Hoe ik ben begonnen (zo'n drie maanden geleden):
1. Ik kwam bij de Slegte een boek over Linux tegen met RH5.5 en heb die meegenomen. Is totnutoe een soort basis voor mij. Lekker zitten rommelen op een partitie!
2. toen Mandrake7: erg gemakkelijk te installeren, maar wel ontzettend space-consuming (geinstalleerd: makkie, gebruikt: OK, documentatie: minder (niet weinig, maar minder)
3. Na een week toch RedHat 6.2: gemakkelijk te installeren, maar moeilijker dan Mandrake (geinstalleerd: makkie, gebruikt: nog steeds als router/DNS/Firewall/ftp-server/apache/ssh), documentatie: alles om een briljante rh6.2 config in elkaar te knutselen met uitgebreide voorbeelden staat in Securing And Optimizing Red Hat Linux:
http://www.openna.com/books/Securing-Optimizing-Linux-RH-Edition-1_3.pdf en als je even doorzoekt vind je ook een diskette met voorbeeldbestanden - super handig! En omdat het 's werelds meest gebruikte distro is zijn er erg veel howto's en newsgroups waar je info kunt halen)
4. Toen op mijn werk de RH6.2 server onderuit werd gehaald zijn we gaan zoeken naar een goede vervanger. Voorlopig denken we die gevonden te hebben in Slackware. Ik draai hem nu thuis als knutselpartitie en WOW! FAST! Maar het is wel een distro voor gevorderden (installatie: moeilijker, documentatie: geen pdf dus boek gekocht (Install, Configure and Optimize Slackware Linux) en enkele newsgroups, prestatie tot zover: retesnel (echt!) en lekker kaal zodat je alles zelf mag toevoegen ipv zoals bij RedHat dat je alles eruit moet slopen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Het is vast wel mooi weer buiten.