Toon posts:

[alg] genereer html pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van bijv www.tweakers.net een html laten genereren, en natuurlijk automatisch. ik heb al programma's gevonden die de de site kunnen rippen, maar dat je dit niet automatisch kan laten doen(bijv om de 5minuten) het doel hiervan, vragen jullie je natuurlijk af. is dat wij hier in een afgeschermde omgeving zitten waar we niet internetten (behalve beheer) nu willen we de gebruikers toch iets aanbieden, bijv de headlines van het nieuws etc etc. dus die pagina's moeten vanaf het internet 'geript' worden en als htm pagina worden opgeslagen op een server. bestaan er hier programma's voor of scripts in bijv asp.net?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:32

Gerco

Professional Newbie

Gebruik gewoon een proxy server met een mooie allow list? Dan kun je toch prima live info bieden EN je gebruikers van het grote enge internet afhouden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ruikt een beetje als een script request. In PHP en ASP is zoiets zeker mogelijk. Ik denk ook dat het op Google wel te vinden is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je zou met asp misschien Microsoft.XMLHTTP kunnen gebruiken, hiermee kan je de src van een pagina naar de client schrijven, op www.aspfaqs.com of 4guys staat dit uitgelegd

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Gerco schreef op 08 januari 2004 @ 14:43:
Gebruik gewoon een proxy server met een mooie allow list? Dan kun je toch prima live info bieden EN je gebruikers van het grote enge internet afhouden.
* curry684 with stupid :Y)

Dit is wel een extreem geval 'het wiel opnieuw uitvinden' als je het zelf gaat bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 08-01-2004 14:49 ]

Professionele website nodig?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

*nix-systemen kennen toch een WGET-commando met de param. sitecopy?

Hint hint :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de MS sharepoint portal, deze geeft meldingen als je link naar sites dat je buiten de shareponit omgaat. het idee is erachter om de pagina's in de portal te brengen waardoor de foutmelding niet meer te zien is en ook de performance sneller gaat. als 5.000 man de portal op gaan en allemaal een request doen naar de site, vind onze proxy dat ook niet leuk. is het gewoon makkelijker om van bijv headlines van nieuws een htm pagina te maken en deze de delen binnen het netwerk.

maar ik ga eens kijken naar Microsoft.XMLHTTP

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:14 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waarom maak je niet zelf een script of applicatie (ligt eraan waar je talenten liggen qua programmeren) die de RSS-feed van tweakers.net uitleest? Aan de hand daarvan kun je met wget (windows port beschikbaar) de html-file binnen halen.
Wat heb je al zelf geprobeerd qua code en waarin wil je het gaan maken?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:13:
Als 5.000 man de portal op gaan en allemaal een request doen naar de site, vind onze proxy dat ook niet leuk.
Jawel want een goede proxy kan CACHEN. Dat is vaak ook het hoofddoel van een proxy (duh!)
Alles wat jij wil moet met een goede proxy kunnen. Jammer dat je ooit voor die MS rotzooi hebt gekozen maar ook daar moet het mee kunnen.

modbreak: ranten doe je maar op andere fora, hier ga je met respect voor mekaar om en als je iets aanvalt doe je dat onderbouwd met relevante argumenten in een topic dat zich daarvoor leent. Dus niet op deze manier waar alle 3 die punten niet van toepassing zijn :/

[ Voor 27% gewijzigd door curry684 op 08-01-2004 15:23 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
heb een programma gevonden waar je de pagina kan opvragen en dan opslaan als html file. maar ja het moet automatisch. het probleem ligt hem gewoon in de beveiliging via de portaal als je een link buiten de portaal gaat openen, dan krijg je de vraag op je dat echt wilt en dat stukje willen we vermijden.
heb wel ervaring met asp / php maar dan meer applicaties op het web en nooit echt met zoiets gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
heb het opgelost met wget, dit werkt perfect.
Pagina: 1