Toon posts:

De rotte multiculturele staat

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl mijn draadloze muis en het opladen is en ik daar op wacht :) Heb ik iets over de multiculturele samenlevings staat geschreven:

Ten eerste mijn idee van wat een staat is: staatsvorming is het resultaat van de wil tot behoud of tot het creëren van belangen: individuele belangen die echter een doel na streven die of in het belang van de staat is, of het beste individuele belang kan dienen doormiddel van de staat.

Economie is maar een van deze doelen en niet, zoals er vandaag de dag wordt gedacht, het doel en middel van een staat. De bindende factoren van een staat zijn juist de individuele factoren, die het dichts bij het hart en de wil liggen. Een soldaat of burger zal niet zijn leven wagen voor de staat wanneer deze louter nog een economische bindende factor is, de afbrokkeling van een staat die niet het hart en de wil van zijn burgers vertegenwoordigd zal tijdens crises dagen in een stroomversnelling geraken en de staat vernietigen.

De afbrokkeling is een gevolg van de vervreemding, van de burger, van de staat, die de individuele belangen niet langer dient. Wanneer de staat deze belangen niet meer vertegenwoordigd zullen de mensen zich niet op hun plaats voelen en naar alternatieven zoeken; die een andere 'eenheid' schijnen te bieden. Hierdoor vervreemdend van de 'eenheid' die de staat behoort te zijn.

De verharding van de huidige maatschappij komt niet uit het niks, de verharding komt van de mensen die zich niet op hun plaats voelen omdat zij zich niet verbonden voelen met de staat en de doorbij behorende individuen. Het saamhorigheids gevoel en de daaruit vloeiende lage criminaliteit zijn hierom het sterkst in de kleine gemeenschappen, deze gemeenschappen voelen zich nog verbonden onderling. Doordat zij het minst te maken hebben gehad met een 'invasie' van andere gemeenschappen.

Wanneer echter een gezonde staat te maken krijgt met een toestroom van vreemde gemeenschappen, die het gevolg zijn van een economisch streven, zal die rap afbrokkelen in kleine zelf-gecentreerde-clusters die de verbondenheid verliezen met de natie en staat zelf. Een staat als IJsland wat zeer weinig te maken heeft gehad met grote toestromen van vreemde gemeenschappen heeft hierdoor nog een hechte gemeenschap, een gemeenschap die zich verbonden voelt, met als een gevolg dat de vervreemding van de samenleving geen bron heeft en het criminaliteit cijfer niet eens noemswaardig is.

Nederland echter is geen natie meer, Nederland is weliswaar ook niet gevormd als een één natie staat, toch was het de verbroedering, verbondenheid en het individueel belang van de provincies die dit land tot een eenheid en een één natie hebben gesmeed. Tegenwoordig is de Nederlandse staat echter verbrokkeld in tientallen gemeenschappen: de Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Indonesische, Nederlandse en ga zo maar door.

Hierdoor wordt er gezegd dat Nederland een multiculturele samenleving behoort te zijn en wordt er onder deze gedachte in combinatie met het idee dat de staat een economisch belang hoort te dienen een rotte staat gevormd, die bij een crisis uit een zal spatten.

Waar er na de eerste wereld oorlog nog het idee heerste dat Natie Staten de wereldvrede zouden behouden werd het idee van één natie per staat na de tweede wereld oorlog volkomen onbespreekbaar en langzaam aan vergeten, nationalisme is zelfs al zover verdrongen dat het alleen nog een voorgevormd idee oproept en mensen direct laat dicht slaan. Hierom zijn wij gedoemd om Europa weer in een gebeid van onlusten te veranderen wanneer de huidige gedachte van behoud van het multiculturalisme blijft hangen... als het al niet te laat is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:25 ]

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
Kortom: dicht die grenzen van europa, en het liefst de buitenlanders per direct het land uit?

(dat maak ik op uit je verhaal, zeg het me als ik verkeerd zit)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

André

Analytics dude

monkel schreef op 08 januari 2004 @ 15:47:
Kortom: dicht die grenzen van europa, en het liefst de buitenlanders per direct het land uit?

(dat maak ik op uit je verhaal, zeg het me als ik verkeerd zit)
Je zit verkeerd (volgens mij ;) ).

Wat ik er van begrijp is dat nederland niet één multiculturele staat is maar een verzameling van nietmulticulturele staten.

Zit best wel een kern van waarheid in moet ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door André op 08-01-2004 16:06 ]

Verwijderd

Ook al staan onze idee'en recht tegen over elkaar, heb ik bewondering voor de kracht van deze lap tekst.
Het is alleen allemaal zo simpel om de multi-culturele samenleving de schuld te geven.
Zelf heb ik geen hekel aan bijv. Marokkanen, ik heb een hekel aan mensen die zich asociaal gedragen en de boel verzieken, en als dit iemand uit een etnische minderheid is, then so be it...
Een argument dat vaak voor het dichtgooien-van-de-grenzen-en-iedereen-eruit-gedoe gegeven wordt, is dat Nederland vol zou zijn. Laat mij dit even onderuit halen.
Emigratie: 361.529 personen vertrokken;
Immigratie: 337.587 personen binnengekomen.
Cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS, 1995-2000)

En kijk nou eens naar landen als Japan en Singapore. Als je door woont, dan heb je volgens mij pas het recht om te zeggen dat je land dicht bevolkt is.
Vergelijk Nederland eens met China! In China wonen heel veel Chinezen (nee, goh, echt? Ja, serieus!), maar ze wonen bijna allemaal aan de kust. Een vergelijkbare situatie geld voor Nederland; we zeuren over een te veel groeiende Randstad, maar es n keertje bouwen in de Flevopolder, ho maar...
Het wordt tijd dat de Nederlands overheid de situatie eindelijk een keer onder ogen ziet. Ons land is te klein om op het gebied van voedsel volledig zelf voorzienend te zijn; iets wat men in Europa probeert te bereiken.
In landen met afmetingen als Frankrijk en Duitsland is dit mogelijk, maar in Nederland, nee...

Toen de Spanjaarden in het jaar 1??? de Republiek(de 1ste ter wereld wel te verstaan) binnen vielen, merkten ze dat Nederland bezaaid was met steden, en dat veel voedsel etc uit het buitenland kwam. Om deze rede is het de Spanjaarden nooit gelukt de noorderlijke gewesten in te nemen...

Nederland is vol? Ja, met onzinnige bureaucratische bestemmingsplannen!
Als we die bestemmingsplannen nu een zouden veranderen, hebben we zee'en van ruimte, maar we moeten natuurlijk niet doorschieten en de natuur de nek om draaien.
Behoorlijk pittig onderwerp...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:08:
Toen de Spanjaarden in het jaar 1??? de Republiek(de 1ste ter wereld wel te verstaan) binnen vielen, ...
Nee dus. Het Romeinse Rijk was, voordat het een Keizerrijk werd, een Republiek.

Waar zou George Lucas toch zijn ideëen van Star Wars vandaag hebben ;)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens graag even over het onderwerp, wat dus niet er overgaat dat nederland vol is of dat Nederland de eerste republiek was. Daarnaast wil ik nog even op Monkel reageren door te zeggen dat ik niet een verhaal schrijf zodat jij het verkeerd kan samenvatten in drie regels.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:08:
Het wordt tijd dat de Nederlands overheid de situatie eindelijk een keer onder ogen ziet. Ons land is te klein om op het gebied van voedsel volledig zelf voorzienend te zijn; iets wat men in Europa probeert te bereiken.
In landen met afmetingen als Frankrijk en Duitsland is dit mogelijk, maar in Nederland, nee...
Wat hebben afmetingen daar mee te maken? Het gaat om de verhouding personen per m2 landbouwgrond.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nederland is nooit een natie-staat geweest zoals bv. Frankrijk. Zelfs de Republiek was een zgn. Statenbond: een verzameling van 7 provinciën die bepaalde dingen (buitenlandse politiek, leger) gezamelijk doen, maar voor de rest hun eigen boontjes doppen en hun eigen wetten en regels hebben. Statenbonden bestaan tegenwoording niet meer, de EU is wat hetgene wat er tegenwoordig het dichts bij in de buurt komt.

Ook vroeger was er een toevloed van vreemden. Toen de Spanjaarden Antwerpen in de fik staken en de inquisitie eens flink huishield, vertrokken de meeste Joden naar Amsterdam. Voor Holland geen slechte zaak bleek achteraf.

Ik ben er van overtuigd dat de natie-staten zoals die eind 19de eeuw, begin 20ste eeuw zijn onstaan in Europa zullen verdwijnen. Europa zal "regionaliseren". Maar goed ook, want de natie-staten hebben 2 wereldoorlogen veroorzaakt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:19:
Jongens graag even over het onderwerp, wat dus niet er overgaat dat nederland vol is of dat Nederland de eerste republiek was. Daarnaast wil ik nog even op Monkel reageren door te zeggen dat ik niet een verhaal schrijf zodat jij het verkeerd kan samenvatten in drie regels.
Maar waarom schrijf je het dan wel eigenlijk? Best leuk opgeschreven hoor allemaal, maar waar wil je heen?
Ik heb t gelezen, en wat ik eruit begrijp is dat t gevoel van saamhorigheid dat bij een staat hoort afbrokkelt, vanwege de verschillende culturen die in een staat samenkomen. En dat zou dan botsen....of zoiets.
En nu? Wat is je stelling? Vind je dit erg? Vind je dat leuk?
help me......... :) want waarschijnlijk ligt t gewoon aan mij dat ik dit geen discussiemateriaal vind......

Verwijderd

Topicstarter
EXX schreef op 08 januari 2004 @ 16:37:
Nederland is nooit een natie-staat geweest zoals bv. Frankrijk. Zelfs de Republiek was een zgn. Statenbond: een verzameling van 7 provinciën die bepaalde dingen (buitenlandse politiek, leger) gezamelijk doen, maar voor de rest hun eigen boontjes doppen en hun eigen wetten en regels hebben.
Leuk dat je dit zegt wanneer ik heb getypt:
Nederland echter is geen natie meer, Nederland is weliswaar ook niet gevormd als een één natie staat, toch was het de verbroedering, verbondenheid en het individueel belang van de provincies die dit land tot een eenheid en een één natie hebben gesmeed.
Ik ben er van overtuigd dat de natie-staten zoals die eind 19de eeuw, begin 20ste eeuw zijn onstaan in Europa zullen verdwijnen. Europa zal "regionaliseren". Maar goed ook, want de natie-staten hebben 2 wereldoorlogen veroorzaakt.
Toen de 2ww oorlog begon was volgens de Duitsers de Duitste natie staat just niet compleet.

maar ach zal even een modje vragen of dit dicht kan, dan start ik vannavond wel een nieuwe met een uitgebreide beschrijving van waarop ik het lieft heb dat er gereageerd wordt.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:42:
Toen de 2ww oorlog begon was volgens de Duitsers de Duitste natie staat just niet compleet..
Ja, maar het was Hitlers idee van 1 Groot-Duitsland voor alle Duitsers die hem ertoe bracht Oostenrijk en Sudetenland te annexeren, en toen Polen (voormalig Oost-Pruisen) weer in te pikken. Het gevolg van het laatste was dan WO2.

De landkaart van Europa is altijd aan verandering onderhevig geweest. Er is geen reden waarom dat ineens op zou houden. IMHO zal bv. België de 22ste eeuw niet halen: Het is een van oorsprong kunstmatig gecreerde staat. Het zal uiteenvallen in een onafhankelijk Vlaanderen, een Europese hoofdstad Brussel (zoals Washington DC) en of een onafhankelijk Wallonië, of een bij Frankrijk gevoegd Wallonië.

Een ander voorbeeld is Joegoslavië. Na WO1 samengesteld door de overwinnaars als "beloning" aan Servië (dat aan de geallieerde zijde stond). SImpel gezegd: Je veegt wat regio's bij elkaar (Slovenië, Kroatië, Bosnië, Montenegro, Macedonnië en Servië) en maakt daar 1 land van, onder hoede van in dit geval Servïe. De geschiedenis leert dat dit op de lange duur uiteenvalt.

In Nederland gebeurt nu echter het ongekeerde. Je hebt 1 staat, bestaande uit 1 redelijk homogene bevolkingsgroep. Daar komen nu steeds meer groepen bij. Zolang die echter de normen/waarden/leefwijze van de oorspronkelijke bevolkingsgroep overnemen (en dat hoeft niet van vandaag op morgen), blijft de staat gewoon intact. Zeker in een democratie, waar iedereen zijn spreekbuis/uitlaatklep kan hebben, kan dat prima werken.

Verwijderd

Op verzoek van de Topicstarter gesloten: Hij zal een nieuw topic met stellingname, beargumentatie hiervan en aanzet tot discussie plaatsen. In dit topic mis ik een duidelijk onderwerp, waardoor de discussie niet gericht genoeg is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 16:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.