Toon posts:

Maxtor 120 GB SATA en normale HD (IDE?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe SATA harddisk op een moederbord Asus A7N8X geinstalleerd met vier partities en windows XP nu wil ik m'n oude harddisk erbij plaatsen op een normale IDE kabel waar trouwens ook een DVD speler opzit (master of slave, maakt niet uit) maar nu start windows XP niet meer op telkens krijg ik het scherm in (normaal opstarten of veilige modus) maar waarvoor ik ook kies hij reboot vervolgens weer. Niet zo leuk dus. Helpie

Maggie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nog welkom op GoT.

We kunnen hier niet veel mee.
post eerst eens de specs van je machine, dan kunnen we wat meer zeggen over dit probleem

Heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd in deze configuratie? op welke schijf heb je XP staan en staat deze ook als primairy boot device in de bios?

Het gebruik van punten en hoofdletters vermakkelijkt trouwens het lezen van je post.

Verwijderd

• Heb je al je bootsequence gecheckt in je BIOS?
• Van welke hdd wil je booten?
• Wat zijn je overige specs?
• Wat heb je zelf al geprobeerd?

etc etc :)

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 17:37
Kijk inderdaad naar je Bios settings. Zet first boot op SCSI, zodat hij eerst de SATA schijf ziet, mits die op sata is aangesloten.

COTE!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

ik denk niet dat dit gaat werken aangezien je een "oude" hdd (met complete configuratie van je andere pc) wil laten booten op een compleet nieuw systeem.

maar misschien heb je geluk.