USB modem automatisch op COM3 ipv USB

Pagina: 1
Acties:

• reempje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb eeb computer waarop ik een USB modem heb aangesloten icm RVS-COM software maar hij wordt automatisch op COM3 gezet en ik kan nergens de poort wijzigen in USB. De snelheid is ook errrug langzaam (2,4 kbps). Wie weet hoe ik de juiste poort (USB in dit geval) instel. (Nogmaals, het kan niet bij de eigenschappen!)

Alvast bedankt.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
COM3 is volgens mij een virtuele compoort die door het modem zelf wordt aangemaakt. Je moet die poort zelf dan eens instellen op 115200 bps in Apparaatbeheer...

• reempje
Hey,
Dat heb ik reeds geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welk merk modem en moederbord praten we over :?

En USB modems maken meestal een virtuele com poort aan voor communicatie, dit vanwege backwards compability met FAX / Hyperterminal programma's :)

Daarnaast kan de snelheid afhankelijk zijn van je systeem aangezien een USB modem zwaar leunt op je processor en als die niet al te krachtig is kan je inderdaad merken in je verbindingssnelheid.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• reempje
Neh, dat is 't niet. Voorheen deed ie het prima maar er is een nieuwe harde schijf geplaatst en XP er nieuw opgezet. Merk modem weet ik niet precies maar de processor is 2,4 GH en plentie RAM. Het moet ergens in de instellingen zitten volgens mij. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? :?