[3c855] DHCP server werkt opeens niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hallo,

ik ben al enige tijd in het bezit van de 3Com 3855, deze heeft altijd perfect gewerkt.

Maar sinds enige tijd wil de DHCP server van het apparaat niet meer werken, ik heb al vanalles geprobeert om het te verhelpen: nieuwe firmware, alle kabels eens los gehad, alle instellingen nagekeken. Niets wil echt helpen, het is van het ene op het andere moment gebeurt, zonder ook maar iets te veranderen...

als ik nu windows een IP laat krijgen via DHCP gaat dit gewoon niet meer, hij krijgt simpelweg geen IP en ook in de 'DHCP client list' van de router (waar normaal alle uitgegeven IP adressen staan) gebeurt niets... :'(

heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn...

Verwijderd

Je hebt wel vierhonderd keer de configuratie van het ding gecontroleerd? En weet je zeker dat dingen als kabels en netwerkkaarten van/naar de clients wel goed zijn? :)

Verwijderd

Ik kan aanemen dat t met vaste ip-adressen wel werkt. Anders zou je natuurlijk niet het kunnen configureren. Dus alleen de DHCP functie werkt niet.
Defect, maar vreemd, een deel van de software werkt dus niet. Dus die software moet hergeinstalleerd worden, zou je denken.
Succes iig

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ga je netwerk eens sniffen

vaste ip's al geprobeert? als dat niet werkt zal je nic misschien kaduk zijn, als dat wel werkt, software probleem..

[ Voor 70% gewijzigd door Mister_X op 08-01-2004 22:50 ]

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
met vast IPz werkt het wel (en dan me router als gateway) maar ik bedoel er zit een DHCP server op (die ik ook gebruikte) en moet t ook werken(anders koop ik er wel een zonder DHCP)

ik heb de firmwaren van de router al meerdere keren ge-update...maar helpt niets...

heb al met verschillende NICz een IP proberen te krijgen (verschillende PCz) maar ze krijgen er allemaal geen toegewezen...

Verwijderd

Welk OS gebruik je?

Ik had laatst dat mijn netwerkbridge en lan-verbinding in conflict lagen over het IP-adres windows XP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:29:
Welk OS gebruik je?

Ik had laatst dat mijn netwerkbridge en lan-verbinding in conflict lagen over het IP-adres windows XP.
Inderdaad zou mogelijk kunnen zijn, maar hij had hem op dynamische ip adres staan. Dus ik denk niet dat het daar aan zou kunnen liggen.
Pagina: 1