Toon posts:

[Enorm vaag probleem] xp: netwerk kabel is niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een computer aan het netwerk hangen, wat blijkt, xp zegt bij de netwerk instellingen 'netwerk kabel is niet aangesloten'. Maar je raad het al, dat is ie wel. Het is zelfs zo dat als ik de kabel erin doe, xp dat geluidje geeft van 'nieuwe hardware gevonden'. Maar verder gebeurd er niks. Het volgende heb ik allemaal al gedaan:

- netwerk kabel gechecked met kabeltester, perfect
- andere computer aan het betreffende kabeltje gehangen, perfect
- alle mogelijke instellingen van auto, 10 hd, 10fd, 100hd en 100fd
- nieuwste drivers

Het betreft een onboard nic van het merk SiS, welke op een Asus p4s533-mx moederbord zit.

Het is een enigzins bekend probleem van xp, maar alle oplossingen die ik heb kunnen vinden (nieuwste drivers en klooien met de instellingen) hebben dus niet geholpen.

Wie weet raad?

ps: de lampjes op de nic branden ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:18 ]

Verwijderd

Is het toevallig een crosskabel? Ik heb bij sommige pc's ook wel eens problemen met crosskabels gehad, terwijl ze op een gewoon netwerk met switch wel werkten.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:24:
Is het toevallig een crosskabel? Ik heb bij sommige pc's ook wel eens problemen met crosskabels gehad, terwijl ze op een gewoon netwerk met switch wel werkten.
Crosskabels werken toch niet met een switch, alleen voor uplink? :? Of ben ik nou zo dom...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

leuk_he

1. Controleer de kabel!

even een andere nic om te kijken of het aan xp ligt of aan je onboard netwerkkaart?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 08 januari 2004 @ 21:26:
even een andere nic om te kijken of het aan xp ligt of aan je onboard netwerkkaart?
Uhhh jah dat had ik ook al gedaan, met die andere nic werkt hij wel 8)7 maar ik wil hem met de onboard nic aan de praat krijgen... ;)

Het is overigens een straight kabeltje direct op een switch.

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 08 januari 2004 @ 21:25:
[...]

Crosskabels werken toch niet met een switch, alleen voor uplink? :? Of ben ik nou zo dom...
Auto-MDI/MDIX switches kunnen met cross en straight werken :)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:22
zet je voeding eens helemaal uit, met de aan uitknop achterop de voeding. een huisgenoot van me had pas het zelfde probleem... na aan/uit zetten van de voeding deed de netwerkkaart het weer

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op 08 januari 2004 @ 21:30:
zet je voeding eens helemaal uit, met de aan uitknop achterop de voeding. een huisgenoot van me had pas het zelfde probleem... na aan/uit zetten van de voeding deed de netwerkkaart het weer
Nope helaas...

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:34 ]

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 08 januari 2004 @ 21:25:
[...]

Nee, ik bedoelde een crosskabel tussen de betreffende pc en een andere pc :).
Overigens werken bij de betere switches crosskabels ook gewoon, auto-mdi/mdix inderdaad :) (mijn procurve heeft het ook).

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
misschien is je nic in een soort slaap/standby modus gegaan en gewoon gestorven ofzo??

(daarom vink ik dat soort rommel ook meteen uit ;)

anyway gewoon idd een ander netwerk kaartje testen! ow hoe staat ie in je apperatenbeheer? met een vraagteken/kruisje erdoorheen? dan weet je meteen of ie dood is of niet (herkent word door windows of niet)

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
Heb je je LAN interface aanstaan in je bios (deze staat onder Onboard PCI device controllers). Anders doet ie het natuurlijk sowieso niet (ik neem aan van wel, maar je weet maar nooit).
Verder zijn de IRQ's van PCI slot 3 en de onboard lan geshared (zie ook manual moederbord voor verdere info hierover), heb je iets in PCI slot 3 zitten?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had zoiets met een Edimax 6104 router. Na firmware update geen problemen meer.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Windows ziet de nic wel zonder problemen of foutmeldingen, maar ik denk dat ie gewoon dood is daar er ook geen lampjes branden op de nic. Er zat verder geen andere pci kaartje in dus een irq conflict met een ander kaartje oid kan het niet zijn. Had hem idd wel aanstaan in de bios natuurlijk... ;)

Ik heb het maar opgegeven en er een nic bij gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:57 ]

Verwijderd

Zit je stekkertje wel goed? Bij mij thuis was het na het upgraden van 10 naar 100 mbit ook ineens zo dat iedereen die foutmelding krijgt. Bleek dat degene die alle stekkertjes aan de kabels gemaakt had het niet goed gedaan had (hij had ze gewired zoals ze in de kabel zitten in plaats van zoals het op <a href="http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/stores/service/crosslink.html">Hier</a> staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:10:
Zit je stekkertje wel goed? Bij mij thuis was het na het upgraden van 10 naar 100 mbit ook ineens zo dat iedereen die foutmelding krijgt. Bleek dat degene die alle stekkertjes aan de kabels gemaakt had het niet goed gedaan had (hij had ze gewired zoals ze in de kabel zitten in plaats van zoals het op <a href="http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/stores/service/crosslink.html">Hier</a> staat.
Ik heb (lees topic ff door ;)) dus zowel de kabel met een kabeltester getest, als een andere pc er op aangesloten en dat gaf geen problemen.
Pagina: 1