Router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:00

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Internet direct naar mijn laptop werkt prima.
Nu probeer ik de router (edimax) in te stellen via mijn laptop, gewoon quick installation. Dus ook het MAC-adres van de laptop ingevuld.

Het probleem is dus dat ik zo het internet niet aan de praat krijg.
Hoe kan ik dit oplossen?

BTW. Het internet is van chello.

Verwijderd

Denk je dat wij de overgebleven hoop aan informatie zelf kunnen fantaseren :? Geef eens een volledig overzicht van de instellingen in de router en leg duidelijk uit wat er niet werkt. "aan de praat krijgen" zegt totaal niets.

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 16:03

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Ik heb nu helaas niet veel tijd, maar in de router moet je het MAC adres clonen, van je laptop netwerkkaart. Ik gebruik zelf de br 6401+ dacht ik. om het mac adres te zien, START > uitvoeren > cmd > ipconfig /all

het fysiek adres is het mac adres. zet dit mac adres dus in je router :) succes

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

DeathTrail schreef op 08 januari 2004 @ 16:44:
Ik heb nu helaas niet veel tijd, maar in de router moet je het MAC adres clonen, van je laptop netwerkkaart. Ik gebruik zelf de br 6401+ dacht ik. om het mac adres te zien, START > uitvoeren > cmd > ipconfig /all

het fysiek adres is het mac adres. zet dit mac adres dus in je router :) succes
idd, zo zou ik het ook doen en zoals airpower al aangeeft, die heeft het ook zo gedaan.

Misschien stom ideetje hoor, maar de stekker van de router zit toch wel in het stopcontact he? :9
/edit ja dus anders had je het mac adres niet in kunnen vullen |:(

[ Voor 7% gewijzigd door nowell op 08-01-2004 16:50 ]

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:00

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:36:
Denk je dat wij de overgebleven hoop aan informatie zelf kunnen fantaseren :? Geef eens een volledig overzicht van de instellingen in de router en leg duidelijk uit wat er niet werkt. "aan de praat krijgen" zegt totaal niets.
Gewoon standaardinstellingen.

Ik zou niet weten welke instellingen ik zou moeten veranderen, het lijkt mij daarom het handigst dat jullie aangeven hoe het ingesteld moet worden.

Verwijderd

Maybe een hint, maak bv een screenshot ofzo. Als je meer informatie geeft is het ook makkelijker te behandelen.
Je hoeft btw geen mac adres in te vullen om te communiceren met de router. De juiste ip instellingen of DHCP moet ook werken.

Verwijderd

Hoe zouden wij dan moeten weten hoe alles specifiek in die router ingesteld moet worden :? Ga eens op zoek naar een handleiding, vaak staan voor bekende providers instellingen op een rijtje.
Pagina: 1