Lenco

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 11:03
Ik heb gisteravond na het inzien van het makro krantje een dvdset aangeschaft de DVD-3017 van lenco

Afbeeldingslocatie: http://www.lenco-audiovideo.com/img/normal/DVD-3017.jpg

5.1 channel dvd home theatre set, progressiv scan, Plays: DVD, CD, VCD, CD-R, CD-RW, J-PEG, DVD-R/RW, DVD+R/RW, MP3.
1 Passive Subwoofer, 5 x speakers, max output power 175 Watt, regiofree, full function remote control (48 key),
Coaxial-input (75 Ohm)

2rear achter doen het niet en de center is ook maar matig...
op de subwoofer zitten 3aansluitingen

1Front
2Rear
3Center/Subwoofer

Daar gaat gewoon een audio miniplug in en dan 2scart uitgangen (L/R) naar de dvd speler...

De boxen zelf moet je in de subwoofer zelf vastklemmen

Ik sluit alles aan hoe het moet volgens de afbeelding dan heb ik heel zwak geluid uit de center en front rear ruist alleen maar Audio menu staat goed alle boxen staan aan mode Dolby surround 5.1 geselecteerd...

Trek ik de center/subwoofer audioplug uit de subwoofer doen front/center het wel ineens heel hard maar nog steeds geen rear

Maar er staan ook geen namen op de boxjes gene met langste kabel ga ik vanuit Rear en de korste Center.
2gemiddelde kabels Front

Dan nog iets moet center over het algemeen niet harder als front gaan?

ta

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Speel je een muziek cd af met 5.1 ? Dat klinkt met zo'n setje zeer slecht. Je kan hem beter op stereo zetten dan. JVC en Pioneer hebben bijvoorbeeld All channels stereo en 5 channels stereo, dat klinkt wel aardig voor muziek, maar dolby surround voor muziek is geen goede keuze. Als je een film kijkt met Dolby Digital 5.1 kan je de center en achter boxen vaak qua volume wat instellen, dat al geprobeerd?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 11:03
Hehe is opgelost was idd audio cd en daarbij doet dolby het niet!

Gooi lotr 2 erin hoppa alles werkt alleen die center is nog steeds soft maarja hoor hem wel :)

blond blond :D

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Is er geen functie in de trant van "kanalen testen"? Dit is een ruis die steeds op een andere speaker te horen is. Hiermee kun je het volume van de kanalen instellen.
Kijk verder eens goed of de twee rears goed zijn aangesloten. Ik had eerder ook geen geluid uit me rears, maar toen bleek dat er een kabeltje loszat en dan kappen ze er ineens allebei mee (ik heb overigens niet zo'n set, dus het is afwachten of het bij jou het probleem is.)
Heb je verder al van speakers gewisseld, bijvoorbeel fronts als rear, of andere kabels gebruikt.
Kun je verder iets duidelijker uitleggen hoe je de dvd-speler hebt aangesloten op de sub?
En zoals Taro al zei: muziek klinkt naast enorm bagger :r ook vaak als stereo, omdat de opname gewoon in stereo is. Probeer het eens met een 5.1-DVD.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hij geeft geen DTS weer, en dit soort setjes zijn altijd wat "ruizerig" om het zo maar even te noemen :)

Voor een setje voor bij de pc of op je slaapkamer is het leuk, maar voor echt gebruik is het gewoon vaak net niet goed genoeg, maarja daar zal de prijs ook naar zijn.

GL ermee iig :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Mooi dat je er achter bent gekomen, maar dat de oplossing zó simpel is geeft wel te denken over de moeite die je hebt gedaan voor het starten van dit topic. Voortaan wat meer je best doen dus ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.