Toon posts:

[FreeBSD]Steam CS server welke specificaties.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op steampowered gekeken maar daar zie je alleen de specs voor het spelen van Steam maar kan iemand ongeveer een schatting geven wat ongeveer de minimale specs zijn.

Ik heb zelf een ouwe Celeron 333 staan op een 440BX moederbord met 192 Mb geheugen maar dit zal met Steam denk ik niet meer werken.
Overigens zitten er wel 3Com nic`s in.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

CS op een celly 333 gaat denk ik voor een paar spelers nog wel maar ik denk niet dat je er meer dan 5-6 op kwijt kunt.

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 08 januari 2004 @ 16:46:
CS op een celly 333 gaat denk ik voor een paar spelers nog wel maar ik denk niet dat je er meer dan 5-6 op kwijt kunt.
Ok dan houd het op, dan moet het maar een andere functie vervullen :(

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Verwijderd

Ik denk dat er maar 1 manier is om dit uit te vinden (naast de search gebruiken, want het is al eerder langsgeweest): Testen. Iedere hardware en software configuratie reageert anders, dus we kunnen eigenlijk niet inschatten hoe hij er op gaat reageren.

Een ruwe schatting van 5-6 mensen is niet verkeerd, want een Celeron 333 is gewoon weinig eigenlijk :)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 11:33
De clanserver van Nerds With Guns waar ik vroeger supervaak te vinden was op een P3 600 bak met een dikke reep geheugen (1gb). Daar konden 12 man goed op spelen. Maarjah, met Steam... en al die foefjes en truckjes is de algemene load van een server wat toegenomen volgensmij dus je komt snel uit op een 800meg bak ofzo voor 14 man ofzo. De NWG server draaide altijd op FreeBSD.
Zon slome Celly is denk ik te weinig voor een pub. Ik weet niet wat je van plan ben, met een pub of priv en wat je target is qua hoeveel man. Als je voor 14 a 16 man wil draaien ben je dat al vrij snel kwijt. Op lan draait mijn 1.2ghz bakkie het allemaal flex als je rond de 24 man zit maarjah. Dat zijn niet bepaald de plannen die je hebt denk ik want als je voorstelt een Celly 333 te gaan gebruiken neem ik aan dat je niet uitgaat van grote getallen gamers.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het klopt idd. dat het geen snel apparaat meer is, en vooral met Steam.
Ik wou deze pc op een LAN als server gebruiken, maar 6 man is toch net iets te weinig tijd voor een AMD moederbord dus want de rest heb ik hier wel liggen.
Dan maak ik er wel een Domeincontroller+IRC server van

Verwijderd

En je hebt ook nog eens mazzel dat de steam binaries nog niet helemaal optimezed zijn voor intel :*) (aldus mailing list van valve)

Ik zelf heb een dual 2.6 met 2 gb intern staan.

10 a 12 servers van 12 tot 14 man is de max...

Veel te weinig in vergelijking met CS1.5
Pagina: 1