Toon posts:

[Asus P4C800] - drivers voor onboard NIC?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn situatie is WinXPsp1, speedtouch 510v4 aangesloten op de onboard gbit NIC van de Asus p4c800.

Bij het gebruik van p2p software (zowel de nieuwste kazaa lite als de nieuwste e-mule) valt na een tijdje mijn gehele internetverbinding weg. Zo compleet en totaal dat zelfs telnetten naar een lokale VM (Virtual PC) niet meer werkt. Pings, FTP of wat dan ook naar externe systemen werkt al helemaal niet meer dan.

De speedtouch aan/uit zetten (minuut pauze ertussen) helpt ook niet. Alleen een reboot helpt.

Nu wilde ik als eerste actie mijn NIC drivers updaten (namelijk, omdat zelfs VPC niet meer werkt, en die bind aan de 3Com NIC driver, ook voor lokale trafic)
Ik gebruik momenteel versie 1.0.0.44. Op de Asus website stond echter 1.0.0.46 van afgelopen Oktober.

Echter als ik 046_3c940.zip download, krijg ik de drivers niet geinstalleerd.

Er is geen setup oid, en via Device Manager->Network Adapters->3Com gigabit LOM (3C940)->update driver werkt ook niet. Ik kies dan voor "install from a list or specific location" en bij "include this location in the search" zet ik de path waar ik de drivers heb gedownload.

Windows meldt dan echter dat er geen betere match gevonden kon worden dan dat wat ik al heb (?).

Er bevinden zich ook readme's in het archief, maar het volgende punt:
9. If the driver which is found to be the latest is not the one you want
to install, select the checkbox "Install one of the other drivers".
slaat nergens op, want een dergelijke checkbox komt er helemaal niet.

Wie is het wel gelukt voor de Asus p4c800 de nieuwste 3c940 10.0.0.46 drivers te installen en hoe deed je dat? Is het ook nog nodig om de nieuwste 3Com nic utilities te installeren? (kon ik niet vinden bij asus)

ps

dit topic staat ook in netwerken, maar ik denk toch dat het bij mobo's meer op zijn plaats is.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
asus p4c800 - onboard 3c940 updaten naar 10.0.0.46 ???
^^ zeg je zelf ook, maar het is en blijft een crosspost. Tik dan even een modje aan.

Ontopic:
P2P software kan nou eenmaal je modem laten vastlopen als je een hoog aantal verbindingen instelt. Controleer dat eens, of zet ze eens flink lager.

edit:
Ow wacht, het probleem ligt niet bij modem... excuus.

Overigens heb ik hele oude NIC drivers (10.0.0.38) en nu nergens last van...(heb zelfde mobo & Modem ook 510v4)

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 09-01-2004 00:12 . Reden: Ook zelfde modem. ]

{signature}

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Misschien een hele simpele vraag, maar welke versie van de driver heb je gedownload? Aangezien er meerdere versies (Win, Dos, Linux, Netware, Solaris) ;)

Denk dat het het niet is, maar je weet maar nooit natuurlijk (denk het vooral omdat Windows de drivers niet detecteert ;) )

http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=P4C800

/edit:
Heb de driver ook ff gedownload, wat gebeurd er als je er voor kiest als je het bestand 'oemsetup.inf' selecteert als installatiebestand?

[ Voor 45% gewijzigd door Turkish op 08-01-2004 21:23 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 08 januari 2004 @ 21:09:
Misschien een hele simpele vraag, maar welke versie van de driver heb je gedownload? Aangezien er meerdere versies (Win, Dos, Linux, Netware) ;)

Denk dat het het niet is, maar je weet maar nooit natuurlijk

http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=P4C800
Je weet het inderdaad maar nooit, maar nee, het is daarwerkelijk het archief voor windows. Het bevat verschillende readme's voor verschillende windows versies.

Even verder kijken, en ik zie dat er ook een autorun.inf in het archief zit.

Ik denk dat ik nu een stap verder ben. Als ik naar de root van het uitgepakte archief ga en het volgende command geef: .\English\Demo32.exe /English.dbd dan start er een installer util op. Komt me bekend voor van diegene die ook op de Asus CD stond die bij het MB zat.

Klaarblijkelijk was het archief bedoelt om op CD te branden en dat te starten. Vreemd dat autorun.inf niet vanuit een willekeurige directory is te starten.

• Turkish
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

probeer te kiezen voor het bestand 'oemsetup.inf' die er tussenstaat, bij ik wil zelf kiezen welke driver ik wel installeren (al dan niet in het Nederlands natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door Turkish op 08-01-2004 21:25 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 08 januari 2004 @ 20:57:
asus p4c800 - onboard 3c940 updaten naar 10.0.0.46 ???
^^ zeg je zelf ook, maar het is en blijft een crosspost. Tik dan even een modje aan.
Is waar. Het is echter zowel een netwerk probleem (het wegvallen van de verbinding in het algemeen) als een specificiek mb probleem. Ik wacht nog wel even 1 dag, en splits hem anders wel in 2 aparte topics.
P2P software kan nou eenmaal je modem laten vastlopen als je een hoog aantal verbindingen instelt. Controleer dat eens, of zet ze eens flink lager.
Ik had ze al omlaag gezet :) (200 bij emule ipv 400)
[edit]Ow wacht, het probleem ligt niet bij modem... excuus.
Waarschijnlijk niet nee. Ik heb hiervoor hetzelfde modem en zelfde abonnement met kazaa op een oude PII/Win2k gedraait met een el-cheapo sitecom NIC en nooit dit probleem gehad.
Overigens heb ik hele oude NIC drivers (10.0.0.38) en nu nergens last van...(heb zelfde mobo)
Wow... dat doet de moed weer zinken... dan zou het bijna niet aan het mobo of de NIC drivers kunnen leggen. Tenzij er een bug is ingeslopen bij 10.0.0.44...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 21:28:
Wow... dat doet de moed weer zinken... dan zou het bijna niet aan het mobo of de NIC drivers kunnen leggen. Tenzij er een bug is ingeslopen bij 10.0.0.44...
Misschien nog een puntje, zeker met Kazaa:
Check eens op spyware en dat soort troep.

edit:
Update:

Ik kan de 10.0.0.46 versie niet eens installeren. 8)7
WinXp zeurt over de handtekening (zoals altijd), ik doe 'toch doorgaan' (zoals altijd :p) en vervolgens kapt hij er mee met nogmaals melding over handtekening.
Vreemd, maar goed, ik ben eerlijk gezegd van mening dat mijn huidige verdie nooit een probleem is geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 08-01-2004 21:41 ]

{signature}

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18

CaDje

Framedrops for life

Kameraad van mij heeft het P4P800 mobo. Ik zelf heb het K8V mobo. Deze twee hebben beide het 3COM 3C940 Gb Ethernet LAN. We hadden alle twee dat het netwerk er gewoon uit vloog. Hij had het sneller dan mij, en bij mij hoefde ik niet te rebooten.

We draaien nu Win2k3 en het probleem lijkt verholpen te zijn.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:32

star-saber

Ryzen

ik heb dezelfde netwerk controller op mijn bord.
de p4p800 weliswaar.

maar nog nooit problemen gehad
zoals hierboven als staat
kijk eens na spyware.
en update je windows eens volledig

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 08 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Misschien nog een puntje, zeker met Kazaa:
Check eens op spyware en dat soort troep.
Vergeten te melden, het is Kazaa lite.

@star-saber: Mijn windows hou ik continu up to date. Windows update run ik elke week ofzo.

@CaDje: Ik heb toevallig wel een legale versie van windows 2003 liggen. (Zat bij VS Enterprise Architect.) Maar lijkt me toch wel vreemd dat p4c800 gebruikers alleen normaal met 2003 kunnen p2p netwerken.
edit:
Update:

Ik kan de 10.0.0.46 versie niet eens installeren. 8)7
Zuigt. Hoe heb je de installer btw aan de praat gekregen? Via .EnglishDemo32.exe /English.dbd ? Koos je voor install of update?
WinXp zeurt over de handtekening (zoals altijd), ik doe 'toch doorgaan' (zoals altijd :p) en vervolgens kapt hij er mee met nogmaals melding over handtekening.
Mischien dat het daarom via het standaard windows mechanisme niet werkt. Wellicht dat Windows de driver gewoon negeert of het als 'slechter' tagged, en ondanks dat ie een nieuwere vindt dus die melding geeft dat er geen betere driver gevonden is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:21 ]

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 14:33

immetjes

HIER is BERN-E

Ik heb een P4C800 deluxe, Alcatel Speedtouch Home (geem 510) en een E-Tech RTBR03 Router. Ik heb hetzelfde probleem als jij en ik dacht dat het aan m'n router lag, zie:

Is verzadiging router mogenlijk met BitTorrent?

en

Alcatel ST Home & e-tech router -> internet weg

Verwijderd

Topicstarter
ruward schreef op 08 januari 2004 @ 23:41:
Ik heb een P4C800 deluxe, Alcatel Speedtouch Home (geem 510) en een E-Tech RTBR03 Router. Ik heb hetzelfde probleem als jij en ik dacht dat het aan m'n router lag, zie:

Is verzadiging router mogenlijk met BitTorrent?

en

Alcatel ST Home & e-tech router -> internet weg
Het lijkt precies op mijn probleem, maar omdat modem aan/uit niet helpt, plus dat lokale connecties ook niet meer werken en dan ook nog geen problemen met hetzelfde modem op een andere pc, dacht ik dus eerder aan de netwerk kaart.

Overigens heb ik met bittorrent (standaard client) geen problemen gehad. Een +-750MB file downloaden gaf geen problemen, maar... die ging dan ook tergend traag (heeft er bijna 3 dagen over gedaan, echt niet normaal meer)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:18:
[...]

Mischien dat het daarom via het standaard windows mechanisme niet werkt. Wellicht dat Windows de driver gewoon negeert of het als 'slechter' tagged, en ondanks dat ie een nieuwere vindt dus die melding geeft dat er geen betere driver gevonden is.
Wat ik nog bedacht, wat is dat nou eigenlijk voor rare streek van Asus? Als niemand die drivers kan installeren wat hebben ze dan voor nut???? :r :r :r :? :? :?

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 21:10:
[...]

Wat ik nog bedacht, wat is dat nou eigenlijk voor rare streek van Asus? Als niemand die drivers kan installeren wat hebben ze dan voor nut???? :r :r :r :? :? :?
Hmm... ik heb die dingen pas nog geïnstalleerd (ik heb een P4P800, dat wel, maar dat moet niks uitmaken). :?

Gewoon unzippen, Device Manager, 3Com Gigabit LOM, Driver - Update Driver, kiezen voor "Install from a list or specific location (Advanced)". Vervolgens "Don't search, I will choose the driver to install", dan "Have disk", naar de map waar je die drivers naartoe hebt ge-unzipt, en voila. Niks installatieprogramma. :7

[ Voor 20% gewijzigd door NNF op 09-01-2004 21:33 ]

• chaosonline
  • Laatst online: 13-02 08:59
sorry voor de late kick, maar ik heb met mn p4p800 hetzelfde probleem.

Het update van de driver is wel gelukt hoor,
maar het uitvallen van mn internetverbinding is er nog steeds :(

Henk_de_man is het jou al gelukt dit eruit te halen?

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 24 januari 2004 @ 13:58:
sorry voor de late kick, maar ik heb met mn p4p800 hetzelfde probleem.

Het update van de driver is wel gelukt hoor,
maar het uitvallen van mn internetverbinding is er nog steeds :(

Henk_de_man is het jou al gelukt dit eruit te halen?
Nee, nog steeds niet! :( En nu gebeurt het ook al met bittorrent (standaard client).
Dit betekent dat bij zowel emule, kazaa lite en bittorrent mijn verbinding er binnen de korste keren uit gaat. Bij gebruik van andere internet tools (ftp, ssh, scp, web, windows update, enz) heb ik het nog nooit gehad, maar zodra start ik iets wat p2p in de naam heeft en -bang- weg verbinding. Het lijkt bijna wel een BREIN conspriracy, hidden block in de netwerk kaart bios voor p2p software ofzo?

Als de verbinding uitvalt dan gaat pingen naar 127.0.0.1 (local loopback) nog wel, maar pingen naar mijn lokale ip address (10.0.0.150) niet.

Dit is echt zo irritant! :( :( :(

Het kan niet aan Windows XP zelf liggen, want ik ken zat mensen die ook Windows XP hebben en wel gewoon kunnen p2p'en. Mijn XP zelf is legaal en helemaal up to date. Dit probleem is gewoon te stom voor woorden. Ik zit er aan te denken om een goedkope 2de PC te kopen en daar dan maar via te p2p'en. Dit schiet gewoon niet op. :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu wel trouwens gelukt die nieuwe drivers te installeren:

Archief uitpakken, naar de 3com directory cd'en en het volgende commando geven:

.\English\Demo32.exe /English.dbd

De grafische installer start dan. Ik koos voor update driver and diagnostic application (oid).

Er komt dan een waarschuwing dat MS ten zeerste afraad deze driver te installeren (is niet digitally signed). Als ik dan doorga komt er na een zenuwslopende lange wachttijd -achter- het installatie scherm een window met de naam 'update' die meldt dat alles klaar en dat de computer niet gerestart hoeft te worden.

Dat zijn echter pure leugens, want tijdens de installatie gaan de ledjes van je netwerk verbinding uit en daarna gaan ze dus ook niet meer vanzelf aan.

Als je dan windows wilt restarten loopt de boel vast. Na een harde reset blijkt inderdaad de ...46 driver geinstalled te zijn. Mijn netwerk verbinding doet het iniedergeval nog. Ik moet nu helaas werken, maar ga later wat p2p software proberen. Ik verwacht er echter niet veel van gezien bovenstaande reacties van iemand die ook 46 draaid.

Mijn verlopige conclusie is dat Asus gewoon heel erg slecht werk heeft afgeleverd.
Zowieso een slechte NIC, slechte drivers, onduidelijke installer, instructies die al helemaal kant nog wal raken. Keihard liegen door de installer zelf. Het klopt gewoon van geen kantten. Ik dacht dat Asus voor kwaliteit stond, maar dit valt toch echt zwaar tegen...

(Dat vastlopen bij restarten is wel toevallig bij de weg. Dan had ik precies ook toen ik een tijdje terug windows mijn netwerk driver automatisch liet updaten (werkte niet, installer liep vast, na een kill van het install process liep het systeem ook vast bij herstartten).)

• chaosonline
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:16:

De grafische installer start dan. Ik koos voor update driver and diagnostic application (oid).

Er komt dan een waarschuwing dat MS ten zeerste afraad deze driver te installeren (is niet digitally signed). Als ik dan doorga komt er na een zenuwslopende lange wachttijd -achter- het installatie scherm een window met de naam 'update' die meldt dat alles klaar en dat de computer niet gerestart hoeft te worden.

Dat zijn echter pure leugens, want tijdens de installatie gaan de ledjes van je netwerk verbinding uit en daarna gaan ze dus ook niet meer vanzelf aan.

Als je dan windows wilt restarten loopt de boel vast. Na een harde reset blijkt inderdaad de ...46 driver geinstalled te zijn. Mijn netwerk verbinding doet het iniedergeval nog. Ik moet nu helaas werken, maar ga later wat p2p software proberen. Ik verwacht er echter niet veel van gezien bovenstaande reacties van iemand die ook 46 draaid.

Mijn verlopige conclusie is dat Asus gewoon heel erg slecht werk heeft afgeleverd.
Zowieso een slechte NIC, slechte drivers, onduidelijke installer, instructies die al helemaal kant nog wal raken. Keihard liegen door de installer zelf. Het klopt gewoon van geen kantten. Ik dacht dat Asus voor kwaliteit stond, maar dit valt toch echt zwaar tegen...

(Dat vastlopen bij restarten is wel toevallig bij de weg. Dan had ik precies ook toen ik een tijdje terug windows mijn netwerk driver automatisch liet updaten (werkte niet, installer liep vast, na een kill van het install process liep het systeem ook vast bij herstartten).)
Nou nou henk, ik vind niet dat je zo moet afgeven op Asus. De NIC is van 3com en zit toevallig onboard op een asus mobo..
En het installen was mij in 1 keer gelukt, er stond duidelijk in het handleiding hoe het moest (nee ok geen install.exe maar is dat perse nodig :? )

En dat microsoft de driver niet herken (door het ontbreken van de handtekening) ligt ook niet aan Asus maar aan microsoft... Mijn Omega drivers hebben bijvoorbeeld ook altijd dat probleem bij het installeren.

"Ons" probleem ligt meer in de alcatelmodem denk ik...

Maar als je echt zo over Asus denkt zal ik als ik jouw was Asus eens een mailtje sturen...misschien weten zij meer...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 12:16:

sorry hoor henk, maar denk eerder dat je een brak bord hebt, dan dat het aan asus ligt.
de installatie van je nic gebeurt xp, en zal na de installatie meteen werken dus niet nodig om te herstarten.
ik heb zelf de p4c800e deluxe en geen enkel probleem what so ever. heb je je bios settings als es op default geladen en een schoone installatie van windows xp uitgevoerd?
wat voor'n voeding gebruik je verder?

Jou voorlopige conclussie vindt ik op dit moment nogal erg dubieus en niet gegrond.
Probeer dus eerst maar eens alle mogelijk opties en als het dan nog brak is, ruil je bord om. voor een ander p4c800 plankje. heb je daarmee dezelfde problemen dan zouden we idd kunnen zeggen dat asus misschien wel slechtwerk heeft geleverd met dit bord.

Maar dit klinkt in mijn ogen meer als dat jou windows gewoon gaar is of een typisch geval van pebcak. :)

en wat je p2p probleem betreft, p2p programma's zetten nou eenmaal veel verbindingen open. niet alle modems kunnen daar mee omgaan. en kunnen als resultaat je verbinding laten vallen. waardoor het misschien lijkt als je nix nix doet maar dit in feite aan de andere kant gebeurt. Dus ik zou wat dat betreft eerder een ander modem es proberen als dat mogelijk is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hubert op 03-02-2004 12:55 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Snap het niet echt, heb ook de nieuwste versie gedownload. En bij mij werkt hij perfect, zat ook een setup bij. Als ik thuis ben zal ik hem even uploaden zodat je hem kan gebruiken. Heb mezelf al een mailtje gestuurd zodat ik het niet kan vergeten. Maar als dat niet werkt zou ik inderdaad een mailtje naar asus sturen.

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 03 februari 2004 @ 12:26:
[...]

Nou nou henk, ik vind niet dat je zo moet afgeven op Asus. De NIC is van 3com en zit toevallig onboard op een asus mobo..
Dat klopt, maar het hele archief voor de driver update wordt door Asus geleverd. Nou ben ik zelf niet heel dom met computers (al actief sinds de C64, programmeerde toen al assembly, jaren met veel verschillende hardware gewerkt als Amiga, Apple en PC, letterlijk 1000'en programma's geinstalled, tegenwoordig Drs. Informatica, ga binnenkort voor de Dr. effin... you get the picture), maar ik heb me toch echt wel even achter de oren moeten krabben hoe deze drivers geinstalled moesten worden.
En het installen was mij in 1 keer gelukt, er stond duidelijk in het handleiding hoe het moest (nee ok geen install.exe maar is dat perse nodig :? )
Dat is niet nodig nee, maar als via driver->update, have disk enz niet werkt is dat wel handig. Blijkbaar werkte het bij jou dus wel. Bij mij niet. Ergens ging er dus iets fout bij de quality control voor de drivers.

Als 3com die steek liet vallen dan is het in dit geval toch Asus die hem had moeten oppakken, aangezien alle support en updates voor de onboard NIC via Asus lopen. (ik kan me op geen enkele manier officieel op 3Com zelf beroepen, correct me if I'm wrong).

Als Asus deze steek dan ook laat liggen, dan zijn het uiteindelijk hun die slechte kwaliteit leveren. (bekijk het andersom, stel dat iets als de gamecube faalt, dan kijk je toch ook naar Nintendo, en niet naar de leveranciers van individuele onderdelen?)
En dat microsoft de driver niet herken (door het ontbreken van de handtekening) ligt ook niet aan Asus maar aan microsoft...
Dat had ik ook helemaal niet als slecht punt genoemd. Het feit dat de NIC niet werkt met p2p, dat de installer vaag is en de user voorliegt ('je hoeft niet te restarten, terwijl dat wel zo is'), een installer die hidden in een 'english' directory staat, nog een vaag argument mee moet krijgen en al helemaal niet beschreven staat in de readme, een readme die instructies toont hoe handmatig te installen en die getoont wordt bij de grafische installer, dat zijn allemaal van die slordige dingetjes die je van een onbekend B merk verwacht en niet van een A merk als Asus.
"Ons" probleem ligt meer in de alcatelmodem denk ik...
Ik betwijfel het. Het kan zijn, maar aangezien ik na het uitvallen ook geen lokale connecties meer kan maken (ssh'en naar Virtual PC), en het modem helemaal niet aan en uit gezet hoeft te worden (helpt zelfs niet), denk ik toch eerder aan de NIC, de driver, of een setting (van de driver).
Maar als je echt zo over Asus denkt zal ik als ik jouw was Asus eens een mailtje sturen...misschien weten zij meer...
Ben al aan de 3de toe. Asus reageert gewoon erg slecht (zie ook Asus usenet groups, het is een bekend probleem met Asus)

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 03 februari 2004 @ 12:52:
[...]
de installatie van je nic gebeurt xp, en zal na de installatie meteen werken dus niet nodig om te herstarten.
Hoewel ik het me niet helemaal meer 100% kan herinneren, meen ik dat bij de originele installatie (via de meegeleverde cd) de NIC wel meteen na installatie werkte. Er waren in iedergeval geen problemen.

Voorderest is mijn computer wel stabiel. Enkele gigabytes via http downloaden (Red Hat iso's) leverde ook geen problemen op. Een gigabyte ofzo via een lokaal netwerk ook al niet.

Het modem zelf wekte op een andere computer wel goed met p2p applicaties. Voor alle zekerheid zal ik dat nog eens overnieuw controleren omdat de snelheid van mijn abbonnement ondertussen wel omhoog gegaan is.
wat voor'n voeding gebruik je verder?
Een superred 360 watt, zoals die standaard bij een Chieftech MX-01B-DU door Mycom geleverd wordt.
Jou voorlopige conclussie vindt ik op dit moment nogal erg dubieus en niet gegrond.
Die ging dus vooral over de installer, en die zit hoe je het went of keert een tikkeltje slordig in elkaar. Mijn p2p probleem kan ik niet terugvinden op het internet, maar ik vond wel een aantal posts van mensen die de onboard NIC uberhaupt niet werkend kregen, terwijl de zelfde setup wel met een aparte PCI NIC werkte.
Probeer dus eerst maar eens alle mogelijk opties en als het dan nog brak is, ruil je bord om. voor een ander p4c800 plankje.
Mischien dat daar nog een mogelijheid ligt. Btw, weet iemand hoe het normale opstart geluidje van p4c800 hoort te klinken? Daarmee bedoel ik, welk geluid dien je te horen als de post helemaal goed gegaan is?
en wat je p2p probleem betreft, p2p programma's zetten nou eenmaal veel verbindingen open. niet alle modems kunnen daar mee omgaan.
Maar nogmaals:

1
het modem werkte wel op een andere computer met p2p apps.

2
lokale verbindingen werken bij het wegvallen ook niet meer (ssh'en naar virtual
PC)

3 het modem zelf hoef ik niet aan/uit te zetten als de verbinding weg valt.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 13:22:
[...]

Hoewel ik het me niet helemaal meer 100% kan herinneren, meen ik dat bij de originele installatie (via de meegeleverde cd) de NIC wel meteen na installatie werkte. Er waren in iedergeval geen problemen.

Voorderest is mijn computer wel stabiel. Enkele gigabytes via http downloaden (Red Hat iso's) leverde ook geen problemen op. Een gigabyte ofzo via een lokaal netwerk ook al niet.

Het modem zelf wekte op een andere computer wel goed met p2p applicaties. Voor alle zekerheid zal ik dat nog eens overnieuw controleren omdat de snelheid van mijn abbonnement ondertussen wel omhoog gegaan is.

[...]

Een superred 360 watt, zoals die standaard bij een Chieftech MX-01B-DU door Mycom geleverd wordt.

[...]

Die ging dus vooral over de installer, en die zit hoe je het went of keert een tikkeltje slordig in elkaar. Mijn p2p probleem kan ik niet terugvinden op het internet, maar ik vond wel een aantal posts van mensen die de onboard NIC uberhaupt niet werkend kregen, terwijl de zelfde setup wel met een aparte PCI NIC werkte.

[...]

Mischien dat daar nog een mogelijheid ligt. Btw, weet iemand hoe het normale opstart geluidje van p4c800 hoort te klinken? Daarmee bedoel ik, welk geluid dien je te horen als de post helemaal goed gegaan is?

[...]

Maar nogmaals:

1
het modem werkte wel op een andere computer met p2p apps.

2
lokale verbindingen werken bij het wegvallen ook niet meer (ssh'en naar virtual
PC)

3 het modem zelf hoef ik niet aan/uit te zetten als de verbinding weg valt.
Hmm ik zou toch voor de zekerheid even je voeding waardes bekijken of die stabiel blijft en niet te laag is.
Als het modem op een andere pc wel goed werkt dan kunnen we dit denk ik wel schrappen als een oorzaak.

Ik zou toch es serieus proberen om je bord gewoon om te ruilen. En uiteraard een verse installatie van je windows. :)
Bij booten hoor je meestal 1 pieptoontje en verder nix. speech reporter zal ook niet moeten mekkeren als het goed is.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 03 februari 2004 @ 13:35:
[...]

Hmm ik zou toch voor de zekerheid even je voeding waardes bekijken of die stabiel blijft en niet te laag is.
Ik heb continu Asus probe 2 (pc probe) draaien, en wat betreft de voltages nog geen alarm gehad. Als ik een tijdje kijk zie ik de volgende waarden langskomen.

12v: 12.038 ~ 12.159
5v: 5.053 ~ 5.08
3.3: 3.336 ~ 3.376
vcore: 1.568~ 1.584

Ook heb ik mijn systeem (voornamelijk cpu) wel eens zwaar belast door 2 uur lang een genetisch algoritme te draaien dat continu 100% CPU gebruikt. Ik hield daarbij de cpu temperatuur in de gaten (via pc probe). Die steeg eerst behoorlijk, en bleef daarna rond de 55 graden bij een omgevings temperatuur van +- 25 graden. Terwijl ik nu werk is ie 36 graden en mb is 33 graden.
Bij booten hoor je meestal 1 pieptoontje en verder nix. speech reporter zal ook niet moeten mekkeren als het goed is.
Ik ben er net achter dat dit een grote bron van verwarring is. Kijk maar eens bij google op p4c800 startup beeps. Het blijkt een ungedocumenteerde feature te zijn die bij de startup het aantal USB devices laat horen. |:(

Verwijderd

Topicstarter
update:

Die ...46 drivers hielpen dus inderdaad niet. Na geruime tijd nuked bittorrent toch weer al mijn verbindingen :(

Ik heb via netstat voortdurend mijn active connections in de gaten gehouden en die blijven erg laag (rond de 4 a 5). Tijdens de nuke waren bv de volgende active:
netstat net na de nuke
Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP piv-teletron:1749 ppp112-185.lns1.cbr1.internode.on.net:6882 ESTABLISHED
TCP piv-teletron:1948 212.204.192.61:http FIN_WAIT_1
TCP piv-teletron:1952 24.43.26.160:6883 ESTABLISHED
TCP piv-teletron:1990 212.204.192.78:http SYN_SENT
Opvallend is dat terwijl ik al nix meer kan doen, netstat nog enige minuten verbindingen weergeeft:
netstat, enkele minuten na de nuke
Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP piv-teletron:1749 ppp112-185.lns1.cbr1.internode.on.net:6882 ESTABLISHED
TCP piv-teletron:1952 24.43.26.160:6883 ESTABLISHED
TCP piv-teletron:pop3 localhost:2007 TIME_WAIT
TCP piv-teletron:pop3 localhost:2009 TIME_WAIT
Maar uiteindelijk verdwijnen alle connecties.

ping 10.0.0.150 en 127.0.0.1 werken wel. Als ik Virtual PC opstart en ssh naar zijn adres (10.0.0.151) werkt het nu wel (eerder niet) en netstat laat ook gewoon de connectie zien.

In de event log staat de volgende melding:
eventlog
Event Type: Warning
Event Source: Dhcp
Event Category: None
Event ID: 1003
Date: 2/3/2004
Time: 2:57:47 PM
User: N/A
Computer: PIV-TELETRON
Description:
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 000C6E796D10. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.
Mischien toch het modem?

Modem dus uit gezet, gewacht, en weer aan. Reeks berichten in de eventlog waaronder bovenstaande en een bericht dat ie de ip nu maar op 169.254.126.169 heeft ingesteld.

Verbindingen naar Virtual PC gaan nu echter helemaal niet meer. Zelfs niet na restarten van de VM. Ping 169.254.126.169 werkt wel.

Opvallend is dat in controll panel->network connections de entry:

Internet gateway
Internet connection

is verdwenen. Terwijl

Lan or high speed internet
Local area connection

er nog wel bijstaat. Local area connection->repair geeft ook geen resultaat.

Als ik de computer reset heb ik weer gewoon verbinding. Omdat computer resetten wel werk en modem resetten niet denk ik nog steeds aan iets met de computer en niet het modem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:52:
update:

Die ...46 drivers hielpen dus inderdaad niet. Na geruime tijd nuked bittorrent toch weer al mijn verbindingen :(

Ik heb via netstat voortdurend mijn active connections in de gaten gehouden en die blijven erg laag (rond de 4 a 5). Tijdens de nuke waren bv de volgende active:

[...]

Opvallend is dat terwijl ik al nix meer kan doen, netstat nog enige minuten verbindingen weergeeft:

[...]

Maar uiteindelijk verdwijnen alle connecties.

ping 10.0.0.150 en 127.0.0.1 werken wel. Als ik Virtual PC opstart en ssh naar zijn adres (10.0.0.151) werkt het nu wel (eerder niet) en netstat laat ook gewoon de connectie zien.

In de event log staat de volgende melding:

[...]

Mischien toch het modem?

Modem dus uit gezet, gewacht, en weer aan. Reeks berichten in de eventlog waaronder bovenstaande en een bericht dat ie de ip nu maar op 169.254.126.169 heeft ingesteld.

Verbindingen naar Virtual PC gaan nu echter helemaal niet meer. Zelfs niet na restarten van de VM. Ping 169.254.126.169 werkt wel.

Opvallend is dat in controll panel->network connections de entry:

Internet gateway
Internet connection

is verdwenen. Terwijl

Lan or high speed internet
Local area connection

er nog wel bijstaat. ( Aan de andere kant zegt dit mischien niet zo heel veel. Als ik bij een werkende verbinding mijn lan kabel eruit trek, wacht en er later weer in stop, dan is die Internet gateway ook weg, terwijl ik wel gewoon het netwerk op kan.)

Local area connection->repair geeft ook geen resultaat.

Als ik de computer reset heb ik weer gewoon verbinding. Omdat computer resetten wel werk en modem resetten niet denk ik nog steeds aan iets met de computer en niet het modem.

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 12:22
heb een p4c800 deluxe en draai .46 driver en heb geen probs heb als modem een alcatel 510 v4.

heb je er toevallig nog een netwerkkaart in hangen.
ik dus wel en met alletwee in werking liep dus ok het netwerkvast.
voor mij was de oplossing een regel toevoegen aan de registry en wel :
in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentontrolSet\Services\NetBT\Parameters.
de regel RandomAdapter reg_dword met waarde 1 iin vullen en voila.
misschien heb je er wat aan.

• chaosonline
henk_DE_man schreef op 03 februari 2004:...

Ik ben er net achter dat dit een grote bron van verwarring is. Kijk maar eens bij google op p4c800 startup beeps. Het blijkt een ungedocumenteerde feature te zijn die bij de startup het aantal USB devices laat horen.

...
offtopic:
Deze "feature" is opgelost met de nieuwste bios. Als het goed is piept hij x maal het aantal usb-devices aangesloten op het bord, met de nwe bios kun je dit uitzetten..

Verwijderd

Topicstarter
eppo666 schreef op 03 februari 2004 @ 19:29:
heb een p4c800 deluxe en draai .46 driver en heb geen probs heb als modem een alcatel 510 v4.
heb je er toevallig nog een netwerkkaart in hangen.
Nee, ik heb er geen 2de netwerk kaart in hangen, maar ben het wel van plan. Harstikke bedankt voor de tip dus :)

U P D A TE

Ik heb nu een andere computer weer in huis gehaald (oude PII met win2k) en het modem hierop aangesloten.

Vervolgens als stress test 3 grote bestanden via bittorrent tegelijk aan het downloaden, plus kazaa lite op continu zoeken gezet. Shared directory een boel 'vieze dingen' >:) ingezet zodat er flink wat requesten binnenkomen, en tevens nog 4 files via kazaa in de queue gezet.

Via kazaa werd af en toe 98KB/s down gehaald, bittorrent rond de 40KB/s max. Via netstat naar verbindingen gekeken. en die zat na een tijdje op de 55 connections.
Dit alles draait nu al bijna 4 uur(!) en de verbinding is nog steeds up.

-> Ik denk dat het dus heel redelijk is om aan te nemen op grond van deze test dat het dus niet aan het modem ligt.

Het kan natuurlijk altijd toeval zijn. Maar op het p4c800/winxp systeem varieert het gewoonlijk van luttele seconden tot 30 minuten voor de verbinding eruit ligt. Het aantal connecties zit op dat moment dan op slechts iets van 10.

• chaosonline
Ook een update van mijn kant:

Ik zit ook niet stil en heb voor de gein mijn modem maar eens geupdate..
Alcatel Speedtouch van versie 4.0.2.0 naar 4.2.3.0....

En ik moet zeggen ik ben al meer als 30minuten aan het downen met KaZaa en hij klapt er nog (niet) uit....

i'll keep you updated!

ps heb tevens ook de reg-key toegevoegd zoals eppo666 meldde (overigens zonder reboot)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:52:
...
Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 000C6E796D10. The following error occurred:
The semaphore timeout period has expired. . Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.niet het modem.
...
Het lijkt erop dat DHCP problemen geeft...Probeer eens een vast IP adres in te stellen (10.0.0.150), dus dat je niet automatisch een IP adres krijgt toegewezen door de router (want die verloopt na een tijdje, meestal een dag, maar goed..).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien komt het door eMule, die legt standaard namelijk veel verbindingen aan, als hij kan downloaden, of zelfs al een connectie heeft, met het eDonkey netwerk...
En wat ik eigenlijk dus ook nog nergens heb gezien, is dat jullie melden, dat jullie dat aantal connecties hebt verlaagd... Probeer dat eens...

Moscht dat niet werken, dan kan je in plaats van rebooten...

Bij WinNT machines (NT, 2000, XP en 2003):
Start -> uitvoeren -> ipconfig /renew

Bij Win9x en ME:
Start -> Uitvoeren -> winipcfg -> Vernieuwen

Dan maakt ie opnieuw verbinding, door je IP-adres te resetten... En bespaart het jouw rebooten, als het werkt

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 03-02-2004 22:00 ]

• chaosonline
ThePerfectCell schreef op 03 februari 2004 @ 21:58:
Misschien komt het door eMule, die legt standaard namelijk veel verbindingen aan, als hij kan downloaden, of zelfs al een connectie heeft, met het eDonkey netwerk...
En wat ik eigenlijk dus ook nog nergens heb gezien, is dat jullie melden, dat jullie dat aantal connecties hebt verlaagd... Probeer dat eens...

Moscht dat niet werken, dan kan je in plaats van rebooten...

Bij WinNT machines (NT, 2000, XP en 2003):
Start -> uitvoeren -> ipconfig /renew

Bij Win9x en ME:
Start -> Uitvoeren -> winipcfg -> Vernieuwen

Dan maakt ie opnieuw verbinding, door je IP-adres te resetten... En bespaart het jouw rebooten, als het werkt
Dit had ik (natuurlijk >:) ) al lang geprobeerd maar dat werkte helaas niet...
je krijgt geen nieuw ip adres...zelfs een release werkt niet...

Maar zoals ik al bovenstaand al meldde... alles werkt na update van mijn alcatel modem nog steeds goed.... (inmiddels een uur verder) Ik denk toch dat het de modem was (of in combinatie met de onbord NIC...) })

Verwijderd

Topicstarter
VinnieM schreef op 03 februari 2004 @ 21:43:
Het lijkt erop dat DHCP problemen geeft...Probeer eens een vast IP adres in te stellen (10.0.0.150), dus dat je niet automatisch een IP adres krijgt toegewezen door de router (want die verloopt na een tijdje, meestal een dag, maar goed..).
In dit geval DHCP ja, maar geen enkele netwerk service doet het meer als de verbinding is genuked, dus ook DHCP niet meer. Ik zal het overigens nog wel eens proberen met vaste addressen.

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 03 februari 2004 @ 22:24:
[...]
Maar zoals ik al bovenstaand al meldde... alles werkt na update van mijn alcatel modem nog steeds goed.... (inmiddels een uur verder) Ik denk toch dat het de modem was (of in combinatie met de onbord NIC...) })
Toch wel grappig eigenlijk. Zelfde hardware, zelfde probleem, maar bij jou dus duidelijk het modem, en bij mij dus duidelijk niet het modem. Of toch alleen de combinatie. Of mischien wel alleen de registery key. :?

Voor alle zekerheid, welk OS draai jij? En had je nog getest met alleen de firmware update of alleen de key?

And @eppo666 welke OS draai jij en met welke firmware voor je modem?

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 03 februari 2004 @ 21:58:
Dat hoor je inderdaad vaker, maar dan bijna altijd in combinatie met het feit dat de modem/router niet zoveel verbindingen aan kan. In mijn specifieke situatie is de kans dat het een modem limiet is heel laag; namelijk met een andere computer werkt het wel (zie boven).

Ik kan natuurlijk nog zwaarder gaan testen op de p2 (ook asus btwl p2lx97 met sitecom NIC), bv emule, kazaa en bittorrent allemaal tegelijk tich dingen laten downen/uppen/searchen. Maar dat lijkt me amper nog realistisch omdat de p4c800 er al bij hele lage p2p belasting uit klapt.

Volgens jou connectie theorie zou het dan een limiet zijn van de NIC of van de driver of van het OS? (instellingen ofzo?).
Bij emule probeerde ik dat (hoewel niet heel laag geprobeerd). Bij bittorrent zie ik niet zo snel waar ik dat kan instellen.

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 12:22
ik draai met win xp pro engels met alle updates en firmware modem is 4.2.3.0.0

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 13:07

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Draai je PC Cilin als Virusscanner van de asus cd ? Gooi die eens van je pc af, die zorgt namelijk voor alle disconnects met je asus p4p800 / p4c800 nic's. Je zult zien dat hij dan niet meer disconnect.....

De kick van Electric!

• chaosonline
eppo666 schreef op 03 februari 2004 @ 23:27:
ik draai met win xp pro engels met alle updates en firmware modem is 4.2.3.0.0
Ik draai ook win xp pro + alle updates, PC Cillin als scanner ...
En ja zoals vermeld dezelfde modem firmware.... 4.2.3.0

Helaas heb ik de key toegevoegd en de firmware update gedaan...

Ben nu op het werk maar gisteren geen problemen meer gehad, wat ik trouwens ook gedaan had was de firewall van PC Cillin uitgezet zodat ik de firmware kon updaten, ik bedenk me net dat ik daarna hem niet meer heb aangezet
(misschien een tip voor jou Henk? :D)

PS: Tussen mijn modem en de betreffende PC (p4p800) zit ook nog een 3com Routertje... (niet tijdens de firmware upgrade natuurlijk :o)

Verwijderd

Topicstarter
Ossenaar schreef op 03 februari 2004 @ 23:56:
Draai je PC Cilin als Virusscanner van de asus cd ? Gooi die eens van je pc af, die zorgt namelijk voor alle disconnects met je asus p4p800 / p4c800 nic's. Je zult zien dat hij dan niet meer disconnect.....
Ik had hem inderdaad draaien, van de asus cd en met firewall. Het leek me inderdaad een logische oorzaak, en heb hem dan ook meteen helemaal uitgeschakelt.

Maar helaas...

Helpt helemaal nix. Meteen 4 torrents op downloaden gezet, maar voor ik de 5de kon aanzetten was mijn verbinding alweer genuked :(

Verwijderd

Topicstarter
update
Heb nu ook de registry key zoals boven vermeld geprobeerd, maar ook die gaf geen enkel effect :(

• chaosonline
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 10:37:
update
Heb nu ook de registry key zoals boven vermeld geprobeerd, maar ook die gaf geen enkel effect :(
Henk, probeer toch ook eens je modem te updatten als de versie < 4.2.3.0 is...

P.s. misschien is ook handig om de titel te laten wijzigen naar [asus p4c800] connectie valt bij p2p netwerken weg...

[ Voor 19% gewijzigd door chaosonline op 05-02-2004 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 05 februari 2004 @ 12:53:
[...]
Henk, probeer toch ook eens je modem te updatten als de versie < 4.2.3.0 is...
Vanmiddag geprobeerd, en dat ging dus *helemaal fout* :'(

Volgens kpn handleiding eerst modem naar default settings gedaan. Daarna updater gestart. cannot find modem What da f**k????

Geen enkele internet verbinding meer en modem via 10.0.0.138 ook niet meer berijkbaar!!! Na herstarten krijg ik ook geen nieuw IP address meer via dhcp.
Nog geprobeerd via SetupSt.exe van de originele CD, maar helemaal nix.
Zit op dat moment haast te janken van wanhoop, want ik heb die verbinding enorm hard nodig voor mijn werk.

Vervolgens modem op eerder genoemde pii aangesloten. Originele SetupSt.exe van meegeleverde CD gedraaid en die pakt hem wel meteen, en nu heb ik weer verbinding via die andere PC...

Omdat de update software nog op de p-iv stond, beiden even verbonden met een utp cross-cable. Dit heb ik vroeger vaker gedaan dus ze moeten elkaar nog kennen. Niet dus. Zoeken naar workgroups. Nix...

pingen geprobeerd. Blijkt dat de piv wel naar de pii kan pingen (met gekregen IP 169.254.206.105), maar andersom dus niet. Alle tcp/ip instellingen nagelopen, maar die stonden allemaal op default (auto) en het zelfde als op de pii. Firewal, packet filtering enz stond ook allemaal niet aan. Nog met handmatige IPs geprobeerd, maar niet dus...

Op de piv de NIC ge-uninstalled vanaf device manager, maar die liep meteen vast. Na een reboot netwerk kabel eruit gehaald, nog maals de NIC via device manager ge-uninstalled (ging nu wel meteen), .46 driver overnieuw installed (lukte meteen, zonder die rare vertraging die ik eerder had).
Maar helaas, zelfde probleem... pingen piv -> pii gaat, maar andersom niet :? :? :? Vreemde daarbij is dat als ik via 3com nic doctor op de piv naar de activiteit kijk tijdens het pingen, het lichtje van receive wel gaat branden.

(ga zometeen nog met de oude driver proberen of de directe verbinding nog gaat lukken, en kijken of de gewone internet verbinding nu wel weer werkt met overnieuw ingesteld (maar nog niet geupdate) modem)

update

Mijn verbinding doet het inderdaad nu weer op de piv. Web, mail, ssh alles werkt alsof er nooit iets gebeurd was. De volgende stappen zouden kunnen zijn de modem via de pii updaten en dan kijken wat ie op de piv doet, maar eigenlijk ben ik een beetje bang geworden nu. Het is toch te raar voor woorden dit allemaal?
P.s. misschien is ook handig om de titel te laten wijzigen naar [asus p4c800] connectie valt bij p2p netwerken weg...
Inderdaad ja, maar twijfel of het topic mischien niet beter toch naar netwerken kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 17:34 ]

• chaosonline
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 17:09:
[...]

Vanmiddag geprobeerd, en dat ging dus *helemaal fout* :'(
....
Je verbinding heb je weer maar de update heb je niet gedaan begrijp ik...

Wat ik gedaan heb is:

-deze cd gedownload
-de NIC rechtstreeks aangesloten op de modem (geen crosscable)
-vuurmuur uitgezet bij PC Cillin (anders vind ie de modem nie)
-updater gedraaid van de cd, de goede bin gekozen.
-update gedraaid alleen helemaal aan het einde gaf ie een error. . :?
-ff modem aan / uitgezet
-tadaa 4.2.3.0 stond erop!
-toen alles weer normaal aangesloten en het werkt...

Misschien heb je er iets aan...

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 06 februari 2004 @ 08:40:
[...]

Je verbinding heb je weer maar de update heb je niet gedaan begrijp ik...

Wat ik gedaan heb is:

-deze cd gedownload
Hmmm, ik had hem gewoon rechtstreeks bij de kpn adsl support site gedownload.
KPN is wel een beetje vaag. Ze mogen namelijk het merk en type naam van de modem niet noemen, dus alle updates staan gecatogaliseert als : "multi ethernet modem verkocht t/m x-x-200x". Super vaag natuurlijk.

Ik ben er echter uit wat het probleem was:

Zoals gezegd in deze thread, het was inderdaad de firewall van pc-cillin. Wat bleek nou, als je deze exit (tray rechter mouse button, exit), dan vraagt ie heel schijnheilig of -zelfs- real time scan gestopt moet worden.

Wat blijkt echter: de firewall blijft gewoon stiekum doordraaien !!!! :( :( :( .

Alles als je expliciet op de settings page van pc-cillin 2002 zegt dat de firewall uitmoet, stopt ie ook echt.

Mischien dat deze behaviour wel ergens beschreven stond en dat ik zelf een beetje dom was, maar exit op de tray icon gaf toch echt de impressie dat heel pc-cillin zou stoppen. Veel andere applicaties die een tray icon hebben sluit je namelijk wel helemaal af op deze manier. Heerlijk inconsequent dus. (en dat ik daar na meer dan 22 jaar computer ervaring zo keihard in trap 8)7 )
-update gedraaid alleen helemaal aan het einde gaf ie een error. . :?
Het lijkt erop alsof de meeste software gewoon niet meer zonder ergens wel een error te geven kan draaien. :(

Iniedergeval iedereen zeer vriendelijk bedankt voor alle hulp en advies!!! :)

• chaosonline
Maar de grote vraag is natuurlijk:

Heeft het geholpen?

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 07 februari 2004 @ 23:47:
Maar de grote vraag is natuurlijk:

Heeft het geholpen?
Ah, ik dacht dat dat in bovenstaande post al duidelijk was, maar:

Het heeft geholpen! :) :) :)

M.a.w. noch de driver update, noch de modem update (die ik nog steeds niet heb gedaan btw), noch de registery key (die ik weer heb weggehaald) waren nodig om de connections die genuked werden te voorkomen.

-> Het lag bij mij dus geheel aan pc-cillin 2002 <-

Ik heb zaterdag de hele dag lang 3 torrents aangezet, en kazaa continu laten zoeken, plus nog de uploads van kazaa. Na 14(!) uur gedraaid te hebben was de verbinding er nog steeds. Het aantal connections zat toen ergens op de 100.

Heb jij nog pc-cillin firewal aangehad dan?

• chaosonline
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 13:38:
[...]

Ah, ik dacht dat dat in bovenstaande post al duidelijk was, maar:

Het heeft geholpen! :) :) :)

M.a.w. noch de driver update, noch de modem update (die ik nog steeds niet heb gedaan btw), noch de registery key (die ik weer heb weggehaald) waren nodig om de connections die genuked werden te voorkomen.

-> Het lag bij mij dus geheel aan pc-cillin 2002 <-

Ik heb zaterdag de hele dag lang 3 torrents aangezet, en kazaa continu laten zoeken, plus nog de uploads van kazaa. Na 14(!) uur gedraaid te hebben was de verbinding er nog steeds. Het aantal connections zat toen ergens op de 100.

Heb jij nog pc-cillin firewal aangehad dan?
Nee die was ik vergeten te 'enablen' sinds firmware upgrade van de modem. 8)7
Met PC Cillin firewall aan houd hij het geen 5 minuten vol... :(
En zonder blijft de connectie gewoon leven.... _/-\o_

I rest my case, problemo solved!

Verwijderd

Topicstarter
chaosonline schreef op 09 februari 2004 @ 12:25:
Nee die was ik vergeten te 'enablen' sinds firmware upgrade van de modem. 8)7
Met PC Cillin firewall aan houd hij het geen 5 minuten vol... :(
En zonder blijft de connectie gewoon leven.... _/-\o_
En dan te bedenken dat sommige mensen meteen al zeiden dat ik mijn MB moest gaan omruilen ;)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:33
Nou ik heb dus sinds kort mijn Asus p4S 8x vervangen door de P4c800 deluxe en je raad het al met alles hetzelfde (modem, firewall-zonealarm, virusscanner-AVG) ingesteld wordt ook mijn verbinding bij P2p software eruit geknald. Bij mijn oude MB had ik totaal geen last. Maar na dit gelezen te hebben ga ik dus maar eens die firewall uitzetten en hopen dat dat werkt. Ik had er zelfs al een ander netwerkkaartje in gehangen maar dat hielp dus ook geen moer. Het zal denk ik dus niet alleen bij PCCillin het geval zijn aangezien ik Zonealarm draai.

Hallo

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 15:00
CaDje schreef op 08 januari 2004 @ 21:36:
Kameraad van mij heeft het P4P800 mobo. Ik zelf heb het K8V mobo. Deze twee hebben beide het 3COM 3C940 Gb Ethernet LAN. We hadden alle twee dat het netwerk er gewoon uit vloog. Hij had het sneller dan mij, en bij mij hoefde ik niet te rebooten.

We draaien nu Win2k3 en het probleem lijkt verholpen te zijn.
ik heb ook een p4p800, maar dit zit toch echter een marvell 1 gigbit op en geen 3com :x

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op 18 juni 2004 @ 12:21:
Het zal denk ik dus niet alleen bij PCCillin het geval zijn aangezien ik Zonealarm draai.
Mischien even een update, sinds ik PCCillin firewall uitschakelde heb ik het probleem nooit meer gehad. Het was dus echt dubbel en dwars PCCillin on my geval.

• mach2
Ik heb het nu thuis ff geprobeerd, door zonealarm uit te schakelen maar helaas bij mij helpt dit dus niet. Mijn internet houdt er nog steeds na een willekeurige tijd mee op als ik P2P programma's gebruik (kazaa, bittorrent) :( . Ik ga het nu nog maar eens proberen door zonealarm helemaal te deinstalleren en alleen mijn virusscanner aan te laten (avg). Hoop dat dit een oplossing biedt, dit is echt een frustrerend probleem.

Hallo

• chaosonline
mach2 schreef op 18 juni 2004 @ 21:53:
Ik heb het nu thuis ff geprobeerd, door zonealarm uit te schakelen maar helaas bij mij helpt dit dus niet. Mijn internet houdt er nog steeds na een willekeurige tijd mee op als ik P2P programma's gebruik (kazaa, bittorrent) :( . Ik ga het nu nog maar eens proberen door zonealarm helemaal te deinstalleren en alleen mijn virusscanner aan te laten (avg). Hoop dat dit een oplossing biedt, dit is echt een frustrerend probleem.
mmm e was ook niks gewijzigd in je modem / router config toch?
anders zouden de links uit het begin van dit topic misschien nog wat uitkomst kunnen bieden

• mach2
Nee is totaal niks gewijzigd alleen een ander MB dus, maar heb het denk ik gevonden hoor. Ik had eerst zonealarm alleen uitgeschakelt nu heb ik het er helemaal afgegooid en het lijkt erop dat hij het nu dus goed doet. 740 mb torrent geen probleem mee gehad, dus ik denk dat de p4c800 met bepaalde firewalls gewoon een probleem heeft ofzo. Vreemd heeeeel vreemd..............

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op 19 juni 2004 @ 11:31:
Nee is totaal niks gewijzigd alleen een ander MB dus, maar heb het denk ik gevonden hoor. Ik had eerst zonealarm alleen uitgeschakelt nu heb ik het er helemaal afgegooid en het lijkt erop dat hij het nu dus goed doet. 740 mb torrent geen probleem mee gehad, dus ik denk dat de p4c800 met bepaalde firewalls gewoon een probleem heeft ofzo. Vreemd heeeeel vreemd..............
Hmmm, ik had je nog wat ergernis kunnen besparen want ik wilde dit nog zeggen. Maar als je goed gelezen had stond het geloof ik ook al in het topic. Alleen uitschakelen helpt niet altijd, ook niet bij PCCillin. Als je die exit blijft die #%*%#^*(#(*&%#(&*@#%$&I#&(* firewall gewoon draaien. Je moet daar echt in de preferences die firewall verbieden. Zo rigoreus als deinstallen hoeft niet perse, maar helpt natuurlijk ook wel! ;)

• The_Sentinel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb dit een keer meegemaakt bij een klant met ongeveer hetzelfde probleem. Deze meneer had ook een gbit onboard lan verbonden met een speedtouch adsl modem (4poorts). De oplossing bij bij hem was de onboard lan snelheid vast te zetten op 100MBit in windows.

Ik weet niet of het bij jullie de oplossing is, maar het is te proberen :)

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Pagina: 1