[Win98 SE]VIA IDE busmaster drivers geven fout *

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 20:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik heb voor mp3's een oude super socket 7 moederbord met een AMD K6-2 266.
Deze machine werkte goed tot ik last kreeg van een virus. Als gevolg daarvan moest ik alles opnieuw installeren, en nu krijg ik wat ik ook probeer, de IDE driver niet goed geïstalleerd.
Het betreft een moederbord met een VIA MPV chipset. Het ging fout toen ik de via 4-in-1 drivers installeerde. Sinds die tijd gaan de primaire en secundaire controller over hun nek en geven een uitroepteken in het apparaat beheer.
Ik heb alle drivers al geprobeerd, maar kan niet de bron vinden. Wie kan mij helpen???

ow ja, sorrie... het betreft windows 98 second edition Nederland

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 08-01-2004 16:34 . Reden: was os vergeten te vermelden... ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Welk OS :?

Zie Windows Operated Systems - Policy

[edit]
titel fix :)

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 08-01-2004 16:42 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk moederbord heb je en heb je al op de site van die fabrikant al gekeken naar handleidingen en bios updates :?

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 08-01-2004 16:44 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik dacht dat die oude borden geen 4-in-1 driver nodig hadden (weet niet zeker). Welke 4-in-1 heb je gebruikt? Die nieuwere zijn niet geschikt voor 98se en later vroeger (althans het wordt afgeraden op de via site).

[ Voor 4% gewijzigd door Mike Jarod op 08-01-2004 17:03 ]

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het is een DFI K6BV3+/66 moederbord met een VIA MPV chipset.
Ik heb, zoals in mijn openings post al stond, alle mogelijke drivers geprobeerd, dus ook die op de site van de fabrikant staan.

Ik heb de laatste 4-in-1 drivers geprobeerd, deze werken nog steeds onder win98se (zowel mijn vaste pc (MSI K7T turbo2) als mijn laptop draaien daar als een zonnetje mee).
Bij DFI heb ik losse IDE bus master drivers gevonden speciaal voor dit moederbord, maar deze lossen het probleem ook niet op.

[update]
Ik heb net windows opnieuw geïnstalleerd over de bestaande installatie heen (paardemiddel maar goed), en nu heeft hij weer de windows drivers, en nu werkt het wel weer goed...
Conclusie, gebruik geen via drivers voor deze chipset onder win98....
[/update]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
te vroeg gejuigd...
Ik zet DMA aan, en direct na een reboot weer een fout op de secundaire IDE controller...

ps. de schijven die erop aangesloten zitten zijn een Maxtor 30gieg en 40gieg, die verder probleemloos draaien...

Als ik de schijven loskoppel heb ik geen conflict meer....
Ik kan de eigenschappen van mijn harddisks niet meer opvragen, omdat ze niet meer vermeldt staan in het apparaat beheer...

[ Voor 30% gewijzigd door deepbass909 op 08-01-2004 21:53 ]

Pagina: 1