Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf wat op zoek naar een mp3 speler tot 300 euro waarbij ik nog wat zit te twijfelen tussen de verschillende opties (cd/microdrive/hd/flash). Een van de goedkopere HD spelers die ik tegenkwam is de volgende. Andere mogelijkheden zijn de iRiver iGP-100, iMP-550 en Xclef HD500 maar daar ben ik dus nog niet uit. Ik heb hiervoor een mp3cdspeler gehad (Dioneer DCP-200, helaas overleden) en was daar tevreden mee, maar als het formaat kleiner kan en er veel opslagruimte in zit wil ik daarvoor wel wat meer uitgeven.

Afbeeldingslocatie: http://mp3.direqt.nl/site/image_database/arcGMINI120-3.jpg

(gejat van http://mp3.direqt.nl/ )
Archos Gmini 120

Met de Archos Gmini 120 heeft u altijd al uw favoriete muziek bij de hand. Door de ongelooflijke 20GB opslagcapaciteit kunt u gemakkelijk uw hele muziekcollectie opslaan en overal mee naartoe nemen. Op de speler is ruimte voor meer dan 5000 MP3 tracks, dat is meer dan 330 audio CD's! Verder is deze speler Plug & Play in de nieuwe Windows versies. Dit betekend dat u geen extra software hoeft de installeren. U plugt de speler simpelweg in via de USB poort en uw PC herkent hem direct als extra harde schijf. U kunt dan simpel de juiste bestanden selecteren en verslepen in de Windows verkenner. Binnen een paar minuten kunt u dus aan de slag! Zo wordt het erg makkelijk om de speler niet alleen thuis te gebruiken, maar ook op het werk, of bij vrienden en kennissen. Dit maakt het uitwisselen van MP3's, digitale foto's en andere bestanden de simpelste zaak van de wereld.

De navigatie is zeer overzichtelijk en eenvoudig. Het grote verlichte scherm geeft duidelijk alle informatie over de MP3 muziek, zoals de naam van de artiest en de song. Via pictogrammen kunt u gemakkelijk tussen de functies van de speler navigeren. U kunt zoeken op songs, titel, artiest, genre of de files in mappen indelen. Het is zelfs mogelijk bestanden te verplaatsen en te verwijderen of mappen aan te maken op de speler zelf!

De Gmini 120 is ook te gebruiken als externe harde schijf. U kunt nu alle soorten bestanden, zoals foto's en films, gemakkelijk overal mee naartoe nemen! Via de Compact Flash reader is het ook mogelijk geheugenkaarten uit te lezen, zonder tussenkomst van de computer.

Ondanks de grote opslagcapaciteit en de vele mogelijkheden is de speler zeer compact gebleven. Met afmetingen van 113 x 78 x 26 mm is hij een stuk kleiner dan de meeste concurrenten. Met de ingebouwde oplaadbare Li-Ion accu haalt de speler een zeer goede 10 uur speelduur. De accu kunnen in de speler worden opgeladen met de meegeleverde adapter!

Reviews

Zijn vrij moeilijk (onmogelijk?) te vinden, ik heb wel wat kortere reviews van klanten gevonden waaruit de volgende punten naar voor kwamen:

+ goedkoop
+ 'veel' ruimte (20 GB)
+ bruikbaar als externe HD in Windows en MacOS
+ handige interface (icoontjes)
+ browst handig (via bijv. directory)
+ goede anti-shock
+ mooi geluid
+ speelt MP3 en WMA
+ heeft resume
+ stille HD

batterij gaat ongeveer 8 uur mee

- extra features als FM-tuner, Line-in recording en Compact Flash reader kosten extra geld
- koptelefoon zit niet lekker
- standaard geen AB
- WMA support tot hoogstens 128 kbps
- kan niet makkelijk bij batterijen
(- speler werkt niet goed)
Opvallend is dat de speler in meerdere reviews niet goed werkt ('freezed' zomaar of werkt niet meteen na opladen). Kans is natuurlijk groot dat mensen met negatieve ervaringen daar eerder wat over zullen posten, maar het is misschien toch een aandachtspunt.

Ook geeft iemand aan dat hij deze speler minder goed vind dan de voorganger de Archos Jukebox Recorder 20 (heeft ongeveer dezelfde specs).

Prijs
De laagste prijs in de pricewatch is op dit moment 269 euro (www.coolelectronics.nl)

Het lijkt dus een vrij simpele speler voor een lage prijs. WMA gebruik ik toch niet, afstandsbediening is zeker geen must bij zo'n klein apparaat en een koptelefoon is vervangbaar. Dit is dus ongeveer wat ik zoek, ik vroeg me alleen af (door het lage aantal reviews dat te vinden is) of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit apparaat en deze misschien kunnen vergelijken met de Xclef HD500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draztic
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb er geen ervaring mee, maar zit er ook aan te denken hem te kopen.

Bij deze dus een bump..

*bump*

[EDIT] Nou iemand moet de eerste zijn...
Ik denk dat ik hem maar gewoon bestel, ik laat mijn ervaringen tzt wel weten.
De compact flash mogelijkheid geeft hierbij voor mij de doorslag, nu maar hopen dat de kwaliteit niet tegenvalt, want ik heb nogal eens rare verhalen over archos producten gehoord :/

[ Voor 59% gewijzigd door draztic op 11-02-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit. Als ik geen Zen NX had gekocht, had ik deze zeker overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lukt het niet om de Flash kaart reader te gebruiken. Je hebt daar een plug-in voor nodig. Maar op handleiding kleefde een sicker met daarop : SPECIAL OFFER PHOTO WALLET AND RECORDING PLUG-INS PRELOADED. Als ik echter een Compact Flash kaart inplug krijg ik de boodschap : application not installed, On sale from www.archos.com.
Op de wegsite moet je dan het serienummer van je toestel en de produktcode ingeven. Het ene staat achteraan het toestel en het andere kan je vinden in de systeemfolder. Echter : steeds opnieuw blijkt het serienummer INVALID te zijn, terwijl ik het met de meeste zorg het ingevuld. De technische dienst van Archos reageer totaal niet op vragen via e-mail.
Weet iemand wat het probleem is? En hoe het kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
als ik jou was zou ik eens naar de opvolger ervan kijken, wordt vanaf hier ook besproken

[ Voor 8% gewijzigd door CeeDeeS op 23-02-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem, en was er heel erg blij mee... Ik heb hem in New York gekocht voor omgerekend zo'n 200 eurotjes, aangezien hij in Nederland toch een stukje duurder.
Spelen gaat goed, alle opties zijn duidelijk, opnemen en foto's bekijken zijn handige extra opties (gratis trouwens tegenwoordig, als ze nog niet op het toestel zitten, kun je het gewoon downloaden)

Maar sinds kort zijn de lettertjes bij mij onduidelijk, en na een tijd liet 'ie ze zelfs helemaal niet meer zien. De helpdesk reageerde niet via email, en via telefoon verwijzen ze me naar een ander emailadres, maar daar reageren ze nu ook niet... (anderhalve week gewacht al)

Er komen trouwens wel heel vaak updates uit voor de firmware, en volgens mij zijn die freezeproblemen ondertussen dan ook over bij de meesten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hm ook...en hij bevalt me erg goed...alleen jammer dat er blijkbaar wel een AV-out op zit, maar niet wordt gebruikt als zodanig. Het utlieme wat ik nu dus mis is het direkt bekijken van de foto's via de video-input op bv je tv

verder toppie apparaat..zeker met de hoeveelheid pics die ik gemaakt heb afgelopen week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens nog steeds niets gehoord van die helpdesk... na ongeveer een maand met problemen zitten al weer. Bij de Nederlandse helpdesk kunnen ze me niet helpen en kunnen ze me alleen maar doorsturen naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 10:45:
Heb trouwens nog steeds niets gehoord van die helpdesk... na ongeveer een maand met problemen zitten al weer. Bij de Nederlandse helpdesk kunnen ze me niet helpen en kunnen ze me alleen maar doorsturen naar Frankrijk.
Vervelend, maar is een helaas een bekend probleem die Archos helpdesk. Wil zelf ook een Archos speler (gmini 220) aan gaan schaffen en probeer hem maar bij een betrouwbare winkel te kopen, want dan kan ik daar tenminste nog terrecht mocht iets niet goed werken.
Maar waarom wil de Nederlandse helpdesk eigenlijk niet helpen? Kun je niet gewoon blijven bellen, tot ze er een beetje gek van worden. Natuurlijk wel netjes blijven aan de telefoon, maar ze kunnen je toch niet af blijven schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 15 april 2004 @ 16:16:
[...]
Vervelend, maar is een helaas een bekend probleem die Archos helpdesk. Wil zelf ook een Archos speler (gmini 220) aan gaan schaffen en probeer hem maar bij een betrouwbare winkel te kopen, want dan kan ik daar tenminste nog terrecht mocht iets niet goed werken.
Maar waarom wil de Nederlandse helpdesk eigenlijk niet helpen? Kun je niet gewoon blijven bellen, tot ze er een beetje gek van worden. Natuurlijk wel netjes blijven aan de telefoon, maar ze kunnen je toch niet af blijven schepen.
Nouja, het is een hardwarematig probleem, en daar weten ze blijkbaar niks van. Dus moet ik bij die Franse (technische) helpdesk zijn...
Toen ik vandaag belde kwamen ze met het idee om die helpdesk mailtjes te blijven sturen totdat ze wel moesten gaan beantwoorden... ben benieuwd. :P.

Anders ga ik wel gewoon naar de winkel, alhoewel het me dan waarschijnlijk wel veel meer gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Waslijn schreef op 15 april 2004 @ 16:16:
[...]
[...]
Ik heb aan mijn favo computerwinkel (ASCI Technologies) gevraagd of ze een Gmini 220 voor me konden bestellen, en dat konden ze wel. Was nog steeds best goedkoop (E331). Vind het toch fijner als je een winkel hebt waar je even naartoe kunt fietsen.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slein schreef op 15 april 2004 @ 16:41:
[...]

Ik heb aan mijn favo computerwinkel (ASCI Technologies) gevraagd of ze een Gmini 220 voor me konden bestellen, en dat konden ze wel. Was nog steeds best goedkoop (E331). Vind het toch fijner als je een winkel hebt waar je even naartoe kunt fietsen.
Ja, ik denk dat ik het volgende keer ook gewoon op die manier ga aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben nu eindelijk gereageerd! :). Moest nog even wat informatie geven. Nu hoop ik dat ze snel terugmailen en ik het hun kan gaan opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ze eenmaal begonnen reageren is he best snel gegaan! Heb nu gewoon zonder problemen een vervangende mp3 speler gratis gekregen vanuit Frankrijk met m'n US Only-garantie. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi
heb de archos 120sp nu maandje werkt perfect

enigste probleem wat ik ermee heb is waneer heb aansluit op usb2.0
usb1.1 geen probleem winXp en met de verkenner
ffies wachten om 20gb vol te krijgen
maar das ook gelukt

en wat betreft de archos help is inderdaad wat pover
vrij korte antwoorden
heeft u wel de driver van geinstalleerd van uw moederbord
8)7
en mn moederbord-helpdesk zei
neem een exteren usb hub met eigen stroom
O-)
ja iemand nog een idee
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de nieuwe updates erop gezet, maar sindsdien heb ik wat problemen:

* De Gmini stopt ermee als ik een muziekmap in wil (niet alle mappen, maar slechts 1)
* Hij is traag
* Geeft soms de verkeerde id3 tag bij het nummer

Kent iemand deze problemen en weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 18:48:
Ik heb gister de nieuwe updates erop gezet, maar sindsdien heb ik wat problemen:

* De Gmini stopt ermee als ik een muziekmap in wil (niet alle mappen, maar slechts 1)
* Hij is traag
* Geeft soms de verkeerde id3 tag bij het nummer

Kent iemand deze problemen en weet iemand een oplossing hiervoor?
Hmm... helemaal geen problemen mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even onder een ander account (was pass kwijt van dit account bij voorgaande post)
Na melding van voorgaan probleem, Gmini 120 geformatteerd en was geen enkel probleem meer. TOT ik vandaag aan de directory die de voorgaande keer ook problemen gaf, vandaag 12 nummers toevoegde. Nu knalt ie er gewoon weer uit.
Wellicht kan de gmini geen grotere directory's aan. (Nu ca. 400 nummers.)

Mariska
Pagina: 1