Welk single AMD mobo voor MP1800 + ECC mem?

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Mijn MSI dual amd bordje is kapot en moet worden opgestuurd naar de winkel en vervolgens naar MSI. De ervaring leert dat dit wel even kan duren.
Nu wil ik met 1 MP1800 processor en ECC mem wel weer een computer in elkaar zitten: heb dus een mobo nodig.
Nu zoek ik dus een single AMD mobo dus MP processoren ondersteund en ECC mem aankan. Verder niet al te duur.
Kan iemand mij helpen welk mobo dit ondersteund?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Je krijgt op elk bord wel ECC spul aan de praat alleen veelal zonder de ECC functionaliteit (wat geen probleem mag zijn lijkt me). Zelfde geldt voor Athlon MP's, zijn gewoon unlocked XP's zeg maar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

k zou dus voor een NFS-7 of een Nforce2 chipset gaan. dan heb je ook nog wat meer ruimte om te OC-en.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-08 10:05

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 14:56:
k zou dus voor een NFS-7 of een Nforce2 chipset gaan. dan heb je ook nog wat meer ruimte om te OC-en.
Waarschijnlijk wil de TS alleen maar even een bordje om uit de brand te zijn, zodat hij zijn bak kan gebruiken terwijl zijn bord bij MSI is...

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• wezep
sphere2 schreef op 08 januari 2004 @ 14:59:
[...]

Waarschijnlijk wil de TS alleen maar even een bordje om uit de brand te zijn, zodat hij zijn bak kan gebruiken terwijl zijn bord bij MSI is...
Dat klopt. Overklokken heeft voor mijn geen issue. Moet gewoon een goedkoop mobo hebben voor een maand of zo. Vervolgens komt dit mobo wel weer in een andere PC met een Duron (ideaal voor een familielid die alleen hoeft te internetten).

Dat als ik het goed begrijp kan ik een willekeurig mobo kopen. Bijv een Asrock bij Funprice voor 49 euro?

• Abbadon
Ja, behalve wanneer jouw geheugen naast ECC stiekem ook registered is (wat veel wordt gebruikt op dual AMD borden, echter je vermeldt het niet expliciet), dan heb je het gelijk een stuk lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Abbadon op 08-01-2004 21:32 ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Abbadon schreef op 08 januari 2004 @ 21:31:
Ja, behalve wanneer jouw geheugen naast ECC stiekem ook registered is (wat veel wordt gebruikt op dual AMD borden, echter je vermeldt het niet expliciet), dan heb je het gelijk een stuk lastiger.
in dat geval mobo'tje met een goedkoop reepje ddr (alvast voor de duron) een optie?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• wezep
Abbadon schreef op 08 januari 2004 @ 21:31:
Vergeten te melden id: geheugen is ook registered. Dat wordt het een stuk moeilijker?
Hbe nog wel een reepje normaal ddr liggen, maar dat is maar 256 mb: beetje weinig als je 1,5Gb gewend bent.

• Abbadon
Ja, dat wordt lastiger omdat er bitter weinig desktop borden zijn welke registered geheugen ondersteunen. Abit heeft er wel een paar, namelijk enkele VIA based borden. Deze slikken registered spul (KD7-S, KD7-G) of je moet een oudere 2e hands op de kop tikken, dat maakt het wat goedkoper voor een 'noodoplossing'. B.v. de KG7 (met AMD northbridge) of KR7A. Ik ken zo geen andere merken met single socket A borden welke registered geheugen ondersteunen.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Aan de andere kant, wanneer je 1 proc + wat geheugen op een bordje prikt, het zal behelpen blijven (wanneer je je dual gewend bent).

Dus of er dan tijdelijk 256Mb op zit of meer, voor je gevoel zit je toch achter een nood-bak.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1