Kan harddisk niet vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi, ik ben nieuw op tweakers dus mischien zit ik op verkeerde afdeling.

Ik heb een vrij groot probleem. Ik heb het volgende systeem......
AMD Athon 2000+
512 pc3200/400DC (2x 256 dus)
Asus Radion 9600XT 128mb
Asus a7n8x nforce2 mobo
western digital (volgens mij) 60GB harddisk 8mb cache
(ff tussendoor, 3d mark03 score +/- 3600, goed voor mijn pc?)
WindowsXP Pro

Ik zat dus vanmiddag de halflife2 beta met e-donkey te downen..(((((""DOE DIT NIET !!! DIT IS ILLEGAAL""))))). Gewoon omdat ik wilde weten of ik deze vloeiend zou kunnen draaien. Maar (to get to the point) toen ik weer ff ging kijken hoever mijn download was, stond er een fout-melding op mijn scherm. Precieze melding weet ik niet meer maar het kwam er op meer dat een bepaalde e-donkey dll niet meer gevonden kon worden en het niet meer hersteld kon worden. De computer bleef hangen...
Dus ik kon alleen nog maar ressetten. toen ik dit deed kreeg ik "de volgende melding tijdens de opstart procedure....................Iets met ""NVIDIA boot sequense"" |:(
WHAT THE FUCK... ik start mijn pc weer op en hij doet het weer. hoe kan dit. Het probleem komt er dus op neer dat hij mijn harde schijf niet kon vinden. Gaat ik net kijken wat die foutmelding was.........start hij gewoon windows weer????! :? Deed hij de eerste 76 keer niet?

Okay... ik heb mijn lesje geleerd... ik moet geen illegale beta's downloaden. Ik kan het jullie dus ook niet aanraden... dus geen preken aub.

Jullie denken nu vast... waarom post die eikel dit nog als er geen problemen meer zijn? Nou..... ik heb namelijk toch 2 uur zitten kutten met WindowsXP cd's en virusscanners. En ook heb ik heel internet moeten afzoeken...of ik misscien een virus had....en zo ja.....WELKE!!!!...(zijn er nog al wat)

HOE VOORKOM IK DIT DE VOLGENDE KEER, WAT WAS DE OORZAAK, EN WIE HEEFT DIT PROBLEEM OOK GEHAD !!!!.

ik dank u voor u tijd.
Thanks,
Arno _/-\o_

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Fiddle
  • Niet online
Sorry voor de vage post.....(LOL) 8)7

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind je verhaal een beetje onduidelijk, misschien omdat je een beetje emotioneel was dat je pc rot was :)

Maar ik heb gelukkig nog nooit dit soort problemen gehad, ondanks dat ik ook wel eens ali illegali zaken doe.

Met de info die je geeft kan ik niet zo veel. Ik zou gaan zoeken in je eventlog, actieve services uitpluizen, hdd testen, geheugen testen etc. Dan kom je vast wel ergens.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Allereerst Welkom @ Got.
Nette openingspost ook _/-\o_
Ik denk dat je hdd aan het afsterven is. Omdat hij gewoon niet lekker meer werkt.
Als je de volgende keer weer problemen heb dan weet je inderdaad dat de hardeschijf niet lekker is. Een brakke voeding denk ik niet dat het is, omdat je gewoon wel alle dingen kan doen zoals spellen spelen. En daar moet de pc wel wat moeite voor doen.
Je zou eventueel je geheugen kunnen checken, of er iets mis mee is. Dit kan je doen door memtest te downloaden. En die een aantal uurtjes onafgebroken kunnen laten draaien.

• Fiddle
  • Niet online
HAHA. Ik ben echt een gevoels mens jah. O+
Bedankt. maarre...? HOE DOE IK ZO IETS?

Verwijderd

Je systeem probeert van je netwerkkaart op te booten. Waarschijnlijk als je niks doet en wacht start hij op van je schijf. zo niet dan is dit een bios setting
Suc6

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 10:08
Fiddle schreef op 08 januari 2004 @ 14:33:

.....

of ik misscien een virus had....en zo ja.....WELKE!!!!...(zijn er nog al wat)

HOE VOORKOM IK DIT DE VOLGENDE KEER, WAT WAS DE OORZAAK, EN WIE HEEFT DIT PROBLEEM OOK GEHAD !!!!.

ik dank u voor u tijd.
Thanks,
Arno _/-\o_
installeer een GOEDE virusscanner, en download de laatste updates, dan weet je vanzelf of je een virus heb, en welke :)

wat de oorzaak was? edonkey, IMO

installeer ad-aware 6.0 eens, dit helpt ook wel eens met computer problemen(vooral dll meldingen...)

en laat het capslock gedoe achterwege, we lezen het toch wel...

Twitch: Phyloni1

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fiddle schreef op 08 januari 2004 @ 14:39:
Bedankt. maarre...? HOE DOE IK ZO IETS?
Ga hier eens wat Faq's lezen en volg eens wat postings. Dan word je vast een stuk wijzer. Het is hier niet het beleid dit soort dingen voor te gaan kauwen, alleen helpen als je er niet uitkomt.

• Fiddle
  • Niet online
GOED DAT JE DAAR OVER BEGINT MISTER 1...
keppum de hele nacht laten draaien om die 1.4 gig te downen.
Gister heb ik er nog 256 ddr pc3200/400 van corsair geheugen bijgezet. Zodat ik Dual channel kan gebruiken. De geheugen die ik al had was hetzelfde maar dan van ander merk. namelijk twinmos.... maar precies het zelfde type.... volgens verkoper moet dat niet uitmaken? :/

• Fiddle
  • Niet online
CAPS LOCK GEDOE????
ad-aware 6.0 had ik er al oop staan. Alleen geen virus scanner.
(je wil niet weten hoe lang ik al naar goede info heb zitten zoeken omdit op te lossen.... vooral als je het probleem niet kent) Weet namelijk ook erg weinig van netwerkkaarten harddisks mainbords. etc. Kep meer verstand van spellen en hardware daar voor en daar omheen. daar huid ik mij vooral mee bezig.

ps harddisk is nog maar 4 maarden oud ofzo...?

Verwijderd

Fiddle schreef op 08 januari 2004 @ 14:44:
Gister heb ik er nog 256 ddr pc3200/400 van corsair geheugen bijgezet. Zodat ik Dual channel kan gebruiken. De geheugen die ik al had was hetzelfde maar dan van ander merk. namelijk twinmos.... maar precies het zelfde type.... volgens verkoper moet dat niet uitmaken? :/
Het hoort te werken ja, maar 2x keer dezelfde module is toch echt veel betrouwbaarder. Een speciale Dual chanel kit met 2 echt identieke chips is weer teveel van het goede. Tevens is de Corsair ietsje sneller en zal het geheugen op de snelheid/timings van de langzaamste (waarschijnlijk dus de Twinmos) module gaan draaien. Had je misschien toch beter het goedkopere Twinmos kunnen kopen.

Trouwens FIddle, rechtboven een post staat een edit knop, als je nog wat toe te voegen heb kan je het daarmee bijvoegen, hoef je niet iedere keer een nieuwe post te plaatsen, dat houd het wel zo overzichtelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 14:54 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Fiddle schreef op 08 januari 2004 @ 14:44:
Je komt er achter door memtest te draaien of het stabiel is ;)
Pagina: 1