BIOS niet geinstalleerd:S

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hej mensen, ik heb vandaag mn nieuwe pc binnen gehad..een amd 64 3000+ met een asus K8V MOBO..Nu is mijn probleem, ik wil windows installeren zegt die dat dat niet gaat omdat het een SATA HD heeft. windows ziet die dan nog niet ofzo:?, maja ik dus opnieuw proberen.. Staat er dat de bios niet is geinstalleerd :/ :?

Weten jullie wat hier tegen te doen is, ik heb de leverancier al ingelicht, maar nog geen bericht terug... Maar hebben jullie enig id??

Foto

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Staat er dat de bios niet is geinstalleerd
Uh, misschien moet je de bios flashen? :?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Voutloos
  • Niet online
Aub iets uitgebreider en helderder opschrijven, dan krijg ej meer en betere reactie en daar help je jezelf alleen maar meer mee.

Welke BIOS is niet geinstallerd? Dat kan ook gewoon de melding zijn van je 3e IDE port (=RAID controller). Als daar niets aan zit dan zie je ook die zo'n melding.

Wees dus aub wat specifieker, schrijf die meldingen dus _volledig_ op.
NitroX_infinity schreef op 08 januari 2004 @ 20:53:
Staat er dat de bios niet is geinstalleerd
Uh, misschien moet je de bios flashen? :?
nofi, maar er staat heus wel een bios op hoor nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 08-01-2004 21:07 . Reden: FF Raid controller bijgezet ter verduidelijking ]

{signature}

Verwijderd

Kun je tijdens de installatie van Windows niet op f6 drukken? Dan kun je stuurprogramma's installeren voor je SATA-HDD (of had je dat al gedaan?)

Ik neem aan dat de volgende post wel met een verwijzing naar de FAQ zal zijn...

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Je moet de SATA driver op een diskette zetten en bij het installeeren van Win XP meteen op F6 drukken en hem deze disk voeren, dan pas kan Win XP de schijf zien en kan ie verder met installen.

E.P.M. Linsen

• Arjen86
  • Niet online
waar kan je zon sata driver vinden dan?? het is een maxtor 80 gb 8mb SATA

En het gaat vooral om de bios... das de grootste ellende geloof ik.. er staat dus dat hij een fast track ofzo niet kan vinden

Foto

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

De melding BIOS niet geinstalleerd gaat om je RAID (of extra IDE) controller, zolang die geen schijven detecteerd zal hij z'n BIOS niet laden (wat dus ook helemaal niet erg is).

Voor het Windows install probleem moet je inderdaad een driver disk hebben zoals hierboven al gemeld wordt.

[Edit]Zie hier, en dan de 'Promise SATA378 Driver V1.00.0.26 for Windows 98SE/NT4.0/ME/2000/XP/2003' driver, uitpakken op diskette en bij het 'Press F6 to ...' gebruiken...

[ Voor 35% gewijzigd door Rashann op 08-01-2004 21:02 ]

If nothing is written below, I was the last to reply...

• The Eagle
  • Laatst online: 13:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DUH! XP ziet SATA als een soort SCSI. Moet je maar eens de search gebruiken op SATA installeren onder XP. Gewoon een kwestie van je SATA drivers (meegeleverd op je CD) op floppy zetten en dan tijdens de install van XP aangeven dat je extra drivers voor mass storagewilt gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Arjen86 schreef op 08 januari 2004 @ 20:58:

er staat dus dat hij een fast track ofzo niet kan vinden
Heb je daar ook de exacte foutmedling van?

• Arjen86
  • Niet online
ja zal hem ff zoeken

kutte is moet ik deze ff stoppen met aansluiten
dus ik ben dan zo terug

Foto

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Kweet het niet hoor maar moet hij niet even zijn bios instellingen nalopen over het stukje s-ata p-ata als die niet goed staat krijg je ook dit soort meldingen...

• Voutloos
  • Niet online
Arjen86 schreef op 08 januari 2004 @ 21:02:
ja zal hem ff zoeken

kutte is moet ik deze ff stoppen met aansluiten
dus ik ben dan zo terug
Kijk, als je erbij zegt dat die melding iets met Fast Track is dan is het dus die raid controller. (Degene die ik dus 3e ide poort noemde hierboven en net zoals RaimManX bevestigd.)

En als je nu nog geen F6 hebt gedaan tijdens setup dan is dat je echte probleem.

{signature}

Verwijderd

Volgens mij zegt hij , no drive atached to the fasttrackcontroller ,,,,, bios is not installed.

dat zegt de mijne (p4c800) en dat komt inderdaad door dat er geen schijf aan de 3e idepoort zit . ik geloof zelfs dat die voor raid was maar dat weet ik niet zeker ;)

• Arjen86
  • Niet online
crackhead dat staat er idd, heb het net ff bekeken, deze ontkoppeld en foutmelding opgeschreven, dat zegt hij na: scanning IDE drives

Foto

• Arjen86
  • Niet online
maar waar kan ik die drives vanaf halen... van internet of moeten die op een cd staan bij mn pakket... ik heb alleen de k8v deluxe cd, ja ook ati en een windvd4 cd, maar die hebben er nix mee te maken

Foto

• elinsen

elinsen

Fear me......

En die driver voor je SATA staat op de CD die bij je mobo zit (K8V deluxe dus). Gewoon ff via een andere PC op een flog regelen en installen van Win XP door direct F6 te drukken. Simpel.

[ Voor 5% gewijzigd door elinsen op 08-01-2004 21:13 ]

E.P.M. Linsen

• Arjen86
  • Niet online
ja zit nu dus op mn oude pc ik ontkoppel nu steeds:S ook handig ahum, maar bedankt voor de tips, ik ga aan de slag:)

Foto

• elinsen

elinsen

Fear me......

Op die K8V deluxe zit een Promise 20378 S-ATA RAID controller. Hiervan moeten dus ook de drivers op de mobo CD staan. Je moet enkel nog kiezen tussen twee verschillende drivers afhankelijk of je wel of niet RAID gaat gebruiken. Meestal staan de gewone in een bepaald mapje en de RAID in een mapje met als eind de letter r (van RAID).

[ Voor 48% gewijzigd door elinsen op 08-01-2004 21:16 ]

E.P.M. Linsen

Verwijderd

en bij mij herkende hij mijn harde schijven ook niet, ik heb wel ide trouwens, maar dat kwan om dat ik in mijn bios uit 3 dingen kon kiezen namelijk SATA only PATA only SATA/PATA. ik kon het dus gewoon in de bios goed zetten.. maar daar kwam ik pas achter na het lezen van the manual :)

• Arjen86
  • Niet online
het is me gelukt hij heeft win xp geinstalleerd
maar... de foutmelding blijft en als ik windows laad komt na dat balkje, register kan volgende bestand niet openen: system\system32\config\software
ben er nog niet achter wat het is, iemand enig id?

ik heb dus het eerste probleem wel opgelost, maar er blijft dus staan: no drive atached to the fasttrackcontroller ,,,,, bios is not installed.

Foto

• Voutloos
  • Niet online
Arjen86 schreef op 08 januari 2004 @ 22:08:
ik heb dus het eerste probleem wel opgelost, maar er blijft dus staan: no drive atached to the fasttrackcontroller ,,,,, bios is not installed.
Dat komt omdat, in je bios je "Onboard RAID controller" bij Chipset>Advanced (of lees anders het boekje), default op [enabled] staat. Indien niet gewenst/gebruikt kan je die dus op [disbled] zetten. :Y)

{signature}

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je kan die controller toch uitschakelen in de bios?

• Arjen86
  • Niet online
de normale die sata niet gebruikt?? moet ik boekje lezen ben nog niet zon licht in pc's maar dat zal al wel duidelijk zijn

Foto

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Of misschien met een jumper op het mobo, maar het zal ongetwijfeld in de manual staan. :)
Je moet in ieder geval alles wat met 'raid' of 'fasttrack' te maken heeft uitschakelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Jur op 08-01-2004 22:21 ]

• Arjen86
  • Niet online
k thx, zal manual es gaan lezen;)

Foto

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
Jur, ik had al gezegd hoe in mijn post :)

Arjen86 je hebt 3 soorten hdd aansluitingen op jouw mobo:
• 2x ATA standaard IDE.
• 1x via een Promise RAID/IDE controller <-Deze is van die melding.
• en je S-ATA spullen.
(Hierbij negeer is dingen als usb en 1394 die niet relevant zijn in dit topic)

Al je je zelf niet zo goed in pc's vind, moet je jezelf toch meer inlezen van te voren. Dit is aarig bedoeld. Wij verwachten namelijk dat je het mobo boekje al enigszins gelezen hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door Voutloos op 08-01-2004 22:30 ]

{signature}

• Arjen86
  • Niet online
nee ok heb je gelijk in maar ik ga nu lezen dan zal ik morgen verder gaan... hopelijk kunnen jullie dan ook wat reacties geven, heb er tot nu wel veel aan gehad

btw dat ie dat betand niet leest, ik heb hem verdeeld over een c en een d. ik heb xp geinstalleerd op aangemaakte dus op het 2e deel, maakt dat uit? anders doe ik dat anders

Foto

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Voutloos schreef op 08 januari 2004 @ 22:29:
offtopic:
Jur, ik had al gezegd hoe in mijn post :)
De laatste paar dagen ben ik steeds net iets te laat... ;)

• Arjen86
  • Niet online
Ok nu heb ik geen melding meer van geen bios geinstalleerd enzo.. Maar als ik dan xp installeer krijg ik de melding, als alles is geweest, irql_not_less_or_equal
Wat is hier tegen te doen? een instelling nog veranderen in bios?
ik heb 1 hd een SATA dus, wat kan dat het best weg ik heb nu geloof ik het wel goed, maar zeker weten doe ik het niet nu staat de promise ide ofzo disabled en daardoor ook raid, heb nu ook geen foutmelding van geen bios installed meer dus..

Foto

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

irql_not_less_or_equal
Lees het beleid van dit subforum eens door :)
Daarin zul je via-via o.a. de BSOD guide terugvinden B)

In ieder geval hoort dit topic eigenlijk in Opslagmedia & I/O Controllers, maar aangezien het oorspronklijke probleem allang is opgelost en je voor jouw nieuwe probleem eerst vooronderzoek dien te doen, gaat dit topic dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 09-01-2004 11:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.