A901HT VisionMaster Pro 450 heeft het begeven?

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:47
Gisteren wilde ik mijn pc aanzetten waarna ik direct opmerkte dat mijn monitor (A901HT VisionMaster Pro 450, 19 inch) raar deed. Hij gaf elke keer een tik als van het geluid van een overslaand vonkje (kortsluiting?). Niet dat ik nog geen eerdere problemen heb gehad (beeld versprong om de zoveel tijd wel eens, zie ook: A901HT VisionMaster Pro 450 doet vreemd/)

Punt is nu dat ik geen garantie meer heb en om 'm nu op te sturen naar IIyama in Oude Meer is volgens mij best wel prijzig (nog niet eens de eventuele reparatiekosten meegerekend). Met andere woorden, is mijn 19" bak aan vervanging toe of lijkt ie jullie te repareren voor een prikkie? Iemand misschien dezelfde problemen meegemaakt?

In geval van vervanging, welke (nieuwe) monitor raden jullie me aan?
4 voorwaarden:
- ben webdesigner, dus moet goed beeld hebben (scherpte/kleuren/hoge refreshrate op hoge resolutie (min 1600x1200))
- niet TE duur (200-300 euro max)
- plat beeld (flatscreen)
- Hij mag niet meer wegen dan 5 kilo ............. 8)

Iemand?

• osado
hm, niet bepaald veel reacties.........

Ok, ik ga dan alleen voor de laatste vraag: welke monitor is op dit moment het beste qua prijs-kwaliteitverhouding? Ik heb gezocht op tweakers en tomshardware, maar kan geen goede reviews vinden over de laatste CRT monitoren. Heeft iemand een link van een goede review?

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Niet te duur, plat beeld, rs minimaal 1600, max 5 kg??????

Vertel me aub als je deze monitor hebt gevinden, deze zal redelijk uniek zijn.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik heb exact dezelfde monitor. En ik heb behoorlijk veel CRT bakken gefixed. (er is vaak nog veel te fixen, zolang de beeldbuis nog heel is).

Dus breng je monitor naar een goede electronicaboer, en je bent het goedkoopst uit.

Want uit eigen ervaring kan ik je iets vertellen dat je al weet :? Dit zijn wel erg fijne monitoren. :) _/-\o_

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Klinkt het zelfde als bij mijn oude 19". Was een probleem in
het hoogspannings deel.(gaf na 4jaar de ziel)

Was niet rendabel om te repareren, de print met rep.kosten was
bijna net zo duur als mijn nieuwe monitor.
Heb nu weer een VMpro, de 454bk.
Vind hem helderder, en minder afwijkingen in de hoeken.
Was nog geen E300,-. Stuk beter als de fl1200,- vier jaar geleden.

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

Die van mij werkt nog steeds na al die jaren. Heb mezelf altijd voorgenomen een TFT te kopen als deze kapot gaat.. maar het gebeurt maar niet :P

• osado
Bosmonster schreef op 10 januari 2004 @ 00:54:
Die van mij werkt nog steeds na al die jaren. Heb mezelf altijd voorgenomen een TFT te kopen als deze kapot gaat.. maar het gebeurt maar niet :P
TFT is idd fijn, scheelt veel ruimte. Nadeel is dat zo nog te duur zijn en ik weet niet of er al TFT schermen zijn die kunnen tippen aan de CRT monitoren. Dit vanwege dat ik een goed scherp beeld nodig heb en goede kleuren voor mijn webdesign activiteiten.

Sprak gisteren iemand van de helpdesk van Paradigit en die zij dat een nieuwe waarschijnlijk rendabeler is dan een reparatie. Zal toch nog wel even navragen bij zo'n 'electronica-boer'....

• osado
[quote]MXL schreef op 09 januari 2004 @ 00:14:
Niet te duur, plat beeld, rs minimaal 1600, max 5 kg??????
[\quote]

Euh...zag je de smiley niet? ;)

Verwijderd

Jouw VisionMaster is niet stuk.
De tik bij het opstarten is altijd de degauser om het magnetisch veld te onladen. Dit apparaat zit in elke monintor vanaf 19inch.
Erg belangrijk bij dit soort monitoren is een geaard stopkontakt.
Als je beeld goed is maar bij tijdens het werken geeft hij alsnog tikken ,dan is het je degauser.
Zomaar een elektraboer is niet de oplossing. Deze weet dit soort dingen niet altijd juist in te bouwen.
Bel gewoon naar IIyama en vraag hiernaar. Hun service is super. en desnoods komen we gewoon langs om naar het probleem te kijken.
Super beeldschermen die Vision masters!!!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

Jouw VisionMaster is niet stuk.
Dat je het ff weet osado ;)
Pagina: 1