cpu cooling

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb nu mijn boxed amd 2500+ binnen, maar ik heb het idee dat mijn oude koeler een stuk beter zal koelen.. Aangezien de bodem van koper is en de heatsink wat knapper in elkaar zit..
Dit is de boxed cooler die ik er nu bij heb gekregen: pic1 pic2
En dit is mijn oude koeler.
Ik wil graag ff julie mening over welke beter zal koelen omdat ik geen zin heb om koelpasta te verspillen (is namelijk zo fucking weinig dat tubetje) :D
En trouwens die troep die standaart onder die boxed koeler zit.. een soort kauwgon lijkt het wel, dat is een soort koelpasta ofzo?

Verwijderd

heb je 'm 2e hands gekocht?
moet je ff schoonmaken, enneh koelpasta gebruiken is altijd wel handig he..
kan echt veel schelen..

hmm JOUW koeler(die spire) maakt best veel geluid en spuwt maar 18cfm =/

erhs.. anders test je ze allebei ff? :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:34 ]

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 17:40
Ik zou persoonlijk je oude koeler er opzetten, deze koeler gaat tot de 2800+ (dacht ik) dus waarom niet, ik denk trouwens ook dat je oude koeler stiller is, die boxed maken zo'n verschrikkelijke herrie! :r

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

Verwijderd

Wat een vraag.... zou je niet eerst zelf wat onderzoek doen, een eigenschap die hoort bij een overclocker naar mijn mening.

• naps
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:32:
heb je 'm 2e hands gekocht?
moet je ff schoonmaken, enneh koelpasta gebruiken is altijd wel handig he..
kan echt veel schelen..

hmm JOUW koeler(die spire) maakt best veel geluid en spuwt maar 18cfm =/

erhs.. anders test je ze allebei ff? :P
jah ik kan ze eigenlijk ook wel ff beide zonder koelpaste proberen, zelfde princiepe :)

Verwijderd

naps schreef op 08 januari 2004 @ 16:35:
[...]
jah ik kan ze eigenlijk ook wel ff beide zonder koelpaste proberen, zelfde princiepe :)
Als je je core heel wilt houden dan niet anders wel.
K zou NOOIT zonder koelpasta proberen.

• naps
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:39:
[...]

Als je je core heel wilt houden dan niet anders wel.
K zou NOOIT zonder koelpasta proberen.
mja daarom is mijn vraag ook welke volgens julie beter is, ik heb niet genoeg koelpasta meer om ze beide te proberen.. :+

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Joh, je kan 't alleen maar weten als je 't _probeert_. Wij kunnen wel (in sommige gevallen doordacht) gokken welke beter zal koelen, maar zeker weet je 't nooit. Zo gok ik dat het verschil klein zal zijn, maar het zou net zo goed anders kunnen uitdraaien. Als je koelpasta op is haal je toch gewoon een nieuwe tube, je zal 't altijd wel eens nodig hebben, vroeg of laat.

Op die heatsink zit trouwens geen kauwgom, maar wel een thermal pad. Een laagje rotzooi dat de warmte een klein beetje geleidt. Ik zou 't eraf krabben (en de restjes met aceton eraf halen) en koelpasta gebruiken. Hoewel ook koelpasta slecht geleidt, is de geleiding toch een stuk beter dan met zo'n thermal pad. Het is trouwens niet aan te raden om veel koelpasta te gebruiken, op een Barton moet je ongeveer een rijstkorreltje uitsmeren.

Verwijderd

Gooi gewoon je oude erop.. Haal bij die boxed die zooi eronder vandaan en smijt hem in een hoek..altijd handig..

En btw..2 x een koeler plaatsen kost echt maar heel weinig pasta. 2x een mini drupje..dat heb je vast wel. Beetje onzin topic verder..veel te simpel en veel te weinig zelf nagedacht.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, ik sluit me bij bovenstaande berichten aan.. Het blijft gewoon een kwestie van proberen. Volgens de specificaties zou die spire goed genoeg moeten zijn.. (maar dat geld ook voor de boxed koeler natuurlijk).

En over die koelpasta: Ook al heb je maar een kleine tube, dan nog kun je daar best wel een aantal procs mee behandelen.. Koelpasta moet je namelijk heel erg dun aanbrengen.. Een druppel op de core is al genoeg, en vaak zelfs nog te veel..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.