Toon posts:

Access frontend Oracle backend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een database van Access om gaan zetten naar oracle (9i). De tabellen aanmaken en vullen was geen enkel probleem. Het probleem wat ik wel heb is om de huidige uderinterface (access) te koppellen aan Oracle.

Ik heb alle tabellen in access binnen gehaald met "get external data" en de binnengehaalde tabellen van oracle hernoemd naar de tabellen in de oude situatie. Dit werkt prima.

Maar ik kom er dus echt niet uit hoe ik de userinterface werkend moet krijgen.

Heeft iemand suggesties???

Verwijderd

Voor zover ik het begrijp wil je dus je user interface in Acces houden maar dat deze op de achtergrond Oracle gebruikt.
Ik heb er niet zoveel kennis van maar volgens mij moet het kunnen, niet dat je veel opschiet met dit antwoord maar mischien levert google nog wat op.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies wat ik bedoel. Ik heb al op google gezocht en er komt ontiegelijk veel naar boven maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik neem aan dat je vanuit Access naar Oracle gaat via ODBC?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 08 januari 2004 @ 21:21:
Ik neem aan dat je vanuit Access naar Oracle gaat via ODBC?
klopt

• pven
  • Niet online
Wat gaat er dan precies verkeerd; kan je iets specifieker zijn? Geef bv. errorcodes of laat een screendump zien.

Verwijderd

Topicstarter
De melding die ik krijg is bv dat de user niet gevonden kan worden. Kijk ik in de wachtwoord tabel dan staat deze daar wel dergelijk. Ik denk dat het opgelost kan worden met "pass-through" queries, maar weet dit ook weer niet zeker

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:24:
De melding die ik krijg is bv dat de user niet gevonden kan worden. Kijk ik in de wachtwoord tabel dan staat deze daar wel dergelijk. Ik denk dat het opgelost kan worden met "pass-through" queries, maar weet dit ook weer niet zeker
hier een linkje naar een ander foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.bas-nat.com/ERR.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:34 ]

• pven
  • Niet online
Die melding geeft dus aan dat je vanuit Access een kolom probeert te benaderen die in Oracle niet bestaat. Kan het iets zijn met hoofd/kleine letter?

offtopic:
Via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kan je je bericht wijzigen, maar dat had je zo te zien al gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
In oracle staat alles in hoofdletters. In access staan alle tabellen enzo ook in hoofdletters. Kijk ik in de vb-sctipts staan daar wel kleine letters. Kan dit ook uitmaken??

Ik heb geprobeerd om de namen in de vb-scripts te veranderen in hoofdletters maar deze springen terug naar de oude vorm zodra ik save

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:49 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

VB is case-ongevoelig. Dus dat is het probleem in ieder geval niet.

Moet je wel inloggen op je oracle server als je de tabellen de eerste keer wilt openen? Of heb je een user/passw in de ODBC connectie opgenomen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1