Hoe voeg ik 2 query results samen zodat de uitkomst samen in 1 dropdown-menu kan komen?
Hier een gedeelte van de code:
er staan project nummers in twee verschillende tabellen in de database die ik allemaal bij elkaar wil voegen.
Moet ik dan een ingewikkelde sql query maken die in 2 tabellen tegelijk kan zoeken?
of moet ik de result van de queries op een manier samen voegen?
Maar vooral, hoe?
Hier een gedeelte van de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <form align="center"action="add.php" method="POST" > <div align="center"> <table width="0" height="0%" border="1"> <tr> <td>Project: </td> <td><select name="project_id" size="1"> <? print("<option value=\"\"></option>"); if(mysql_num_rows($result_project)) { while($row = mysql_fetch_object($result_project)) { print("<option value=\"$row->project_id\">$row->project_id $row->project_short_name</option>"); } } else { print("<option value=\"\">No projects</option>"); } ?> </select></td> <tr> <td><input name="submit" type=submit value="submit" /></td> <td><input name="reset" type=reset value="Reset" /></td> </tr> </table> </div> </form> |
er staan project nummers in twee verschillende tabellen in de database die ik allemaal bij elkaar wil voegen.
Moet ik dan een ingewikkelde sql query maken die in 2 tabellen tegelijk kan zoeken?
of moet ik de result van de queries op een manier samen voegen?
Maar vooral, hoe?