Ik heb thuis een windows 2003 AS staan als hobby.
Het volgende probleem:
VPN geconfigureerd en werkt prima. Het enige wat dus niet werkt is IPX. Als ik inlog met een client krijg ik de volgende melding:
IPX/SPX or compatible CP reported error 733: A connection to the remote computer could not be completed.....
Situatie als volgd:
router--->server--->switch
server dus 2 netwerkkaarten op beide netwerk interfaces TCP/IP en IPX/SPX geisntalleerd.
In RAS VPN aangemaakt, nu heb ik bij die vpn connectie bij de properties hetvolgende gedaan: "edit profile -> Advanced ->"
Daar staan standaard 2 onderdelen "Framed-Protocol=PPP" "Service-Type=Framed"
Dus ik dacht eraan om hetvolgende toe te voegen "Framed-IPX-Network"
Nu moet je daar een waarde aan geven. Ik deed bijvoorbeeld 99. En gaf dan bij de IPX instellingen van mijn netwerkadapters hetzelfde interne netwerk nummer in.
Geen idee of dit ook zo moet maar het zal wel niet want het werkt niet!
Er is geen verschil, of ik dat nu toevoeg of niet melding blijft gelijk.
Iemand enig idee hoe je dit wel aan de gang krijgt. Ik wil IPX hebben voor bepaalde oude spellen over het internet te kunnen spelen via een VPN tunnel.
Het volgende probleem:
VPN geconfigureerd en werkt prima. Het enige wat dus niet werkt is IPX. Als ik inlog met een client krijg ik de volgende melding:
IPX/SPX or compatible CP reported error 733: A connection to the remote computer could not be completed.....
Situatie als volgd:
router--->server--->switch
server dus 2 netwerkkaarten op beide netwerk interfaces TCP/IP en IPX/SPX geisntalleerd.
In RAS VPN aangemaakt, nu heb ik bij die vpn connectie bij de properties hetvolgende gedaan: "edit profile -> Advanced ->"
Daar staan standaard 2 onderdelen "Framed-Protocol=PPP" "Service-Type=Framed"
Dus ik dacht eraan om hetvolgende toe te voegen "Framed-IPX-Network"
Nu moet je daar een waarde aan geven. Ik deed bijvoorbeeld 99. En gaf dan bij de IPX instellingen van mijn netwerkadapters hetzelfde interne netwerk nummer in.
Geen idee of dit ook zo moet maar het zal wel niet want het werkt niet!
Er is geen verschil, of ik dat nu toevoeg of niet melding blijft gelijk.
Iemand enig idee hoe je dit wel aan de gang krijgt. Ik wil IPX hebben voor bepaalde oude spellen over het internet te kunnen spelen via een VPN tunnel.
[ Voor 7% gewijzigd door KryTech op 08-01-2004 21:27 ]