Toon posts:

Compaq Deskpro openen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn oom vroeg mij of ik een aantal onderdelen die hij nog had liggen in z'n pc wou bouwen. Het is een Compaq Deskpro PII 350 MHz...

Nu probeerde ik dat ding open te krijgen, maar ik kreeg hem niet open, weer iets typisch compaq...

Aan de zijkanten van de voorkap zitten wel twee soort handgrepen die je in kunt duwen, maar verder kan ik niks vinden waarmee ik hem kan openen..

Heb net even gegoogled en het is dit model:

Afbeeldingslocatie: http://www.pqc.com/media/deskpro266.jpg

Wie weet hoe ik dit kastje open krijg? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kap naar voren trekken. Dan kun je zo in de pc kijken :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:06
Die kap moet je toch gewoon naar voren duwen en dan omhoog. Soortgelijke kast ging bij mij zo open.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kap naar voren, wellicht zitten er nog een paar schroeven op de achterkant.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=deskpro compaq openen]

Ik krijg die kast niet open :(

[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 08-01-2004 17:36 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Voor zover ik weet is deze kast schroefloos. Tis gewoon ff kwestie van de goeie schuifrichting vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok, zal even een keer kijken, misschien dat ik vanavond nog naar hem toe ga.. maar moet ik nog even zien... bedankt iig.. :)

Verwijderd

Grote groene duimschroef achterop losschroeven, beide handgrepen links en rechts "kantelen". Komplete kap naar voren schuiven. je kunt met je duim afzetten tegen de cd-rom drive

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Mijne moet je nou juist naar achteren schuiven :P.

tvw

Verwijderd

Ga even de bios in.

Ergens onder security (mits je kast daar ondersteuning voor heeft) heb je een case lock.

Even uitzetten, opslaan, rebooten en voila.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Aan de zijkant zitten twee klepjes. Voor aan de zijkant. Die indrukken en kap naar voren schuifen :) Naar de fotograaf toe dus :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Zal dan wel op slot staan, want gewoon met die twee klepjes werkte niet.. :)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 11:32
Nog 1 toevoeging een beetje grof geweld met het schuiven is wel nodig want anders lukt het niet. En die klepjes moet je erg goed induwen anders ook niet :)

Verwijderd

Zit een PC lock mechanisme in; als in de bios de PC lock aanstaat, kun je niet de 2 drukknoppen aan de voorkant indrukken en de kap naar je toe halen.

Dus, in de bios de pclock uitzetten, als je niet in de bios komt, een schaar, aan de achter,- midden,- bovenkant zetten, tussen de kap en het chassis in, zetje geven, dat je de kap op ziet bollen, en klaar ben je.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt jbcyber... :) Dat grove geweld lukt wel ;)

Kep ff opgebeld, om half 7 ga ik naar hem toe, moet nog meer doen dus... dan zal ik even kijken of ut wil.. :)

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-05 16:07
Kijk in je Bios en zet de Lock UIT.
Kan je niet in de bios komen? Dan zit er niets anders op dan gewoon beetje forseren en de jumpers zo te zetten om de bios te resetten waardoor je wel in de bios kan komen en alsnog de lock eraf kan halen

Op een andere manier in de bios komen? begin er maar niet aan, dat is mijn ervaring.

Suc6 :)

[ Voor 8% gewijzigd door EEKthecat op 09-01-2004 10:01 ]

Verwijderd

offtopic:
[quote]EEKzz schreef op 09 januari 2004 @ 10:00:
Kan je niet in de bios komen? Dan zit er niets anders op dan gewoon beetje forseren en de jumpers zo te zetten om de bios te resetten waardoor je wel in de bios kan komen en alsnog de lock eraf kan halen
[/quote]Is het niet zo dat je de kap eraf moet halen om bij de jumpers te komen :)
maaruh gl m8

Verwijderd

Je moet die knoppen goed indrukken en naar voren trekken. en dan gaat hij prima open. Ik heb sinds kort zelf ook zo'n leuk kastje als server :)

Verwijderd

als jullie dan zo'n kastje hebben weten jullie ook vast wel hoe ik
in de bios kom van zo'n systeempje :?
ik heb er hier not zo1 staan maar ik kom niet in de bios.
F1 enzo werken allemaal niet volgens mij alles al geprobeerd.
laat het ff horen aub :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met CME van doen. Een kast openen is namelijk verre van gelijk aan een kast modden 8)7

Casemodding & Elektronica > Overige Hardware

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 22:20:
als jullie dan zo'n kastje hebben weten jullie ook vast wel hoe ik
in de bios kom van zo'n systeempje :?
ik heb er hier not zo1 staan maar ik kom niet in de bios.
F1 enzo werken allemaal niet volgens mij alles al geprobeerd.
laat het ff horen aub :)
Bij mijn deskpro was het F10...

Totdat ik de hdd formatteerde en daarbij het bios wat schijnbaar op de hdd stond ook wiste :{. In dat geval moet je een floppybios gaan zoeken op de hp/compaq site.

tvw

Verwijderd

ShotGun schreef op 10 januari 2004 @ 00:46:
[...]

Bij mijn deskpro was het F10...

Totdat ik de hdd formatteerde en daarbij het bios wat schijnbaar op de hdd stond ook wiste :{. In dat geval moet je een floppybios gaan zoeken op de hp/compaq site.
Dat is alleen bij de hele oude compaqs. Bij alle nieuwere zit er een 'normale' bios op, niks meer op de harde schijf.
Pagina: 1