Ik ben mijn cascade aan het prepareren voor ethyleen in de low stage. En omdat ethyleen nogal onprettig spul is kwa drukken en ontvlambaarheid, modificeer ik ook mijn verdamperblok. Momenteel heb ik een nieuwe koperen afdekplaat gemaakt waar de capillaire leiding direct ingaat. Geen naaldventielen meer dus, gewoon simpel en degelijk. Ook wil ik deze plaat op het blok hardsolderen in plaats van met zilvertin werken. Ik vertrouw zilvertin namelijk niet zo met de extreme temperatuurwisselingen die ik voor ogen heb 
Hardsolderen zal nog wel een grote ramp met hoofdletter R worden vanwege de grootte van het blok en de benodigde temperatuur, maargoed.
En nu ik toch bezig ben, heb ik er maar gelijk de AMD socket-A gaten ingeboord. Mijn blok is nu bijna compatibel met Socket-A en Socket-478. Ik moet alleen nog de uitsparing voor het socket zelf bij AMD maken (de core ligt lager dan het plastic van het socket).
Wat ik ook van plan ben is bevestiging op een AMD64 plank mogelijk maken. Leuk voor een eventueel volgende UFO dag ofzo. En ik zie mezelf in de toekomst nog wel eens een leuke AMD64FX in mijn systeem proppen
En daar begint het gedonder dus
Kijk eens naar de volgende plaatjes:
Mijn blok:

Een stukje uit een tekening uit de AMD64/64FX Thermal Design Guide:

Ik zie hier 6 potentieel bruikbare gaten:
- De 4 2.5mm gaten rondom het socket
- De 2 3.7mm gaten links en rechts van het socket
De 4 kleintjes vallen af aangezien deze 72mm van elkaar afstaan. Da's net te krap.
De 2 grote gaten kunnen eventueel wel, maar deze vallen buiten mijn waterblok (waterblok 85mm, hart-hart gaten 88.9mm).
Ik hou dus 2 opties over:
- Als er een AMD64 onder moet komen boor ik gaten van 2-3mm diep in de onderkant van mijn verdamperblok, en soldeer ik daar boutjes in, die ik vervolgens vastschroef met moertjes aan de onderkant van de mammaplank
- Ik gebruik de 2 grote gaten. In dat geval zou ik, als ik straks toch meot hardsolderen, gelijk 2 'lipjes' aan weerskanten van het blok maken waar de bouten voor die 2 gaten doorheen kunnen.
Nu, ik heb nog nooit een AMD64 plank + proc gezien. Wat is de beste methode?
Hardsolderen zal nog wel een grote ramp met hoofdletter R worden vanwege de grootte van het blok en de benodigde temperatuur, maargoed.
En nu ik toch bezig ben, heb ik er maar gelijk de AMD socket-A gaten ingeboord. Mijn blok is nu bijna compatibel met Socket-A en Socket-478. Ik moet alleen nog de uitsparing voor het socket zelf bij AMD maken (de core ligt lager dan het plastic van het socket).
Wat ik ook van plan ben is bevestiging op een AMD64 plank mogelijk maken. Leuk voor een eventueel volgende UFO dag ofzo. En ik zie mezelf in de toekomst nog wel eens een leuke AMD64FX in mijn systeem proppen
En daar begint het gedonder dus
Kijk eens naar de volgende plaatjes:
Mijn blok:
Een stukje uit een tekening uit de AMD64/64FX Thermal Design Guide:
Ik zie hier 6 potentieel bruikbare gaten:
- De 4 2.5mm gaten rondom het socket
- De 2 3.7mm gaten links en rechts van het socket
De 4 kleintjes vallen af aangezien deze 72mm van elkaar afstaan. Da's net te krap.
De 2 grote gaten kunnen eventueel wel, maar deze vallen buiten mijn waterblok (waterblok 85mm, hart-hart gaten 88.9mm).
Ik hou dus 2 opties over:
- Als er een AMD64 onder moet komen boor ik gaten van 2-3mm diep in de onderkant van mijn verdamperblok, en soldeer ik daar boutjes in, die ik vervolgens vastschroef met moertjes aan de onderkant van de mammaplank
- Ik gebruik de 2 grote gaten. In dat geval zou ik, als ik straks toch meot hardsolderen, gelijk 2 'lipjes' aan weerskanten van het blok maken waar de bouten voor die 2 gaten doorheen kunnen.
Nu, ik heb nog nooit een AMD64 plank + proc gezien. Wat is de beste methode?