[GPS op laptop] Alturion 5 kiest fietspad

Pagina: 1
Acties:

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb een nogal vreemd probleem, waar ik verder geen informatie over kan vinden met google, en de search hier op het forum bood ook geen oplossing.
Op mijn laptop heb ik Alturion 5 geinstalleerd staan met een gps ontvanger, zodat ik in de auto navigatie met spraak heb.

Probleem:
Alturion neemt af en toe het fietspad :( . Nou lijkt het mij niet zo verstandig om daar gehoor aan te geven. Toen ik dit voor de eerste keer merkte dacht ik nog. Ah, foutje in het kaartmateriaal, moet kunnen. Maar het is dus heel vaak zo. Ik denk dus dat er ergens een instelling verkeerd zal staan maar kan echt nergens vinden wat. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Weet iemand of je bijvoorbeeld een weg uit de kaart kan verwijderen of defenitief blokkeren, zodat hij de fietspaden van en naar mijn wijk in iedergeval niet meer kiest (zie hieronder)?

Voorbeeld:
Ik woon in Diemen, en waar ik nu ook heen wil, altijd wil hij de wijk via een fietspad verlaten... (en ja, er zijn ook 2 uitgangen waar auto's doorheen mogen en passen)

Wat ik al geprobeerd heb:
- Search hiero gebruikt
- Gegoogled
- In Altruon vervoersmiddel gewijzigd. (Routing, Route settings, Tabblad Routing, Vehicle Type) Ik heb de Auto, Taxi, Bus en Truck geprobeerd (bus en truck passen zeker niet op de fietspaden hier...) Maar ook dat hielp niet
- In Altruon routetype veranderd (Routing, Route settings, Tabblad Routing, Route Type) in Snelste naar Kortste verwisseld.
- Tolwegen vermijden aangezet, Voorkeur voor touristische routes aangezet.

Ik weet het niet meer, wie weet er nog oplossingen??

Somewhere in Europe...

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Niemand???

Somewhere in Europe...

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
ik neem aan dat er gewoon support zit op deze gekochte software. ff helpdesk bellen?

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:00
Ik heb het zelfde probleem eens gehad in Beijum dat TomTom de fout in ging met een fietspad (En dat is in Beijum niet fijn, een groot doolhof). Dus misschien dat het toch gewoon een fout is in de kaarten?