Ben voor een kennis een laptop aan het herconfigureren. Ik vond het scherm te fel staan en heb via functietoets en zonnetje meer/minder er iets aan proberen te doen. Had ik beter niet kunnen doen. Sindsdien blijft het scherm op een hogere felheid dan voorheen (en toen was het al niet best) hangen. Kan drukken wat ik wil op zonnetje minder maar gaat niet meer terug. Iemand een idee hoe dit weer goed te krijgen? Voor de duidelijkheid, zo kan die niet terug naar die kennis, dus ik zit met een redelijk probleem.....
Ik heb een ati videokaart in m'n pc, en daar zit ergens een optie voor de helderheid. In hetzelfde scherm waar je ook je resolutie kunt wijzigen klikken op geavanceerd. Mss dat dat helpt?
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Nee, helaas in alle advanced opties is geen mogelijkheid om de helderheid en contrast aan te passen.
op alle laptops die ik tot dusver heb gezien kan je de brightness aanpassen met een bepaalde keycombo... vaak Fn + F1t/m12 ... welke van deze moet je maar ff kijken in de laptop manual, staat vaak wel vermeld.
Om sommige laptops is de helderheid in te stellen in de BIOS. Bij mijn laptop (Dell Inspiron) kan je 2 waarden opgeven, 1 voor werken op batterij en 1 voor netspanning.
Bij mij was het nu juist het spelen met die functietoetsen die dit probleem hebben veroorzaakt. Helaas is er ook in de bios geen mogelijkheid om bij de poweropties de helderheid in te stellen.
En inderdaad!!!!!! Een bios-update heeft op miraculeuze wijze de brightness-setting hersteld naar normale proporties. Niet dat er een mogelijkheid wordt geboden in de bios om de brightness aan te passen, maar het flashen zorgde voor een reset, kennelijk. Allemaal bedankt voor de suggesties, Cereal in het bijzonder, helemaal top!
[ Voor 5% gewijzigd door Rikki op 09-01-2004 22:50 ]
Pagina: 1