P4S800-MX (SiS 661FX) Series ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik moet een nieuw moederboard hebben omdat mijn oude moederboard is doorgebrand. Dit moederboard is voor een oude P4 2000Mhz en mag dus niet teveel kosten.

Dit moederboard kost 72 euro incl.

er staat bij dat het DDR400 geheugen ondersteunt ... alleen er moet dus PC2100 geheugen in daar heb ik namelijk nog een hele stapel van liggen.

Heeft iemand enig idee of dat werkt met dit systeem.. ook staat er nergens vermeld of het AGP 4x of 8x betreft en ik zou toch wel graag AGP 8x hebben

als iemand nog een ander mobo met 3x pci en 1x agp 8x/pro weet dat PC2100 mem ondersteund indezelfde prijsklasse ... ook welkom

Never really found a place that I call home...

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22
*kick*

Iemand nu al wel ervaring?? >:)

link: http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S800-MX&langs=10

Dat AGP alleen 1,5 volt... :? Betekent tot 1,5? Want ik heb er een die wil maar 1,1. (6800LE).

En het ziet eruit als een recente chipset en nu kwam ik verschillende malen tegen dat SiS nu ook degelijke chipsets maakt. Zou deze nog beter zijn? :o Of weer slechter (tov intel) 8)7

pepernooot

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is een prima bordje. Heb er de nodige ervaring mee. Sis is tegenwoordig gewoon een betrouwbare chipset.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het bordje is heel leuk maar ik zou liever wat meer geld uitgeven en dan kijken naar een Asus P4R800-VM bordje. Die is wat sneller(bandbreedte is 6,4 gb ipv 3,2 gb) en meer geheugenmogelijkheden. 3Com netwerkverbinding ipv Realtek.

Maar zoals ik zeg ik heb ook voor het bord gekozen alleen baalde ik van de plaatsing van de processor die net te ver naar achteren was geplaatst. Het bord is wel snel alleen ik mis echt Q-Fan en vooral met die nieuwe koeler voor prescott. Qua kantoorwerk is het snel en leuk bordje en je kan voor later er best mee mee. Netals de SIS 650/651 is het vrij standaard. Het bord is opzich wel een aanrader voor een oude processor.

Sis is zoals SMVS ook zegt betrouwbaar en dat klopt ook zeker voor dit bord. Veel geheugen slikt die goed en na plaatsing voor een TV Out module draait het bord nog zelf beter voor gebruik met TV Out. Het bord wordt in ieder geval minder heet dan de ATI. je kan met de videokaart een aardig spelletje spelen(patience of zo(geintje), maar het is geen topperformer). het geluid is ook goed en qua netwerkgedeelte is het gewoon prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ByteBuster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 17:37
Ik heb de meest vreemde ervaring met dit board nl.

Ik had nog een Pentium 4 1.7Ghz liggen, deze erin gezet samen met PC3200 DDR.
Bij het installeren van windows liep hij steeds vast, wat schets nu mijn verbazing..
De CPU wordt op 800Mhz geclocked ipv 400Mhz, ik heb het nu wel werkend door de snelheid handmatig in te stellen, maar dit lijkt me toch niet helemaal juist, ook het RAM gaf continue fouten in memtest86, na deze wat lager (333mhz) te hebben gezet werkt alles als een zonnetje..

Iemand hier wel eens iets vaker over gehoord, (800 ipv 400Mhz) ?
Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door ByteBuster op 03-01-2005 16:16 . Reden: typo's ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kennelijk ondersteunt de BIOS de CPU niet (correct)? :)

• ByteBuster
Toch vreemd omdat dit boardje alle P4's zou ondersteunen (wellicht m.u.v. Mobile's ;) )
Maar goed het werkt nu, ik heb dit boardje in de Asus Vintage set gekocht en ben er erg over te spreken...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb op mijn stage stapels pc's de deur uit zien gaan met Asus P4S800 bordjes. Werken gewoon zoals het hoort. Enige nadeel wat ik eraan kan verzinnen is dat die dingen geen dual channel DDR ondersteunen, maar zo te zien ga jij dat toch niet gebruiken.

SiS chipsets zijn verder prima hoor, niks mis mee :)

edit: shit, oud topic |:(

[ Voor 8% gewijzigd door strandbal op 03-01-2005 17:15 ]

Hier stond een dode link.

• ByteBuster
Ik vroeg me af of er iemand al het 1010 BIOS op deze plank heeft draaien? (Award BIOS)
http://www.asus.com.tw/pu...ck478/p4s800-mx/1010c.zip
Want de P4S800-MX die in mijn Vintage Bareone zit heeft vreemd genoeg een AMI bios :r

[ Voor 25% gewijzigd door ByteBuster op 04-01-2005 13:33 ]

Pagina: 1