Toon posts:

Internet Delen 2 PC'S via Sweex Router

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds gister mijn internet gedeeld met een sweex breedbandrouter ik heb een demon 1024kbits adsl pakket. Toen ik het 1e keer op 1 pc had aangesloten had i keen snelheid van 120kb. Toen ik mijn internet ging delen en op allebei de pc's tegelijk ging downloaden halveerde het snelheid en konde we ongeveer met 60kb allebei de pc's downloaden.

Nou werd mij gezegd dat ik met een router , het internet kon delen en allebei het zelfde snelheid kon behouden. Wat doe ik fout ? of klopt dit niet? Weten jullie hoe ik anders wel kan doen zodat ik allebei de pc's de maximale snelheid uit kan halen via 1 internet connectie?

Greetz

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
60 + 60 = 120 :/

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Met een 1024kb lijn, haal je ongeveer 120kB (geen b, maar B ) download. Als jij daar een router aan hangt, blijft die lijn nog steeds 1024 kb. Netjes door twee delen levert dan inderdaad: 60 kB/s.

Zou wat zijn, als je internetverbinding ineens 2x zo snel werd als je er 2 pc's aan hangt :)

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 08-01-2004 19:39 . Reden: B ) zonder spatie levert toch iets anders op... ]

Punctuality is the politeness of kings

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap je niet helemaal. Als je met beide PC's tegelijk iets gaat downloaden halen beide PC's 60 KB/s? Dat is normaal, want jij krijgt maar 1 Mbit van Demon toegekend qua bandbreedte. Als je met één PC gaat downloaden haal je dus wel de volle snelheid. Met een router gaat dit precies hetzelfde.

Je kunt niet meer bandbreedte vergaren als jou toegekend wordt door je ISP :).

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Je hebt daarvoor geen router nodig om internet te splitsen, twerkt ook met 2 X windows XP home of prof + de pc's verbonden met elkaar via een netwerk kabel, je doet dit via de CD-rom van win XP. Start de autorun van de CD, dan bij andere taken uitvoeren -> een bedrijfsnetwerk of thuisnetwerk instellen of zoiets. Zo deel ik al lang mijn internet met een andere pc. :*)

moet je anders zo eens proberen, want ik heb een adsl lijn van 300 kb/sec download en ik kan bij alle 2 de pc's ook die snelheid halen ( zolang ze alle 2 niet dl op volle snelheid )

[ Voor 28% gewijzigd door LorD_GyproX op 08-01-2004 19:48 ]

Verwijderd

Wie jou die informatie gaf was niet echt helder op dat moment :X

De capaciteit van de internetlijn verandert natuurlijk niet als je er een router achterhangt. Je haalt over de lijn maximaal 1024Kbit/s, hoeveel routers of PC's je er ook aanhangt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.