Toon posts:

Meerdere hotmail accounts in outlook xp

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de search gebruikt, kwam daarin inderdaad exact hetzelfde probleem tegen, maar een oplossing heb ik hierin niet kunnen ontdekken.

Situatie:
Ik maak gebruik van Outlook XP (die standaard bij office XP proffessional zit). Hiermee wil ik graag de mailtjes van mijn 2 hotmail accounts ("zakelijk" en prive) binnen halen zodat ik ze in een lokaal mapje kan slepen en mijn mailboxen dus zo goed als leeg blijven.

Het verzenden van mail via outlook hoeft van mij alleen voor mijn "zakeljke" mail. Voor prive dingen ga ik wel via msn naar de webbassed hotmail.

Probleem:
Wanneer ik in Outlook 1 van de 2 e-mail adressen toevoeg haalt ie de mail altijd netjes binnen. Ik kan deze dan ook gewoon eenvoudig in een lokaal mapje slepen.

Voeg ik echter in outlook een 2e hotmail adres toe dan gaat ie zeuren dat ie geen verbinding kan krijgen met de hotmail server |:( . Omdat de lijn dan al bezet denk ik dan maar :O . Dit zelfde probleem had ik ook altijd al met oudere outlook versies.

Wie kent dit probleem, en wat kan ik er in godsnaam aan doen???

B.v.d.

Verwijderd

Je mag geen Hotmail adres als zakelijk gebruiken. :o

Verwijderd

Topicstarter
whaha je moet dat zakelijk ook niet al te letterlijk nemen :P .

Ik bedoel hiermee vooral school e.d.

Met andere woorden ik heb dus een adres voor rommel en een voor de wat meer serieuze zaken en deze wil ik allebij met outlook xp binnen halen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het hebben van 2 emailadressen en het binnen halen van je mail via outlook lijkt me toch iets wat veel mensen hebben / doen.

Dit moet toch haast wel een bekend probleem zijn.

Niemand??

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/OLshot1.jpg

Bedoel je zoiets? (zo heb ik t iig, 3 hotmail accounts en de rest persoonlijke mail accounts van mijn servers, die gewoon naar mijn inbox senden)

Stel gewoon dit in bij t aanmaken van 'n nieuwe account:

Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/OLshot2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door jazz op 08-01-2004 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad wat ik bedoel.

Alleen werkt het dus niet. Zodra ik een 2e hotmail account aanmaak krijg ik de volgende foutmelding:

"Kan geen verbinding maken met de server. Http://services.msn enz. is momenteel offline."

en bij details:

"Er zijn mogelijk server- of netwerkproblemen of het time-outinterval is te kort."

Dit komt denk ik doordat deze verbinding al "bezet" is door mijn andere hotmail account.

Aan jou screenshot te zien maak jij ook gebruik van outlook express. Ik gebruik Microsoft Outlook XP. Misschien dat het daarom bij jou wel lukt???

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 23:30 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
zoek ff in google dan.. vast wel iets te vinden daarover

Verwijderd

Topicstarter
jazz schreef op 08 januari 2004 @ 17:52:
zoek ff in google dan.. vast wel iets te vinden daarover
JA dat heb ik dus geprobeerd maar telkens kom ik uit op problemen met betrekking tot hotmail in outlook (dat het tegenwoordig html is in plaats van pop3) of het verschil tussen outlook en outlook express (er zijn mensen die beweren dat outlook geen hotmail kan binnen halen).

Hier heb ik dus niks aan. Ik krijg beide hotmail accounts wel aan de praat, alleen niet tegelijkertijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:30 ]

Verwijderd

weet je zeker dat je naar MSN moet???
omdat hij bij de foutmelding een fout geeft mbt een http://www.MSN.blablabla geeft.

Ik heb het onder office 2003 gewoon werken

/NOTE
de outlook die bij XP zit is een outlook EXPRESS, groot verschil.
/NOTE

Verwijderd

Topicstarter
weirdpsycotic schreef op 09 januari 2004 @ 14:53:
weet je zeker dat je naar MSN moet???
omdat hij bij de foutmelding een fout geeft mbt een http://www.MSN.blablabla geeft.
Ja ik weet zeker dat ik hier heen moet. Outlook stelt dit nl. vanzelf in als je aangeeft dat je van een hotmail account gebruik maakt.

De volledige url is:
http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
(zie ook het plaatje van Jazz hierin zie je bij incoming mail server ook dit adres staan)

Het ophalen van de mail werkt ook gewoon, maar slechts als ik 1 (hotmail)account gebruik. Ik wil dus graag van 2 (hotmail)accounts gebruik maken.
de outlook die bij XP zit is een outlook EXPRESS, groot verschil.
Zoals je in mijn eerste post kan lezen maak ik
gebruik van Outlook XP (die standaard bij office XP proffessional zit)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:06 ]

Verwijderd

alleen met outlook express kan je hotmail accounts gebruiken
Bij normale outlook dus niet !!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:06:
alleen met outlook express kan je hotmail accounts gebruiken
Bij normale outlook dus niet !!
Zoals ik al eerder gezegd heb werkt het binnen halen van mijn hotmail met Outlook XP wel!!.

Het probleem begint pas als ik een tweede hotmail account aanmaak in Outlook. Dan kan Outlook alleen de mail van de standaard account (degene die ik als eerste heb aangemaakt) binnen halen.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een voorbeeldje:

ik maak eerst een account aan in Outlook:
ik1@hotmail.com

Vervolgens haalt Outlook netjes alle mappen en mail binnen.

Vervolgens maak ik een 2e account aan in Outlook:
ik2@hotmail.com

Outlook geeft bij het aanmaken van deze 2e account al meteen de melding dat ie geen verbinding kan maken met http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp.

Dit terwijl de account ik1@hotmail.com hier WEL verbinding mee kan maken 8)7

Als ik op verzenden en ontvangen klik, en daarna kijk bij de voortgang van zenden en ontvangen kijk geeft Outlook aan dat hij alleen de mail van ik1@hotmail.com binnen kan halen en dus niet die van ik2@hotmail.com.

Pas als ik beide accounts verwijder, en ik2@hotmail.com als eerste aanmaak kan ik de mail van deze account binnenhalen. Maarja, dan werkt ik1@hotmail.com dus weer niet.

Mijn vraag is dus ook:
Waarom kan ik niet met BEIDE accounts werken??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:27 ]

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:25
Al eens geprobeerd met een ander mail-programma? Bijvoorbeeld incredimail?

Ik weet niet of het werkt, ik heb zelf maar 1 hotmail-account en dat werkt in ieder geval wel met incredimail.

Verwijderd

Ik heb onder Outlook XP meerdere (5) hotmail accounts gekoppeld. Wat ik echter niet doe is ze automatisch binnenhalen. Wellicht dat het te lang duurt alvorens Outlook zich afmeldt bij hotmail. Probeer de eerste aan te maken daarna het automatisch email ophalen te disablen en daarna het 2e account pas aan te maken. Om je hotmail dan te kunnen lezen open je gewoon de betreffende inbox zodat outlook hem ververst.

Het enige wat je dan niet kan doen is mbv de send & receive knop al je hotmail accounts checken.

Verwijderd

Topicstarter
jswinkels schreef op 09 januari 2004 @ 15:29:
Al eens geprobeerd met een ander mail-programma? Bijvoorbeeld incredimail?

Ik weet niet of het werkt, ik heb zelf maar 1 hotmail-account en dat werkt in ieder geval wel met incredimail.
Ja ik heb inderdaad even rond gekeken naar een ander mail programma. Het probleem is echter dat ik een programma zoek dat vergelijkbaar is met outlook, en niet met outlook express. Ik maak nl. ook gebruik van de taak en agenda functies (om de hersenpan wat te ontlasten). Ik heb hier nog geen goed alternatief voor gevonden.

Suggesties?????

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:37:
Ik heb onder Outlook XP meerdere (5) hotmail accounts gekoppeld. Wat ik echter niet doe is ze automatisch binnenhalen. Wellicht dat het te lang duurt alvorens Outlook zich afmeldt bij hotmail. Probeer de eerste aan te maken daarna het automatisch email ophalen te disablen en daarna het 2e account pas aan te maken. Om je hotmail dan te kunnen lezen open je gewoon de betreffende inbox zodat outlook hem ververst.

Het enige wat je dan niet kan doen is mbv de send & receive knop al je hotmail accounts checken.
Kijk hier heb ik wat aan!!

Dit ga ik straks thuis even proberen. Neemt niet weg dat het volgens mij gewoon zou moeten kunnen werken.

Ik denk dat het inderdaad een questie is van dat mijn ene hotmail account de verbinding met http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp. bezet houdt.

Kan je ook niet op de een of andere manier instellen dat outlook na het opvagen van de mail van de ene account de verbinding met http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp. weer verbreekt en dat ie daarna pas gaat proberen om de mail van de andere account binnen te halen??

Ik begin me ernstig af te vragen of microsoft er niet express voor heeft gezorgt dat het binnen halen van 2 hotmail accounts door de (veelal zakelijke) gebruikers van Outlook niet werkt :X .

Met Outlook express voor de (veelal niet zakelijke) gebruikers schijnt het nl. wel te werken :| .

ps. als
Het enige wat je dan niet kan doen is mbv de send & receive knop al je hotmail accounts checken
kan ik dan nog wel mail versturen met outlook???

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:54 ]

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 11:53
ja dat kan nog wel, als je je email intikt etc en op send drukt gebruikt ie alleen de account waarmee je hem wil verzenden

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 13:08:
[...]

JA dat heb ik dus geprobeerd maar telkens kom ik uit op problemen met betrekking tot hotmail in outlook (dat het tegenwoordig html is in plaats van pop3) of het verschil tussen outlook en outlook express (er zijn mensen die beweren dat outlook geen hotmail kan binnen halen).
Dat kan ook pas sinds Outlook XP en je ziet hoe goed dat gaat ;)

Ik gebruik Outlook 2000 en Hotmail Popper, die haalt het op en vertaalt het naar pop3.

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op 09 januari 2004 @ 16:07:
[...]

Dat kan ook pas sinds Outlook XP.
Klopt, dat heb ik inderdaaad gelezen.
Ik gebruik Outlook 2000 en Hotmail Popper, die haalt het op en vertaalt het naar pop3.
Ja hier heb ik ook aan zitten denken. Ik wou dan mijn ene hotmailaccount binnen halen van http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp., en dan de andere hotmail account via dat hotmailpopper via pop3. Ik vraag me alleen af of dit wel gaat werken. Vanavond even proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:18 ]

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 23:54
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2004 @ 15:37:

Dit klinkt alsof verschillende inboxen in Outlook hebt. Dit wil ik nu ook in Outlook 2003 bewerkstelligen, maar alle accounts die ik aanmaak worden onder 1 inbox binnengehaald.
Hoe kan ik meerdere inboxen krijgen, zoals dat ook bij Mozilla Thunderbird kan?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je een gratis of betaald Hotmail account? Want met de gratis hotmail accounts is het gewoonweg niet gegarandeerd dat je de Hotmail via een externe applicatie kan binnen halen. Als je een upgrade hebt gehad naar de nieuwe layout, werkt het binnenhalen via een applicatie zoals OE, Hotpop en Thunderbird webmail add-on al helemaal niet meer.

• Shadow_Zero
Ho! Bij mij gaat het gewoon om pop3 accounts van Internet Providers. Dus geen hotmail of zo ^^;
Dus ik wil dat elke ISP mailbox cq. alias een eigen inbox, outbox etc. heeft, en niet alles in 1 box terecht komt. Via gebruikers verschillende accounts aanmaken is een optie, maar totaal niet praktisch :/

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:21:
Ho! Bij mij gaat het gewoon om pop3 accounts van Internet Providers. Dus geen hotmail of zo ^^;
Dus ik wil dat elke ISP mailbox cq. alias een eigen inbox heeft, en niet alles in 1 inbox terecht komt. Via gebruikers verschillende accounts aanmaken is een optie, maar totaal niet praktisch :/
Wellicht kun je iets doen op basis van berichtregels. Nieuw mapje aanmaken, en bij binnenkomst even controleren wat de geadresseerde is en in het bewuste mapje plaatsen.

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:17
Om je Hotmail in Outlook te gebruiken moet er een zgn. "Plus" account geactiveerd worden ( ~18 dollar per jaar). Kan het zijn dat je dat op één account wel hebt, en de andere niet?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan maak je toch onder de inbox een drietal mappen aan ?

Account 1
Account 2
Account 3

En vervolgens maak je ook drie regels aan die alles wat van een bepaald account afkomt in de bijbehorende map zet ?

Is vrij simpel, en duidelijk...

Edit : Zie ook verhaal Noork

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 21-11-2008 15:27 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Shadow_Zero
Noork schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:25:
[...]

Wellicht kun je iets doen op basis van berichtregels. Nieuw mapje aanmaken, en bij binnenkomst even controleren wat de geadresseerde is en in het bewuste mapje plaatsen.
Schijnbaar is dit de enige mogelijkheid helaas, het is nogal omslachtig :/
Iig als je Thunderbird gewend bent ;)
Kom op Microsoft, verbeter dit eens!
Outlook 2007 kampt nog steeds met deze "tekortkoming" ?

EDIT:
Ik wil alles gescheiden hebben. Deze oplossing zorgt er niet voor dat mijn Sent Items gescheiden worden enzo. Ook zit alles in hetzelfde .pst bestand, wat ik ook niet wil hebben. Andere optie is om verschillende .pst bestanden aan te maken voor de verschillende mailboxen, maar dan dienen er nog steeds regels te worden ingesteld en is buiten de inbox niks gescheiden. Zoals gezegd, erg omslachtig allemaal als je Thunderbird bent gewend die 'gewoon' voor elke mailbox een eigen sectie maakt (maar schijnbaar is het niet anders).

[ Voor 34% gewijzigd door Shadow_Zero op 21-11-2008 15:31 ]

Pagina: 1