[Windows 2003 server] VPN + IPX wil maar niet.

Pagina: 1
Acties:

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:25
Ik heb thuis een windows 2003 AS staan als hobby.

Het volgende probleem:

VPN geconfigureerd en werkt prima. Het enige wat dus niet werkt is IPX. Als ik inlog met een client krijg ik de volgende melding:

IPX/SPX or compatible CP reported error 733: A connection to the remote computer could not be completed.....

Situatie als volgd:

router--->server--->switch
server dus 2 netwerkkaarten op beide netwerk interfaces TCP/IP en IPX/SPX geisntalleerd.

In RAS VPN aangemaakt, nu heb ik bij die vpn connectie bij de properties hetvolgende gedaan: "edit profile -> Advanced ->"

Daar staan standaard 2 onderdelen "Framed-Protocol=PPP" "Service-Type=Framed"

Dus ik dacht eraan om hetvolgende toe te voegen "Framed-IPX-Network"
Nu moet je daar een waarde aan geven. Ik deed bijvoorbeeld 99. En gaf dan bij de IPX instellingen van mijn netwerkadapters hetzelfde interne netwerk nummer in.

Geen idee of dit ook zo moet maar het zal wel niet want het werkt niet!
Er is geen verschil, of ik dat nu toevoeg of niet melding blijft gelijk.

Iemand enig idee hoe je dit wel aan de gang krijgt. Ik wil IPX hebben voor bepaalde oude spellen over het internet te kunnen spelen via een VPN tunnel.

[ Voor 7% gewijzigd door KryTech op 08-01-2004 21:27 ]

• KryTech
Als er niemand is die dit weet, enig idee waar ik het dan kan neerleggen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

igmar

ISO20022

KryTech schreef op 08 januari 2004 @ 21:23:
Ik heb thuis een windows 2003 AS staan als hobby.
Iemand enig idee hoe je dit wel aan de gang krijgt. Ik wil IPX hebben voor bepaalde oude spellen over het internet te kunnen spelen via een VPN tunnel.
VPN is IP over IP. Je kan daar dus geen IPX over tunnelen.

• splat
  • Niet online
igmar schreef op 11 januari 2004 @ 17:06:
[...]

VPN is IP over IP. Je kan daar dus geen IPX over tunnelen.
Eén van de voordelen van VPN is juist dat je wel andere protocollen kunt gebruiken.
Je kunt bij de eigenschappen van de vpn verbinding de gewenste protocollen toevoegen. (Deze moeten dan wel ondersteund worden bij de VPN-server).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....323441&Product=winsvr2003

hierin staat genoeg info voor komende avond :) (ook mbt ipx vpn)

A wise man's life is based around fuck you

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 13:53

igmar

ISO20022

splat schreef op 11 januari 2004 @ 20:08:
Eén van de voordelen van VPN is juist dat je wel andere protocollen kunt gebruiken.
Je kunt bij de eigenschappen van de vpn verbinding de gewenste protocollen toevoegen. (Deze moeten dan wel ondersteund worden bij de VPN-server).
Dat is afhankelijk van het gebruikte VPN protocol. Bij het grote gros is het niet mogelijk, en daar valt zowiezo ipsec onder die veel gebruikt wordt om subnetten te koppelen. Er zijn fabrikanten die bv ipx over l2tp en pptp tunnelen, maar reken er niet al teveel op dat dit veel ondersteund wordt.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier hetzelfde probleem. Onder Windows XP kun je prima instellen dat je IPX/SPX over een VPN verbinding wilt gebruiken, maar onder Windows 2003 Server (32 bit versie) wil dit niet. Hoe kan dit?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Omdat niemand dit wil???

Elke moderne Netware versie (vanaf 4?) ondersteund ip. Wat wil je dan nog met ipx?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 09:41:
Omdat niemand dit wil???

Elke moderne Netware versie (vanaf 4?) ondersteund ip. Wat wil je dan nog met ipx?
Games! Met name oude games!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:04

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 09:41:
Omdat niemand dit wil???

zo te zien ondersteund 2k3 het ook...

wil het alleen niet uitprobeerden omdat ik een live server heb en geen testserver

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

bestaat er ook geen ander serverproggie dat je gewoon op 2003 server kunt draaien met ipx ondersteuning?

Het moet gewoon kunnen, aangezien xp pro het wel gewoon kan

Verwijderd

Vreemd genoeg loop ik hier met exact dezelfde vraag...

Ik kan enkel vinden van de Routing en Remote Access van 2003 server geen IPX routing ondersteund. Daarmee houd het gewoon op.
NT4 en 2000 zouden dit wel hebben.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mogelijk werkt het als je de novell netwerkclient geinstalleerd hebt. IPX over IP tunnelen was tot voor een jaar of 3 geleden tamelijk gemeengoed in de Novell wereld. Daarmee kun je Novell servers die native alleen IPX praten via een IP netwerk toch met elkaar laten praten. Volgens mij kan de Novell client dat ook.

Maar het is al weer wat jaartjes geleden dat ik als MCNE'er daarmee te maken had.

http://download.novell.com/pages/PublicSearch.jsp

Verwijderd

igmar schreef op 11 januari 2004 @ 22:19:
[...]

Dat is afhankelijk van het gebruikte VPN protocol. Bij het grote gros is het niet mogelijk, en daar valt zowiezo ipsec onder die veel gebruikt wordt om subnetten te koppelen. Er zijn fabrikanten die bv ipx over l2tp en pptp tunnelen, maar reken er niet al teveel op dat dit veel ondersteund wordt.
lol ipsec is natuurlijk geen vpn protocol en de naam geeft al aan dat dit ip security betreft. aangezien je zelf al aangeeft dat l2tp wel werkt, werkt ipx over l2tp/ipsec ook prima (en die combi wordt gebruikt omdat l2tp van zichzelf niet encrypt is :))

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

als het alleen maar voor spellen is kan je gewoon een progje gebruiken. Die zette het ipx om in ip verkeer. Ben de naam alleen ff kwijt.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Dat proggie heet Kali, maar de enige oplossing die ik zie is een windows 2000 server met IPX routing gebruiken (ik heb het hier inmiddels werkend gekregen)

• KryTech
Nou ik had de hoop opgegeven...

Het is mij dus (nog) niet gelukt. Als ik nog een keer tijd over heb ga ik nog een keer
verder prutsen. Heb ondertussen wel aardig wat vpn ervaring opgedaan dus wie weet kom ik er nu wel uit :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ben benieuwd. Het is mij dus (helaas) nooit gelukt. Maar heb er ook geen dagen tijd ingestoken hoor. :)

• KryTech
Uiteraard mocht het ooit lukken laat ik het weten :)

Hoop zondag tijd te hebben, laat mijn resultaten dan nog wel even achter

Verwijderd

Spaar je moeite, VPN met IPX ondersteun onder windows server 2003 is niet ondersteund. Deze info staat o.a. in de Knowledgebase van MS, ook diverse MSDN topics gaan hierover.

Op got zou je hier ook wel wat informatie over moeten kunnen vinden, echter niks positiefs. Is het anders, laat het mij ook ff weten.

N.B. Windows 2000 server ondersteund wel IPX met VPN.
Pagina: 1