Toon posts:

Vraagje over systeemeisen VNC Viewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een studeerkamertje ingericht en wil daar eigenlijk wel een computertje hebben, maar heb niet veel geld meer over.

Nou zat ik es te denken, als ik nou es een OUDE PC of laptop op de kop tik (iets wat nog net windows 98 ofzo draait, Pentium 133 of zoiets dergelijks.... Die nou es via een netwerkkabeltje aan m'n normale PC koppel, waar ik een VNC server op draai en vervolgens op die oude PC alleen windhoos en VNC viewer installeer.

Volgens mij heb ik daar dan een leuke kloon van m'n "hoofd" pc en kan ik alles (behalve branden en andere hardwarematige zaken) vanaf dat goedkope PCtje in de studeerkamer doen in plaats van achter m'n normale PC (gaat voornamelijk om internet, Word en Excel).

Zou moeten werken toch? Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Wat zouden de minimale eisen zijn van zo'n systeempje waar ik op doel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 14:33 ]

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
ik daar hier nu ook een vnc viewer en server tussen 2 amd 1800+ machines over 100 Mbit en kan niet echt zeggen dat het gigantisch soepel loopt. vooral internet pagina;s met veel plaatjes is het niet lekker scrollen, maar voor word is het goed te doen

gaat alleen moeilijk als er veel vernieuwd moet worden

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

misschien zie ik iets ove rhet hoofd, maar is Terminal server daar niet veel geschikter voor ??

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ja terminal server zal wel geschikter zijn, maar ik vnc altijd vanaf afstand naar 1 van me pc's, de zwakste pc die ik hem is een ciryx166 (133mhz) met 128mb sdram geheugen, is ook tevens me PDC *D , anyway vnc werkt goed erop hoor, als je maar een fatsoenlijke verbinding heb! oja, ik doe het uiteraard wel over een 128bits VPN lijn :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:32:
Ik heb net een studeerkamertje ingericht en wil daar eigenlijk wel een computertje hebben, maar heb niet veel geld meer over.

Nou zat ik es te denken, als ik nou es een OUDE PC of laptop op de kop tik (iets wat nog net windows 98 ofzo draait, Pentium 133 of zoiets dergelijks.... Die nou es via een netwerkkabeltje aan m'n normale PC koppel, waar ik een VNC server op draai en vervolgens op die oude PC alleen windhoos en VNC viewer installeer.

Volgens mij heb ik daar dan een leuke kloon van m'n "hoofd" pc en kan ik alles (behalve branden en andere hardwarematige zaken) vanaf dat goedkope PCtje in de studeerkamer doen in plaats van achter m'n normale PC (gaat voornamelijk om internet, Word en Excel).

Zou moeten werken toch? Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Wat zouden de minimale eisen zijn van zo'n systeempje waar ik op doel?
Als je op je normale pc WInXP draait, kun je een heel simpele linuxpc met rdpclient gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.