Toon posts:

poortmappen met aldi medion router

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort de medion wlan router van de aldi aangesloten. Alles werkt behalve dat ik nu achter een firewall zit.(wat ik niet wil)

Ik heb al veel gelezen over portmapping, maar snap hier niet echt veel van 8)7 . Het enige dat ik wil is weer normaal met direct connect kunnen werken (dus in active mode)

Zou iemand mij heel simpel uit kunnen leggen hoe ik dit kan instellen? _/-\o_

PS ik heb een mxstream verbinding met speedtouch home modem. Voor als dit iets uitmaakt.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11

chromeeh

the Gnome

Wat je kunt doen is in de firewall functie van de router jezelf in de DMZ zetten, dat betekent dan dat je buiten de firewall omgaat, maar dat werkt beide kanten op.
In het boekje van je router staat vast wel wat over poort mappen en hier in de FaQ ook genoeg :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de handleiding gekeken om voor een dmz functie maar die heb ik niet kunnen vinden. (De handleiding is namelijk erg gebrekkig)

Verder heb ik ook die hele configuratie post doorgenomen, daar kon ik ook niks uit halen.

Ik lees overal dat je kan poort mappen met winroute of is dat alleen voor software firewalls?

Verwijderd

Hi Solace,

Al wat wijzer geworden.
Ik zit namelijk met dezelfde vragen.

Zodra de firewall geactiveerd wordt (nog geen regels) dan
kom ik er al niet doorheen.

Dus maar wat regels aanmaken
HTTP is poort 80

Ik heb alles in en out voor tcp op poort 80 gezet op accepteren
maar ook dit werkt niet om te kunnen blijven interneten.

Wie weet raad.

Jan

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In plaats van dit oude topic te kicken, zou ik je graag verzoeken om dit topic te gebruiken : Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2004) configuratietips

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.