomen. bevalt goed overigens >:))

originele speed: core 263 mem: 263
overclocked: core 310 mem: 345

maar of er een 9800 TX bestaat weet ik ook niet.

• datkanveelbeter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:16:
Mn vorige topix "hoe flash ik een 9700 naar een 9800"is te vroeg gesloten heb nu een 9800tx bios op mn kaart staan :D test moet ik nog uitvoeren:D
Dit is natuurlijk totale onzin.

Zou het zelfde zijn als ik zou zeggen.

Ik heb nu een ASUS P4C800(pentium) bios in mijn A7N8X(AMD) geflashd. 8)7
of
Ik heb nu diesel in mijn gastank van mijn auto zitten |:(

Waarom dit onzin is hebben ze al duidelijk in de vorige topic van je al uitgelegt.

Wie weet, misschien zijn wij wel stom en is het echt gelukt :X , dan zou ik wel ef de bron willen weten waar je dit hebt gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door datkanveelbeter op 30-01-2004 19:33 ]

Verwijderd

Neh hoor hij is gewoon goed geflashed ben alleen nog steeds bezig met testen (door het crashen van mn hdd na het defragmenteren heeft het wat vertraging op gelopen) samen met 3 andere mensen ook allemaal een club3d 9700 werkt verlopig nog goed bij 3d mark 2003 heeft het voor een iets hogere score gezord verder weet ik er nog niet veel over zal binnenkort een link naar de site posten waar je de biosen die ik heb gebruikt kan downloaden en ff wat screenshots maken....

• datkanveelbeter
Bron vermelding kan toch niet zo'n grote moeite zijn, dacht ik zo.

[ Voor 62% gewijzigd door datkanveelbeter op 02-02-2004 19:46 ]

Verwijderd

Heb dus net mijn Hercules Radeon 9700 non-pro naar een Hercules 9700 Pro geflashed en is naar mijn idee uitstekend gelukt. :)

Heb na de reboot direct de nieuwe catalyst 4.4 drivers erop gegooid en Windows Xp ziet hem nu als een Hercules Ati Radeon Pro :9

Ik heb geen vastlopers of artifacts en heb met 3Dmark 2003 bijna 500 punten winst behaald. Zit nu op de 4999 en eerst 4530.

Gamen gaat ook geheel probleemloos.

Zijn er meerdere mensen die een gelijke kaart hebben overclocked en problemen hebben ondervonden, zo dan niet meteen maar de dagen/weken erna? Ben wel een beetje bang dat mijn kaart misschien te warm wordt, maar kan dat dus niet zien omdat ik geen temperatuur sensor heb.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 22:54
Ik heb een tijdje geleden ook een nieuwe bios in m´n kaartje geflashed, en ik heb nu ook een mooie 9700 pro.
Ik heb al heel wat gegamed, en maar één keer problemen gehad. Ik had toen een volledig corrupted beeld: het leek alsof een memorychip niet meer goed werkte. Ik heb toen meteen een harde reset gedaan, en daarna (2 weken geleden) het probleem niet meer gehad.
Dit probleem had ik na heel wat uurtjes gamen, in een kast met een brakke airflow. Ik wil een leuke chieftec kast gaan kopen, en hopelijk voorkomt dat probs in de toekomst.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Goede link is inmiddels: http://www.techpowerup.com/softmod/

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1