Toon posts:

I/O voltage verhogen gevaarlijk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las zonet een thread waarin ze het I/O voltage hoger gooiden....
nu vraag ik me af of dit wel zo verstandig is, want is dit niet gevaarlijk???

:? :?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zoals geldt voor veel dingen met overklokken: als je het met beleid doet niet. De boel wordt er wat warmer van, IO-voltage staat op een gedeelte van de CPU, en ook op je AGP-slot. Je krijgt je systeem er stabieler mee als je overklokt. Gewoon niet te veel doen.
Mijn IO-voltage staat op 3.5 volt en dat is volgens mij wel bijna 't maximum. 3.9 lijkt me bijvoorbeeld ongezond.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Mwoa, valt wel mee.

Het is vooral handig als je de stabiliteit van je moederbord wilt verhogen, vooral de chipset en het geheugen. Ik heb zelf mijn I/O-voltage op 3,9 Volt staan......

sigloos

Verwijderd

nou kweenie hoor.. hier draait een KT7-RAID maar daar levert een hogere I/O bij instabiliteit door overklokken alleen maar meer instabiliteit op. :?

Het enige wat hier echt schijnt te helpen is een hogere Vcore of lagere klok of FSB.
(en betere koeling uiteraard)

Het zal wel heel erg van de combinatie afhangen. (8>

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 10:45 schreef Tony Vroon het volgende:
Zoals geldt voor veel dingen met overklokken: als je het met beleid doet niet. De boel wordt er wat warmer van, IO-voltage staat op een gedeelte van de CPU, en ook op je AGP-slot. Je krijgt je systeem er stabieler mee als je overklokt. Gewoon niet te veel doen.
Mijn IO-voltage staat op 3.5 volt en dat is volgens mij wel bijna 't maximum. 3.9 lijkt me bijvoorbeeld ongezond.
Dan heb je hem niet erg ver weten over te klokken.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Effe een newbie vraagje, hoe verhoog ik het I/O voltage ???

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
bios als je mazzel hebt.
Pagina: 1