Toon posts:

Gameserver op de testbank - Counterstrike

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Counterstrike servertje opgezet en wil eigenlijk dat er een bergje mensen op gaat spelen zodat ik eens kan zien wat hij trekt. Dus wie een legale versie van Half-Life heeft met mod Counterstrike, kan inloggen op:
195.69.74.3:27015
195.69.74.3:27025
195.69.74.3:27035
195.69.74.3:27045
195.69.74.3:27055
195.69.74.3:27065

Het kan zijn dat ik op een van de poorten een andere mod dan Counterstrike zal gaan draaien, wellicht zal ik ook gehoor geven aan verzoeken daartoe.

Psychostats zijn geïnstalleerd voor de Counterstrike logs op http://cs.ghoster.nl/stats Kritiek, complimenten en ander commentaar zie ik wel verschijnen. Happy hunting :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

steam 1.6?
doet het hier neit. je hebt een oudere versie zegt steam.

This space is occupied

Verwijderd

Topicstarter
Is geen steam. Zou ik moeten installeren dan.

Verwijderd

jammer dat het geen steam is :(

hij pingt iig wel lekker

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Dit topic gaat voorlopig naar Spielerij - Problemen & Vragen

Ik wil er even op wijzen dat een topic als deze al gauw kan verzanden in "check eens wat ik allemaal heb" en "kom eens gezellig met me spelen". Verder flirt het topic ook nog met de regels ivm Werving en Spam. Maar gezien het hier een grijze zone betreft, laat ik het topic voorlopig open. Maar grijp dit niet aan om zomaar in het wilde weg topics te gaan openen ivm een vergelijkbaar onderwerp.

Er zal een interne crewdiscussie plaatsvinden over het nut van een algemeen Game Servers topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 08-01-2004 14:32 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Mag ik vragen wat voor hardware erin zit en wat voor lijntje je hebt liggen? En hoeveel servers heb je wel niet geinstalleerd en voor hoeveel spelers?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een co-located Celeron 2.4 op 100 Mbit in Telecity. Wat in de startpost staat is wat er draait op dit moment.

Betreffende Steam merk ik dat er weinig mirrors zijn om het ding elders te downloaden dan op fileplanet en consorten. Of kan iemand mij hierin wijzer maken dan ik nu ben?

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

Fuelke schreef op 08 januari 2004 @ 14:28:
[...]Er zal een interne crewdiscussie plaatsvinden over het nut van een algemeen Game Servers topic.
Lijkt me een goed plan, test servers aan de man brengen lijkt me een goed plan. Misschien ook meteen maar hackme bakken dr bij dumpen? :P

| Hardcore - Terror |

• nzyme

nzyme

terror

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:25:
Het gaat om een co-located Celeron 2.4 op 100 Mbit in Telecity. Wat in de startpost staat is wat er draait op dit moment.

Betreffende Steam merk ik dat er weinig mirrors zijn om het ding elders te downloaden dan op fileplanet en consorten. Of kan iemand mij hierin wijzer maken dan ik nu ben?
Via p2p progjes is steam ook wel te krijgen.

Hoeveel RAM zit r bij die server van je? Omdat j nogal VEEL servers heb draaien nl. Veel RAM is een pre nl.

edit:
|:( Damn ! Moet nodig op bed gaan ! Ben niet scherp meer: 2x achter elkaat posten terwijl ik een edit wilde... Damn ! :(

[ Voor 12% gewijzigd door nzyme op 08-01-2004 23:28 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
SawDust schreef op 08 januari 2004 @ 23:26:
[...]

Via p2p progjes is steam ook wel te krijgen.
Ik las van de week nog dat in 45% van de downloads op Kazaa een virus zit. Over hackme requests gesproken. M.a.w., dit is geen optie. 8)

Er zit 512 MB in.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 11:22 ]

Verwijderd

Ghoster, kijk hier eens voor de steam files.

http://games.telenet.be/files.php?game=5

telenet heeft (bij mij) een zeer snelle filehost

• nzyme

nzyme

terror

dus met 512MB 6 (!) servers draaien ? ? ? ? ? en hoeveel man er server eigelijk ? 4 ? ? ?
sry voor de reactie maar dit zal echt niet gaan lukken zo. 512 is veeeeeeeel te weinig. 2x 10players kan j dr wel me hosten maar zeker niet 6servers. Voor (game)servers moet je zoveel mogelijk RAM hebben. Helaas.

En met p2p bedoel ik echt GEEN kazaa. DC++ ofzo :)

| Hardcore - Terror |

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
waarom beginnen mensen aan serverhosting, zonder dat je je er even in verdiept.

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op 10 januari 2004 @ 14:14:
waarom beginnen mensen aan serverhosting, zonder dat je je er even in verdiept.
Waarom trek je conclusies die nergens op gebaseerd zijn?

Talle bedankt voor de link. Hij is vrijdag kaput gegaan omdat de cpu cooler het begaf, troep. Waarschijnlijk plaats ik hem vrijdag a.s. weer terug.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
wil je zeggen dat je je er wel goed in hebt verdiept? anders was je er al achter dat 512 mb niet voldoende is voor zoveel servers, en dat 1.6 ook al enkele maanden uit is :)

Verwijderd

- tip

zoek je een programma. Typ de bestandsnaam dan in bij google.

bijv. SteamInstall_CS.exe

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik draai zelf ook wat CS servers, dat ram gebruik valt reuze mee.
Een 14 player CS 1.6 (steam) server kost ongeveer 55-60 MB RAM.

Hetgeen wat veel geheugen kost zijn de addons die mem instaleerd, zoals bv admin mod, wwcl etc.

Ik zou zeggen gooi die bak weer in de colo en hou met "top" (ik neem aan dat je linux gebruikt) het gebruik van CPU en RAM in de gaten.

...

• nzyme

nzyme

terror

damn! en met wat voor proc dan wel niet? want me oude p2 266 met 256MB liep aleen lekker met 8 (of 9) man en als enige extra psychostats om t uur dus dat s geen impact. Ook linux(slackware).
En ik dacht dat HL servers zoveel geheugen nodig waren? nouja dan niet :D

64MB voor 14man voor 1 game.
128MB voor 28man voor 2 games.
256MB voor 56man voor 4 games.
512MB voor 112man voor 8 games.

Alleen gaat je proc dat niet trekken omdat je geloof ik maar 2 of 3 per proc moet draaien ivm performance.

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1