Toon posts:

2 domeinen, mappen wel beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk alleen een kleine vraag, voor de kenners onder ons. Ik heb namelijk 2 domeinen, één 2003 Server, en een Small Business Server. Op die small business server is een map geshared, waarbij enkele mappen alleen beschikbaar zijn voor gebruikers van de direktie groep op de SB-Server, en de rest voor everyone.

Gebruikers van het andere domein kunnen echter ook gewoon in de mappen kijken op het SB-server-domein. Komt dit door de security instelling "everyone", of is het eigenlijk theoretisch onmogelijk om vanuit een ander domein, overigens wel in hetzelfde netwerk, mappen te bekijken op de SB-server?

Dus kortweg, is het mogelijk om vanuit een domein A mappen met security 'Everyone' op domein B te raadplegen (in hetzelfde netwerk) ?

Merci!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Probeer eens een trust-relatie tussen die domeinen te maken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op 08 januari 2004 @ 14:41:
Probeer eens een trust-relatie tussen die domeinen te maken.
Mja, dat kan niet met de Small Business Server, maar die wordt binnenkort wel geupgrade naar een 2003 Server. Maar daar gaat het me nu verder niet om, ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is om vanuit domein A mappen in domein B te raadplegen die als toegang 'everyone' hebben.

Op dit moment is er nog geen trust, en die is ook niet mijn probleem verder, ik ben gewoon benieuwd of iedereen erin kan als de optie op 'everyone' staat, ook al komt diegene uit een ander domein...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
nee
op een gewoon werkgroepen netwerk moet ik altijd een user name + eventueel password gebruiken als ik op een share van de 1 naar de ander wil. ..(een username van de betreffende computer!) (met everyone full acces op de share!)

dus denk niet dat het zal lukken

[ Voor 10% gewijzigd door Mister_X op 08-01-2004 15:00 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:48:
[...]

Mja, dat kan niet met de Small Business Server, maar die wordt binnenkort wel geupgrade naar een 2003 Server. Maar daar gaat het me nu verder niet om, ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is om vanuit domein A mappen in domein B te raadplegen die als toegang 'everyone' hebben.

Op dit moment is er nog geen trust, en die is ook niet mijn probleem verder, ik ben gewoon benieuwd of iedereen erin kan als de optie op 'everyone' staat, ook al komt diegene uit een ander domein...
Ja, maar alleen als de guest openstaat.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.