Toon posts:

[VBA (word)] add row van tabel..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de onderstaande code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Public Sub tabelaanpas()
  rijindex = 0
  nummer = ActiveDocument.Tables(3).Rows.Count
  pagina = 0
  hoogte = 0
  transport = 0
  rijindex = 1
  While (rijindex < nummer)
    hoogte = hoogte + PointsToCentimeters(ActiveDocument.Tables(3).Rows(rijindex).Height)
  '  transport = transport + ActiveDocument.Tables(3).Cell(rijnummer, 4).Range.Text
    If pagina = 0 Then
      If (hoogte > 11) Then
        ActiveDocument.Tables(3).Rows.Add (rijindex)
        ActiveDocument.Tables(3).Cell((rijindex + 1), 2).Range.Text = "Transportbedrag"

Maar op deze regel gaat het fout:

ActiveDocument.Tables(3).Rows.Add (rijindex)

Als ik echter (rijindex) weg laat geeft hij geen foutmelding maar het werkt ook niet.

Hoe kan ik het werkbaar maken dat hij een rij invoegt op dat plek ?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Simpelste oplossing: Start de macro-recoder, voer de acties uit die je wilt automatiseren, stop de macro-recorder en kijk naar de code die Word helemaal voor je in elkaar gedraaid heeft. Klaar is Kees!

Dan nu de moeilijke weg (jouw code debuggen... wat je dus eigenlijk zelf moet doen :X ). Laten we maar eens beginnen bij de gevleugelde uitspraak:
Maar op deze regel gaat het fout:
Wat gaat er fout, welke melding krijg je, heb je deze melding al opgezocht, enzovoorts. Zonder melding en zonder glazen bol (garage) wordt dit een gebed zonder einde.

Als ik zo naar de code kijk lijkt me op het eerste gezicht dat deze niet verschrikkelijk fout is, alhoewel er natuurlijk wel wat wonderbaarlijke dingen gebeuren.

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af wat het nut is van het statement rijindex = 0, aangezien je zonder gebruik te maken van die waarde een paar regels verder de variabele al de waarde 1 geeft. Verder vind ik de if pagina = 0 heel leuk, omdat pagina in het begin op 0 wordt geïnitialiseerd en daarna nooit meer verandert. Net zo nuttig dus als if NOT ("Henk" = "Mariëlle") then.

Mijn advies: post wat meer relevante informatie zoals foutmeldingen en eventueel nog wat meer relevante code, kijk eens goed naar wat je waar doet en waarom, en laat ons dan maar eens weten of je misschien het licht gezien hebt of dat we je nog verder kunnen helpen ;)

Good luck!

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
pagina wordt wel opgehoogd hoor maar dat valt uit het scherm..

En die rijindex die eerst 0 is en later 1 is geen fout.. gewoon overbodig..

het gaat alleen compleet mis op de Add.. om een regel in te voegen...
Gewoon .add gaat wel goed maar .add(rijindex) gaat fout..

Zodra je .add inklikt krijg je autoaanvul dat je tussen de haakjes de regel kan geven waarvoor hij moet worden ingevoegd... maar dit werkt later niet...

En foutmeldingen krijg ik niet duidelijk in word.. is gewoon poef..

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het enige wat je (weer) aangeeft is "Dit werkt niet" en "is gewoon poef".
Het enige dat wij kunnen zeggen is dan: "Er zit iets niet goed"

Als je een duidelijker antwoord wil, zul je met een duidelijker probleem moeten komen, een keer door je code heen moeten steppen of de documentatie van die functie er eens op naslaan. Zoeken op sites als google groups en MSDN schijnt ook wel eens te willen werken... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door OZ-Gump op 09-01-2004 10:13 ]

My personal website