Toon posts:

Radeon 9500 Pro kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC met Windows XP (zonder SP1) reboot vaak spontaan. Na het heropstarten meldt Windows dat er een probleem is opgetreden met de videokaart.

Tevens krijg ik een aantal piepjes (3x kort) bij het opstarten.

Nieuwe drivers hebben geen effect. Ook de AGP terugzetten naar 4x mocht niet baten.

Config:
P4 2,6
Asus P4G8x-deluxe
Hercules 3D Prophet 9500 Pro DVI

Aangezien ik nog een maandje garantie heb, wilde ik graag zeker weten of ie kapot is, ik heb namelijk niet de luxe van twee desktopsystemen ;)

Herkent iemand dit of heeft iemand tips hoe te achterhalen wat er mis is?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik heb dit ook gehad met mijn 9700 pro.
Drivers opnieuw installen mochten ook niet baten. wel heb ik windows opnieuw geinstalleerd en sindsdien is het over?

ik zou in jouw geval eerst mijn kaart terug brengen en een nieuwe proberen.
(Profiteren van de situatie is nooit slecht)
daarna opnieuw installen, anders lijkt het toch meer op een ander hardware conflict denk ik. kijk eens naar je mobo, mischien staat je FSB te hoog? (door overclocken)
of mischien je geheugen timings. succes

Verwijderd

3beepjes bij boot betekent toch prob met de vidkaart?

Ik zou ook eerst eens een andere gaan halen

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:48:
Mijn PC met Windows XP (zonder SP1) reboot vaak spontaan. Na het heropstarten meldt Windows dat er een probleem is opgetreden met de videokaart.[quote]

Die melding geeft windows erg vaak bij problemen maar heeft meestal niets met de AGP kaart te maken.

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 11:29

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:48:
Aangezien ik nog een maandje garantie heb, wilde ik graag zeker weten of ie kapot is, ik heb namelijk niet de luxe van twee desktopsystemen ;)

Herkent iemand dit of heeft iemand tips hoe te achterhalen wat er mis is?
Ik zou ff je video kaart in je andere PC douwen. Makkelijk getest of je geen probleem hebt. Ik zelf heb de luxe van 4 systemen altijd handig om hardware te testen.

iRacing Profiel

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:10

mvds

Totally awesome!

De drivers opnieuw installeren, of gewoon nieuwe installeren helpt vaak niet omdat je eerst de oude drivers eraf moet gooien. Anders kan er nog wel eens het een en ander blijven staan wat de problemen niet op zal lossen, maar misschien zelfs nog wel erger zal maken...

Probeer eerst even de drivers eraf te gooien en dan de nieuwste erop te zetten, en waarom gebruik je geen SP1 trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
obsidian schreef op 09 januari 2004 @ 11:27:
Probeer eerst even de drivers eraf te gooien en dan de nieuwste erop te zetten, en waarom gebruik je geen SP1 trouwens?
Geen breedband om te updaten... Toch SP1 maar eens van mijn werk meenemen.

Ik ga deze week een nieuwe install proberen aangezien mijn Radeon 7500 (PCI)ook problemen heeft. Ik laat wel even horen of dit het probleem heeft opgelost.

Het lijkt erop alsof de kaart niet kapot is, ik heb hem namelijk in een ander systeem getest (bij een vriend van me) en daar doet ie het gewoon.
Pagina: 1