Netwerk verkeer meten

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Ik weet niet of het hier goed staat maar ik heb binnenkort een lanparty en nu wou ik graag zien hoeveel verkeer iedereen genereerd.

Ik weet dat je dit met een managed switch wel kunt zien maar die heb ik helaas nog niet ik zoek een programma die ik op mijn pc kan installeren die dat zelfde voor me doet (dus van elke computer op dat moment van het netwerk)

Ben geen tcpip genie dus nederlands als je wilt ;)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Denkt niet dat dit kan, aangezien er meestal gebruik wordt gemaakt van een switch en dus niet al het data verkeer langs jouw pc'tje komt

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
das eigenlijk is dat alleen maar te meten op de switch (als deze dat kan dan he )

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
weet het niet helemaal 100% zeker maar er staat me iets van bij dat dat mogelijk is met snmp. Dan moet iedereen dat wel installeren en dan wordt jij de host/server voor de gegevens en dan kan je dat volgens mij bijhouden

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
snmp, kan je hier wat meer informatie over geven, waar je het kan downloaden enzo??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Mja, dit is niet echt makkelijk zonder manageable switch en/of een spanpoort die al het verkeer langs jouw computer leidt. Een oplossing is iets zoals y2kbug zegt, maar dit kun je best zelf even uit gaan zoeken :)

www.download.com
www.tucows.com
...

Succes :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.