Foto randen weg bij borderless printen?

Pagina: 1
Acties:

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Topicstarter
Had dit al in OH gepost een tijdje terug, maar geen reactie gekregen. Dus ik dacht misschien weet hier iemand het; toch wat meer 'foto' publiek...

Ik print borderless fotos op A6 met een HP 5150. In principe gaat dat heel goed, er zijn geen witranden meer te zien, maar er wordt elke keer aan alle randen een stukje van m'n foto weggehaald. Het gaat om zo'n 5mm aan alle kanten. Voor het printen crop ik de foto naar de goede verhoudingen (148,5:105), zet in photoshop de papiersoort op 'borderless A6' en 'scale-to-fit-page'. De enige manier om echt mijn hele foto geprint te krijgen is de canvas-size te vergroten met zo'n 5mm (wit)aan alle kanten. Heeft iemand een idee hoe dit komt / wat ik er aan kan doen? Of is dit een bij effect van borderless printen, dat je printer automatisch alleen het middelste stuk van je foto print?

Verwijderd

staat je papierformaat goed gedefinieerd? Zou het niet kunnen zijn dat A6 in je printersoftware niet precies de afmetingen heeft van een A4tje in 4en?

Kijk of je ergens de afmetingen (aangepast formaat) kunt wijzigen..

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Dat doet niet alleen een HP printer, dat doen alle printers die borderless printen, je kan soms wel in de driver aangeven hoeveel je wilt missen van de foto, maar indien je dat op 0 zet loop je de kans dat je toch nog een witrandje krijgt op een gedeelte van de foto.