Toon posts:

Apache Mass Virtual Hosts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik opzoek naar een manier om mijn apache-spullen goed te beheren.

Vanuit mijn Control Panel wil ik alle zaken kunnen aansturen, zoals domains aanmaken met mail e.d.

Ik ben bezig geweest met
mod_dynvhost
mod_vhost_alias
mod_libsql

Alle 3 leuk, hoewel de bovenste 2 erg gelijk zijn.

Bij beide kwam ik met het probleem:

Ik maak een map:
/var/vhosts/www.domein.nl/public_html

Nu wil ik dat alles op www.domein.nl in de map public_html terecht komt, ik kies nu even voor mod_vhosts_alias.

Als ik naar www.domein ga, moet het naar public_html. maar, ga ik naar http://domein.nl dan moet dat OOK in het zelfde mapje komen (is het zelfde domein!)

hoe kan ik dat realiseren, heeft iemand er ervaring mee?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:53:
Op dit moment ben ik opzoek naar een manier om mijn apache-spullen goed te beheren.

Vanuit mijn Control Panel wil ik alle zaken kunnen aansturen, zoals domains aanmaken met mail e.d.

Ik ben bezig geweest met
mod_dynvhost
mod_vhost_alias
mod_libsql

Alle 3 leuk, hoewel de bovenste 2 erg gelijk zijn.

Bij beide kwam ik met het probleem:

Ik maak een map:
/var/vhosts/www.domein.nl/public_html

Nu wil ik dat alles op www.domein.nl in de map public_html terecht komt, ik kies nu even voor mod_vhosts_alias.

Als ik naar www.domein ga, moet het naar public_html. maar, ga ik naar http://domein.nl dan moet dat OOK in het zelfde mapje komen (is het zelfde domein!)

hoe kan ik dat realiseren, heeft iemand er ervaring mee?
Simpel: Da's ook een vhost. Dus gewoon ipv een vhost met www.domein.nl maak je er een met domein.nl :)

edit:
nooit geprobeerd, maar als je maar 1 vhost wil hebben voor dat domein met _alle_ subdomeinen, kun je ook een wildcard proberen, ik weet niet of apache dat accepteert alleen. Dus als vhost *.domein.nl

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 08-01-2004 15:51 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 20:58
Wildcards accept ie ook

Verwijderd

Topicstarter
hoe dom kun je zijn, LOL... had ik zelf moeten kunnen bedenken rofl

thnx he ;)

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 22:28

JaQ

kijk eens naar ispman die doet precies wat je wilt, domeinen aanmaken en beheren, mailaccountjes aan domeinen etc. Die gebruik ik zelf om mijn complete hosting platform te beheersen (mede ook omdat mijn zakenpartner een van de medeontwikkelaars is, maar toch.. het is een onwijs goed pakket)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit stukje documentatie mag natuurlijk niet ontbreken in dit topic; hierin worden voorbeelden gegeven waardoor Apache adhv delen van de URl zelf het pad dynamisch samensteld :9

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1