Toon posts:

Dualboot BEOS en Win98 SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik heb BEOS 5 besteld en wil 'm graag naast Windows 98 SE gaan draaien als dualboot systeem.

Kan dit, en hoe kan ik dit het beste aanpakken?

TNX

• TheWezz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 15:58
Moet kunnen. Ik heb het ooit met een vorige versie van BEOS draaiende gehad (die combo). Volgens mij heeft BEOS z'n eigen bootloader. Komt vanzelf wel goed...

TheWezz

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord TheWezz!

Hoe zou ik te werk moeten gaan dan denk je?

Gewoon BEOS installeren als Windows 98 er al op draait? Booten vanaf floppy? Of vanuit Windows te installeren? Ik neem aan dat de Pro-versie wel een aparte partitie nodig heeft? Moet deze partitie nog ergens anders aan voldoen (schijfruimte oid)?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

Als je BeOS hebt geinstalleerd, kan je onder de "start"knop kiezen voor Installer. Hiermee kan je een eigen partitie aanmaken voor BeOS. Je kan dan meteen een bootloader installeren.

Het maakt niet uit wat voor bestandssysteem het is (FAT, FAT32, NTFS, enz), want dat kan hij allemaal converteren naar het BeOS bestandssysteem.

suc6

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

bij BeOS in de Terminal bootman intypen om Bootman(ager) te starten

Join TeamBVD!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reakties! :)

Mijn vraag is alleen heel praktisch over de installatie. Ik heb Windows al draaien. Kan ik nu gewoon een install starten van BEOS?

Hoe gaat dat dan in z'n werk? Iemand ervaring?

Ik weet dat het met NT, win2k en Linux heel goed gaat als je windows al hebt draaien. Wat kan ik verw88 met BEOS?

Hoop dat ik m'n vraag nu duidelijk gesteld heb :?
Pagina: 1