Linksys routers - aangepaste firmware - iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Zoals sommige van jullie wel zullen weten heeft Linksys van een aantal wireless routers/AP's de firmware open-source gemaakt.

Zo bevat bijvoorbeeld de WRT54G (die ik inmiddels bezit) een 125MHz MIPS processor en is verder opgebouwd uit standaard netwerk hardware die kan draaien onder linux, de router draait zelfs op een linux kernel.

Dit heeft als resultaat dat er een aantal mensen zijn die aan het klussen zijn gegaan en zelf een firmware gemaakt hebben of bijvoorbeeld een aantal linux tools in het RAM geheugen van hun router hebben draaien.

Hieronder staan een paar links die daarmee te maken hebben:
http://www.batbox.org/wrt54g-linux.html
http://www.sveasoft.com/forum6.html
http://www.seattlewireless.net/index.cgi/LinksysWrt54g

Nu is mijn vraag: Heeft iemand van jullie zo'n aangepaste firmware gebruikt of in gebruik en wat zijn je ervaringen daarmee? Ik wil namelijk misschien zelf zo'n firmware erin flashen, maar zou niet graag met een heel duur stuk plastic doosje eindigen...

edit:

ze hebben het elke keer over US en EU firmwares, zijn deze routers fysiek verschillend of is alleen bijvoorbeeld het ingestelde zendvermogen anders? (maw. vern**k ik mijn router met zo'n US firmware?) :P

[ Voor 13% gewijzigd door [TazZ] op 08-01-2004 16:37 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Het enige veschil is dacht ik dat je in de US versie kanaal 12 en 13 niet hebt.
En je hoeft niet bang te zijn om je router te vernaggelen met de US firmware , ik heb op dit moment de US versie er in geflashed en hij doet het gewoon :) )

* Nobby heeft zelf een WAP54G en wou de neo versie proberen maar deze kan ik niet flashen door de 1.8 firmware :(

[ Voor 30% gewijzigd door Nobby op 08-01-2004 16:55 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• [TazZ]
DAlchemist schreef op 08 januari 2004 @ 16:54:
* [TazZ] heeft zelf een WAP54G en wou de neo versie proberen maar deze kan ik niet flashen door de 1.8 firmware :(
Yep.. dat kan wel kloppen ja.. het is iig bij die WRT54G zo dat als je eenmaal naar die 2.x firmware geflashed hebt, dat je niet meer terug kan naar de 1.3 firmware met de "ping" fout erin, en je dus die linux distributie niet meer kan installeren, je moet dan een aangepaste 2.x erin flashen om alles goed draaiende te krijgen.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 03:08

Nobby

Nuts!

Bakfiets schreef op 08 januari 2004 @ 16:57:
[...]

Yep.. dat kan wel kloppen ja.. het is iig bij die WRT54G zo dat als je eenmaal naar die 2.x firmware geflashed hebt, dat je niet meer terug kan naar de 1.3 firmware met de "ping" fout erin, en je dus die linux distributie niet meer kan installeren, je moet dan een aangepaste 2.x erin flashen om alles goed draaiende te krijgen.
Dat is dus ook zo met de 1.8 firmware van de WAP54G, hierdoor kan ik de neo firmware niet gebruiken. Om die te kunnen gebruiken moet je 1.6 hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Nobby op 08-01-2004 17:01 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij lijkt tot op heden de sveasoft firmware het best. Maar wat je vooral moet doen: nadenken, "waarom zou ik flashen?. Bridging functies enzo heeft natuurlijk lang niet iedereen nodig, evenals ssh toegang enz enz. Verder kan het natuurlijk misgaan met flashen, maar vaak kun je dan nog met tftp de router "redden"

De hardware van de VS en Europese versies is voor zover ik weet hetzelfde, alleen de Japanse versie heeft volgens sommigen een klein verschil vanwege kanaal 14.

Verwijderd

Klein vraagje, waar kan ik vinden welke router source er vrij is gegeven?

Kan op Google en Linksys.com en hiero nix vinden.

K heb zelf een LinkSys BEFW11S4 v3.

Verwijderd

<offtopic>
Ik heb zelf een BEFSR11 hier zou ik eigenlijk BEFSX41 firmware op willen hebben want die heeft VPN ondersteuning. [rml][ Router] Linksys BEFSR11 met BEFSX41 Firmware?[/rml] Hier heb ik er een topic over alleen is hier helaas niet op gereageert. Misschien iemand hier die weet of dit gaat?
</offtopic>

Verwijderd

Hebben jullie al eens hier gekeken?
http://forum.wirelessnede...5e1927460b3456d1e14d5392b
Hier staat heel wat topics m.b.t. Linksys apps.

• [TazZ]
hey.. thanx... die had ik nog niet gevonden.. ik zie het ja.. hier doen de mensen het alleen vooral om de regelbare output power.
Klein vraagje, waar kan ik vinden welke router source er vrij is gegeven?
ff als antwoord hierop: bij mijn router stond gewoon de source van de firmware tussen de downloads.. als dat bij jou niet het geval is, is de source code waarschijnlijk niet vrijgegeven.

dit is bij mijn weten alleen bij de routers die op een linux kernel draaien...

edit:

heb nog ff gechecked voor de firmware van de BEFW11S4.. deze is idd niet open source

[ Voor 11% gewijzigd door [TazZ] op 08-01-2004 18:38 ]

Pagina: 1