[proftpd] UserPassword

Pagina: 1
Acties:

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar de manier om een password te encrypten voor een UserPassword line in mijn proftpd.conf file.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar die lijken me niet echt logisch allemaal. (Dingen als htpassword, en een online-template, wat beweerd je pwd om te zetten in een encrypted-string.)

Lau

ps. tis geen operating system, dus ik dacht ik gooi het in dit forum :)

Lau

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
*schop*

Lau

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Zoiets http://www.castaglia.org/proftpd/contrib/ftpasswd.html ?

Hier werk ik altijd mijn paswoorden mee bij van proftpd.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
ja, zoiets... Alleen wil ik niet voor iedere ftp-user een shell user aan maken.
Hierdoor werk ik met UserAlias enzo, maar het blijkt niet te werken met een UserPassword line.

Iemand ervaring met dit probleem?

Lau

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Nou ik ben dat dus zelf even gaan proberen en het lijkt erop dat idd niet gaat werken, tenminste niet zoals jij dat wilt (even aangenomen dat niet alle users hetzelfde paswoord krijgen). Het schijnt tegenwoordig namelijk alleen te werken als je een paswoord voor een sysuser gaat hardcoden en niet meer voor de aliasen. Zie ook http://proftpd.linux.co.u...serguide/linked/x633.html .

Maar is het messchien niet een mogenlijkheid om met authuserfile en authgroupfile te werken om zo geen echte shell users aan te maken en toch verschillende wachtwoorden bij de verschillende users te krijgen.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
't is inderdaad een beetje een late reactie, maar Thanks! k heb ondertussen pureftpd op die server staan, en dat werkt ook prima :)

Lau

Pagina: 1