Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een PDA die foto's/afbeeldingen kan tonen op een degelijke manier en binnen een prijsklasse van 250-350 euro...

De foto's zouden in de aard van dit moeten zijn:
http://www.adventurelanai.com/flammable.gif
http://www.mondera.com/images/listimages/1020318.jpg
en liefst eentje die draait op Windows PocketPC (met word, outlook en excel)

Alvast bedankt!!!

(Zelf ben ik al bij enkele winkels gaan zien en ze kunnen me daar degelijke informatie geven maar vanaf ik vraag of er de mogelijkheid is om er foto's op te laten weergeven, kunnen ze me die vraag niet beantwoorden. En google heeft ook niet meer kunnen opleveren...)

Verwijderd

Die verkopers zijn standaard nogal weinig intelligent.. het is logisch dat er software bestaat voor pocketPC foto's te laten zien. Sommige gratis, andere
commercieel. Iig kun je al zonder allerlei features welliswaar, ook gewoon de bestanden openen in je mobile internet explorer. (jpeg/bmp/png/gif..)
Indien geld een rol speelt neem je de goedekope Ipaq 1915 met een super scherm tft scherm, die laat ook zeker foto's zien, en is wel voor 180 ~ 200 euri aan te schaffen.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik zou ook eens kijken naar de Acer n10. Mooi goedkoop en als je de Windows Mobile 2003 update installeert, heb je er een foto-viewer bij. Bovendien zit er een CF slot op, wat handig kan zijn als je veel met foto's werkt (brede ondersteuning onder digicams).

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
DIe update van windows mobile 2003 , is die gewoon van het net te downloaden of moet deze aangeschaft worden?

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:36:
DIe update van windows mobile 2003 , is die gewoon van het net te downloaden of moet deze aangeschaft worden?
Als je een nieuwe Acer n10 koopt, zal 2003 er waarschijnlijk al op zitten. Zoniet moet je hem (laten) updaten naar windows mobile 2003 en daar moet wel betaald voor worden.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:43
Waarom kijk je niet ook naar een Palm Tungsten of zo? Ik ben er erg tevreden over, zeker ook door Documents To Go die nog beter compatible blijkt te zijn dan de Pocket Office van MicroSoft. En met de T3 heb je een heel groot scherm (320x480) voor met name Excel, terwijl het appraat heel klein is.

Je kunt daar heel goed foto's op kijken, is niet te duur, synchroniseert met Outlook, Lotus Notes, Linux (KPilot bijvoorbeeld). Dus zeker het overwegen waard lijkt me.

[ Voor 15% gewijzigd door grizzlybear op 08-01-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Acer n10 lijkt me interessant en ik heb daarnet nog een mailtje gekregen met een ander toestel: MiTAC Mio 338, lijkt me ook interessant maar na het lezen van een review vroeg ik mij af wat het verschil is tussen die ROM en RAM geheugen?
Als ik bv een foto opsla op mijn pda waar word die dan gesaved? Is het eveneens mogelijk om een geheugencard te gebruiken als een soort 'diskette' voor de PDA waarop ik al mijn bestanden/foto's kan bewaren en kan openen op mijn PDA?

ALvast bedankt!!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met een CF of SD kaart ingang kan je aparte geheugenkaartjes gebruiken om je foto's op te bewaren en te bekijken op je PDA. Met een universele 6-in-1 cardreader, die je al vanaf €25 kan vinden, kan je ook met je PC die kaartjes benaderen. Ik werk zelf met de standaard HP Picture viewer op mijn Jornada, dat werkt super.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mag ik inderdaad vragen waarom je perse een PPC wil hebben? Ik denk namelijk dat de specs van een goedkoper Palm, zoals de Palm Tungsten|E veel beter geschikt zijn voor jou.

Het scherm is 320x320 - tegen veel minder 320x240 van PocketPC. Foto's zijn echt ontiegelijk haarscherp op het scherm van de Tungsten|E, en als ik dat zo zie heb jij meer baat bij een scherp vierkant scherm dan een niet zo scherp rechthoekig scherm.

Documents to go is bijgeleverd bij de Tungsten|E. Word, Excel *EN* Powerpoint. PPC's doen standaard geen Powerpoint.

Er gaan normale SD kaartjes in.

Prijs is rond de 200 EUR.

Alors.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan kan je ook wel met een PPC rondlopen. EUR 200 noem ik niet echt een schnapchen of zo. De beeldschermformaten zijn wellicht een plus, maar een levensgroot verschil is het niet: het blijft bij alletwee een klein schermpje.

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik liefst een PPC wil is omdat vertrouwd ben met windows en dus ook met MS word, excel en outlook.
Wat je daar zegt over die palm tungsten E klinkt ook wel interessant...en de prijs nog meer als de spec...wat maakt een palm dan goedkoper dan een PPC?
Ben net op een nog ander toestelletje gebotst, de Toshiba E400, iemand ervaring mee?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:06:
De reden waarom ik liefst een PPC wil is omdat vertrouwd ben met windows en dus ook met MS word, excel en outlook.
Wat je daar zegt over die palm tungsten E klinkt ook wel interessant...en de prijs nog meer als de spec...wat maakt een palm dan goedkoper dan een PPC?
Ben net op een nog ander toestelletje gebotst, de Toshiba E400, iemand ervaring mee?
Je zult de interface van een PDA toch opnieuw moeten leren, denk ik hoor. Ook alle functies verschillen wezenlijk van een desktop Windows PC, dus of je nou PPC neemt of Palm: je zult het opnieuw moeten leren. Het enige wat bij PPC overeenkomt is het lettertype, de kleuren van de knopjes, en wellicht die grasheuvel als achtergrond bij WindowsXP. ;) Laten we hopen dat jij dóór deze marketing truc van Microsoft heenziet.

Daarnaast staat PalmOS algemeen bekend dat de leercurve veel vlakker is dan van een PPC. Behalve de naam hebben Pocketword en Word XP NIKS gemeen, in ieder geval niet meer dan Documents To Go op de Palm met Word XP.

Op een PPC zit de start knop bijvoorbeeld bovenin. Op PalmOS krijg je meteen al alle programma's voor je neus te zien en hoef je uberhaupt niet op een start-knop te drukken.

Nouja, Palm is tegenwoordig niet bij definitie goedkoper dan een PPC. De Palm TE heeft mijns inziens als grote voordeel boven de PPC's dat het een 320x320 scherm heeft, en jij dus je plaatjes veel scherper en mooier op het scherm ziet. Daarnaast doet hij Office documenten BETER dan een PocketPC:

http://www.brighthand.com/article/Office_comparison

(merk op dat deze comparison uitgevoerd is met Documents to Go ver. 5. Bij Tungsten E krijg je 6 bijgeleverd, die ook native, ongeconverteerde .doc en .xls bestanden doet)

Laat je niet misleiden door het Windows *uiterlijk*, en kijk waar het bij gebruik echt op neerkomt. Palm biedt naadloze synchronisatie met Outlook en Office (incl. Powerpoint in tegenstelling tot PPC).

Goede image viewers op PalmOS zijn AcidImage en Resco viewer.

[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 08-01-2004 17:56 ]

Alors.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Niet helemaal mee eens. Ik heb zelf ook een tijd gebruik gemaakt van palm os. Sinds ruim een half jaar heb ik een Acer (Pocket PC) en vind het een stuk prettiger werken. MAAR!!!!! Dit is een heel persoonlijke mening. Er zijn niet voor niets enorm veel gebruikers van een pda met palm os.
Het hele office gebeuren onder zowel palm os als pocketpc vind ik zelf een beetje overdreven. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hele brieven gaan maken vi hun pda. Het scherm is te klein ervoor en je krijgt op een gegeven moment ook kram in je handen.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Er is nu een PocketPC met PocketPC2003... deze heeft een resolutie van 640x480 (4* meer oppervlak dan standaard pocketpc's).
zie ook http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2279

er zijn voor alle pocketpc's meer dan genoeg programma's om plaatjes te bekijken

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

jvdb1975 schreef op 08 januari 2004 @ 19:37:
Niet helemaal mee eens. Ik heb zelf ook een tijd gebruik gemaakt van palm os. Sinds ruim een half jaar heb ik een Acer (Pocket PC) en vind het een stuk prettiger werken. MAAR!!!!! Dit is een heel persoonlijke mening. Er zijn niet voor niets enorm veel gebruikers van een pda met palm os.
Het hele office gebeuren onder zowel palm os als pocketpc vind ik zelf een beetje overdreven. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hele brieven gaan maken vi hun pda. Het scherm is te klein ervoor en je krijgt op een gegeven moment ook kram in je handen.
Klopt hoor, de stylus is behoorlijk RSI inducerend :Y)

Over dat office gebeuren: daarvoor heb ik ook voor een paar tientjes een Pockettop IR keyboard gekocht: ingeklapt bijna net zo groot als mijn Palm, uitgeklapt even groot als het toetsenbord van mijn laptop (haal 80 WPM). :*)

Alors.

Pagina: 1