Newsbin pakt bij mij bijna alles van de server van Astraweb en dat terwijl ik ook de chelloservers in de lijst heb staan. Is het mogelijk om iets in te stellen zodat ie wat meer van chello pakt? Die zijn namelijk sneller en het zijn geen pre paid servers zoals mijn Astraweb. Ik weet dat chello last heeft van incompletes maar zoveel kan nooit.
Even een vraagje
als je headers ophaalt, doe je dat dan met meerdere servers tegelijk?
dus ik bedoel ermee dat je meerdere servers hebt aangevinkt waaronder ook een astraweb server en chello servers.
zoja, vink gewoon astraweb uit en vink alleen een chello server aan
Persoonlijk zou ik echt alleen in het uiterste geval met newsbin werken met een astraweb account.
Ik zou als ik jou was bijvoorbeeld xnews downloaden en dan via xpat searchen, want als je headers ophaalt via newsbin in combinatie met astraweb ben je wel wat tijd kwijt.
als je headers ophaalt, doe je dat dan met meerdere servers tegelijk?
dus ik bedoel ermee dat je meerdere servers hebt aangevinkt waaronder ook een astraweb server en chello servers.
zoja, vink gewoon astraweb uit en vink alleen een chello server aan
Persoonlijk zou ik echt alleen in het uiterste geval met newsbin werken met een astraweb account.
Ik zou als ik jou was bijvoorbeeld xnews downloaden en dan via xpat searchen, want als je headers ophaalt via newsbin in combinatie met astraweb ben je wel wat tijd kwijt.
Je chello server bovenaan zetten..Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:15:
Newsbin pakt bij mij bijna alles van de server van Astraweb en dat terwijl ik ook de chelloservers in de lijst heb staan. Is het mogelijk om iets in te stellen zodat ie wat meer van chello pakt? Die zijn namelijk sneller en het zijn geen pre paid servers zoals mijn Astraweb. Ik weet dat chello last heeft van incompletes maar zoveel kan nooit.
gewoon met het sleur en pleur principe
Newsbin neemt altijd de bovenste server om van te downloaden, en wat niet compleet is op die server daarvan haalt ie de missende segmenten op van de volgende server (als die daar wel op staan)
Vanaf newsbin 4.3 pakt ie de volgende servers ook mee om van te downloaden als het aantal connecties vol is..
Dus bijv. newszilla kan maar 3 connecties aan. En open ik dan 6 connecties dan gaan er 3 naar newszilla en de andere 3 gaan vanaf mijn 2e server in de lijst.
in 4.2 werkt dat zo nog niet volgens mij.
ik geloof dat als je ook instelde dat je aan een datalimiet zit bij astraweb dat ie dan altijd zoveel mogelijk van je andere servers probeert te downloaden, denk dat daar wel meer over te vinden is in de documentatie van nbin.
misschien is een xpat-compatible programma misschien wel handiger als eerder vermeld?
misschien is een xpat-compatible programma misschien wel handiger als eerder vermeld?