Toon posts:

Wat is de beste CD-brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Weet iemand toevallig welke brander het beste is als het gaat om IDE en 8x4x32?

Ikzelf zat te denken aan Plextor 8432, HP 9100i of Sony 8x4x32.

Kan iemand mij toevallig de goede en slechte punten duidelijk maken?

De branders moeten IDE zijn.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou, doe jezelf een lol; voordat hier weer een Plextor/Yamaha/HP/Philips-oorlog losbreekt, zoek ff met de Search-functie naar gelijksoortige threads...
Dank u.
Kaj.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Plextor en yamaha.
Yamaha is iets goedkoper (en persoonlijk vind ik yamaha beter) maar das mijn mening en ik wil hier geen oorlog veroorzaken :)
Maar 1 ding staat vast: een goede brander is scsi !!!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Koop een TEAC als je die nog kan vinden, ultra ok bij audio verder ook ok. Hellas voor u ScSi maar er zat ooit zo'n kaartje bij.

no comment

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb zelf een Teac.
En zoeken kan hier-> http://gathering.tweakers.net/cgi-bin/search.cgi?action=intro Ik vond 50 min of meer relevante topics met beste branders als zoekargument, zoekende in Hardware Algemeen.
Kaj.

Verwijderd

waarom is een goeie brander SCSI ?

het enige argument dat ik kan vinden is minder CPU belasting..

cpu kracht heb ik toch zat met een dual 560 in win2k.

maargoed. dit is dus wel een relevant onderwerp. ik wil ook wel eens weten welke writer nou het beste is, aangezien ik volgende week 640 piek ga uitgeven voor die plextor IDE writer

moet ik wel een goeie koop aan doen :)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Grote voordeel van SCSI is ook dat je er meer dingen naast kunt doe ipv te wachten.
Ik heb een SCSI-schijf puur voor de brander, daar komen de te fikken files op, en ik zet de keizer aan het werk, waarna ik met PSP of Homesite ga zitten klooien. Dat moet ik niet proberen met een IDE-combi...
Kaj.

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony CRX100E en ben er wel tevreden over.

Een ding is wel zeker dat HP en Sony nooit 80 min. zullen ondersteunen (Zelfde loopwerk, beide van Sony).
Als je dus 80 min. wilt branden dan moet je dus NOOIT voor deze branders keizen.

vrnd grt,
SpiriT

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb zelf alleen ervaring met de Plextor 4x12 SCSI en da's een verrekte goed ding moet ik zeggen.
Uit de ervaring die ik met mijn plextor heb kan ik alleen maar zeggen dat ik Plextor een geod merk vind.
Vrienden van me hebben allebij een philips IDE geval en die klagen regelmatig over verkeerd gebrande cd's
OK, heb ik ook wel gehad maar dan kwam het wel duidelijk door mijzelf dat de cd's mislukt waren.

Het voordeel van SCSI is dat je een opdracht geeft om te branden en verder gaat alles via de SCSI bus zonder tussenkomst van de processor.(HD, een keer langs de processor en dan verder alles direct naar de brander)
Bij IDE gaat alle datatransfer van de HD naar de processor naar de brander, vervolgens gaat het van de barander weer naar de processor om te checken of alles goed gebrand is en dan pas kan de volgende reeks data van de HD naar de processor (en daarna weer de brander) worden gestuurd.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

oe het voordeel van scsi is dat je niet hoeft te wachten! WTF 10 min wachten big fucking deal. een (goeie) scsi controller kost klauwen met geld (fl600 ofzo)

er zijn dus mensen die blijkbaar er errrug veel geld voor over hebben om 10 minuten eerder een spelletje te doen

stelletje freaks!

Verwijderd

De hele vraag is wat je ermee wil en er is 1 ding als je geld heb investeer dan in allemaal SCSI devices. Waarom zou ik nooit een IDE device in een server stoppen?? Voor de betrouwbaarheid. IDE-RAID is een leuke oplossing maar als ik naar alle RAID en HOT-Swappable configuraties kijk is dat toch wel ff een stukkie beter. Wil je een goedkopere brander koop dan een Goede Plextor of Yamaha ofzo in IDE uitvoering. Daarmee heb je weinig problemen maar wanneer je betrouwbaarheid snelheid en flexibiliteit wil moet je niet zeuren dat SCSI duur is. Overigens, ja je hebt hier te maken met een stelletjes freaks....

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:27

ChUcKiE

Dus........

Ten eerste, HP doet wel 80 minuten!!! gewoon met firmware upgrade als het echt noodzakelijk is, in alle tests staat dat ze 80 minuten aankunnen (hp/spony geeft 74 minuten max op d8 ik). Zelfs met mijn HP 7100I nooit problemen met 80 minuten CD's!

Trouwens zoek eens op: SCSI brander en dan op best SCSI brander van Vork. Daar staat een leuk setje van 850,--, teweten TEAC 8*20 SCSI, Teac 32speed CDROM SCSI en ADAPtec 2904 PCI SCSI kaartje!! Lijkt me opzich leuke combinatie, die ik binnenkort maar een sga aanschaffen (dan maar geen rewriten >:))

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

heb zelf 2 aparte "pc's" om te branden :)

precies dezelfde opstellingen namelijk

p166
64mb pc66 ram
2 mb video
1.2 Gb hd
3com kaartje,
ide brander (8 speed)
20x cd-rom
win95

kosten 1200,- per pc <waarvan duurste onderdeel brander !! :(>

voordeel : niet wachten want aparte pc
nadeel : "ietje" duurder

Verwijderd

teac komt ook uit veel testen als de beste brander. Alleen jammer van raw writing. zeer weinig storingen. Na eerst een 55s , 56s en nu 58s te hebben ga ik van teac na plextor ( alleen vanwege raw writing ). En dat doe ik NIET graag want ze branden zo verschrikkelijk lekker......

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Tering wat blijven die branders duur :(
Pagina: 1